Hoofdstuk 15 ~ Over again

315 20 2
                                    

Nieuw hoofdstuk! Alweer? Ja alweer! Hope you like it!!! Liedje: Over again...

xx Rosaa

POV: Liam

''Een band? Een band?!'' Vraagt Niall met openmond. De jongens schieten in de lacht en knikken. ''Willen jullie dat?'' Vraagt de jongen met krullern. Ik kijk naar Niall, en hij kijkt naar mij. ''Ja dat willen we!'' Zeg ik. De jongens beginnen te juichen. ''Yes!'' Roepen ze. Ik schiet in de lach en Niall komt op me af rennen, hij geeft me snel een knuffel. ''We zitten in een band!'' Roept Niall. Ik grinnik zachtjes, ik zit in een band....

''Zullen we eten bij nando's? Om elkaar beter te leren kennen?'' Vraagt Niall. Ik knik en kijk de andere jongens aan. ''Ik vind het best!'' Zegt Harry, de jongen met de krullen. De andere twee heten Zayn en Louis.  

''Ik zit propvol!'' Zegt Zayn die over zijn buik wrijft. Ik grinnik. ''Het was wel erg lekker!'' Zeg ik lachend. De jongens schieten in de lach. ''Wonen jullie in Ierland?'' Vraagt Louis dan. Ik schrik en kijk Niall geschrokken aan. ''Nee, we zijn op vakantie...'' Zeg ik dan. De jongens knikken. ''Gezellig!'' Zeggen ze in koor. Ik en Niall lachen verlegen. ''Zullen we vanavond allemaal het vliegtuig naar Engeland pakken? Dan gaan we naar Simon! En dan vertellen we over onze band, wie weet gebeurd er wat!'' Zegt Harry lachend. Ik schud zachtjes mijn hoofd. ''Dat zal helaas niet gaan, wij...'' ''Dan pakken we morgen ochtend het vliegtuig terug!'' Zegt Louis die een arm om me heen slaat. Ik duw zijn hand van mijn schouder af. ''Ik zeg toch nee?! Als het zo moet gaan doe ik niet meer mee met die band! Kom Niall we gaan!'' Zeg ik boos. Gelijk heb ik al spijt van mijn worden. ''Nee, ik blijf hier'', hoor ik Niall zeggen. ''Niall we gaan terug naar het hotel!'' Zeg ik dan nogmaals. ''Nee, ik wil wel in die band.'' Zegt hij eigenwijs. Ik voel tranen in mijn ogen prikken. Die jongen snapt ook echt niet dat hij ons in gevaar brengt! ''Zoek het lekker uit!'' Roep ik boos. En met tranen in mijn ogen loop ik terug, terug naar het hotel. Terwijl ik diep van binnen weet, dat ik dit niet kan maken...

POV: Niall

''Is hij altijd zo?'' Vraagt Louis die met opgetrokken wenkbrauwen naar hem kijkt. Ik schud zachtjes mijn hoofd. ''Nee, zo is hij nooit. Maar hij is angstig op dit moment, hij is bang. Heel erg bang...'' Zeg ik zachtjes. