Hoofdstuk 6

501 31 3
                                    

POV: Liam

'Liam, word nou wakker! Liam je moet werken!' Hoor ik een lachende stem zeggen. Ik open mijn ogen en kijk recht in het prachtige gezicht van Nadia. Ze lacht naar me en tikt af en toe tegen mijn wang. 'Hey slaapkop, word eens wakker! Je bent al vijf minuten te laat, je moet werken. Niall wacht op je'. Ik rek me uit en glimlach naar Nadia. 'Is het al zo laat dan?' Ik kijk op de wekker en zie dat het inderdaad al erg laat is. 'Ik lach gewoon zo lekker te slapen Naad, en jij moet mijn rust weer verstoren...' Nadia schiet in de lach. 'Kom op Niall, zo lekker lach je anders niet te slapen. Vannacht hoorde ik je nog wat stommelen in de kamer, maar ik ben er niet op in gegaan'. Ik kijk geschrokken naar haar. 'Heb jij mij gehoord?' Nadia lacht, 'tuurlijk Niall. Je ging met zoveel kabaal weg, waar ging je heen?' Ik slik even en begin dan te praten. 'Ik moest naar de wc, maar het was een beetje donker. Ik kon de weg niet vinden, en toen botste ik overal tegen aan. Maar toen kwam het ergste, ik vond een deur die ik open deed. En dat was de verkeerde deur, de kamer van Lisa.. Toen heb ik een hoop gedonder gehad, en een waarschuwing. Dus vanavond slaap ik lekker thuis'. Ik kijk naar Nadia en zie een enorme smile op haar gezicht. 'Haha, Liam toch! Wat een oen ben jij ook, maar waarom thuis slapen? Kom gewoon bij mij in bed...' Gelijk slaat ze een hand voor haar mond. 'Sorry, dat moest ik niet zeggen'. Zegt ze terwijl ik zie dat ze bloost. Ik glimlach en streel langs haar gezicht. 'Het geeft niet Nadia, ik wil best naast jou in bed'. Zeg ik zo vriendelijk mogelijk. Nadia kijkt verbaasd naar me, 'echt?' Ik grinnik en knik hevig. 'Tuurlijk, wie niet?' Nadia slaat haar ogen neer en kijkt verlegen naar de grond. 'Nadia, ik vind je leuk'. Zeg ik zonder dat ik het weet. Ik slik en wacht geduldig af, maar hoe kan ik het helpen? Wat kan ik er aan doen dat ik verliefd ben op Nadia? Ik zucht, maar dan zie ik Nadia blij kijken. 'Liam, ik ben ook verliefd op jou'. Zegt ze zachtjes, mijn hart begint te bonken, ik voel me gloeien, alles lijkt anders te gaan. Dan gebeurt er iets, waar ik van droom! Ik sluit mijn ogen en duw mijn lippen langzaam naar voren. Ik voel die aardbeilippen van Nadia. Ze zijn zo zacht! 

Even later halen we onze lippen van elkaar. 'Nou Paynee, zullen we er maar eens uit gaan? Straks komen we veel te laat, want te laat dat zijn we al'. Ik knik en druk nog een laatste kus op haar lippen. Dan spring ik uit bed en kleed me aan. 'Nadia, please help me! Mijn haar ziet er niet uit'. Jammer ik, het lijkt wel alsof ik al jaren verkering heb met Nadia. Nadia komt lachend op me af, ze heeft een leuk mutsje op haar hoofd. 'Kom op Liam, je kan je haren toch gewoon eens anders doen?' Ik zucht en schud mijn hoofd. 'Maar hoe dan?' Vraag ik zuchtend. 'Pak de krultang!' Roept Nadia terwijl ze door mijn haren poert. Ik kijk haar raar aan. 'De krultang?' Nadia knikt enthousiast. 'Tuurlijk, krullen staan je vast prachtig!' Ik zucht en haal mijn schouders op. 'Ik denk er nog wel over na'. Zeg ik dan als ik zie dat het nu echt tijd is. Ik kam mijn haren gewoon in de goede scheiding en poets even gauw mijn tanden. 'Ben jij ook klaar?' Vraagt Nadia terwijl ze lachend naar me kijkt. Ik knik hevig en druk een kus op haar hand. 'Tuurlijk Lieverd'. Ze glimlacht en samen lopen we richting onze klanten. 'Toch jammer dat de waterleiding al gemaakt is, nu zitten we weer allebei appart'. Ik knik. 'Kom anders vanmiddag even langs met Salina!' Schreeuw ik bijna. Nadia knikt, 'ja leuk'. Ik neem afscheid en verdwijn in Nialls kamer. Hij ligt languit op de bank. 'Jo Liam, ben je er?' Vraagt hij enthousiast. Ik knik hard. 'Ja zeker Nialler, ik ben er klaar voor'. Nialll kijkt me raar aan. 'Wat heb jij toch?' Vraagt hij als ik wat hyper begin te doen. 'Dat vertel ik je zo wel'. Zeg ik blij. 'Zullen we eten?' Niall knikt en pakt mijn hand vast. Samen lopen we richting de keuken. 'Liam, zullen we weer tostis maken?' Vraagt Niall die aan mijn arm zit te zeuren. Ik schud mijn hoofd, Niall kijkt terleurgesteld. 'Nee, dit keer niet Niall. Ik heb iets anders dat je echt moet proberen, lekkerbekkies!' Roep ik. Niall kijkt me met opoenmond aan. 'Jeej!' Ik glimlach en haal uit mijn tas een doos lekkerbekkies, we moeten ze alleen nog even opwarmen.

Ik zit met Niall aan een van de tafeltjes. 'Lekker Niall?' Vraag ik, Niall knikt enthousiast. 'Jij bent echt leuk Liam, je heb altijd lekker eten!' Ik schiet in de lach, 'thanks'. Hij glimlacht terwijl hij nog een hap van zijn lekkerbekje neemt. 'Maar Liam, ik heb raad nodig'. Zegt hij als hij alles op heeft. Ik kijk hem verbaasd aan. 'NOu kom maar op, wat wil je weten?' Niall begint ineens te blozen en slaat zijn ogen neer. 'Nou ik ben v-verliefd Liam, wat moet ik doen?' Ik kijk verbaasd naar Niall. 'Verliefd? Op wie dan wel?' Niall zwijgt eerst, maar dan begint hij toch te spreken. 'Ik ben verliefd op Salina Liam'. Zegt hij zacht. Ik grinnik, maar wel zodat hij het niet hoort. Dat zou zielig zijn. 'Salina is een lieve meid, ik vind het wel grappig want eerst konden jullie elkaar niet uitstaan'. Lach ik, gelukkig kan Niall er ook om lachen. 'Maar wat moet ik nu?' Ik zucht eens diep. 'Geef haar eens een complimentje Niall, zeg bijvoorbeeld; wat zit je haar leuk. Dat zou ze vast leuk vinden, en als je er klaar voor bent vraag je het. Of zij ook verliefd op jou is'. Niall knikt enthousiast. Oke, nu weet ik het van hem, nu moet hij het ook van mij weten. Ik schraap mijn keel. 'Niall ik moet jou ook wat zeggen, ik heb verkering met Nadia'. Niall kijkt me met openmond aan. Dan schiet hij in de lach, ik kan er niets aan doen. Maar ook ik schiet in de lach. 'Wat lach je nu Niall?' Vraag ik als we eindelijk uitgelachen zijn. Niall haalt zijn schouders op, 'ik had het gewoon niet gedacht. Maar ik vind het wel leuk voor je, verliefd zijn is zo fijn. Vroeger heb ik dat ook weleens gehad'... Zegt Niall.

Vluchten naar Ierland (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu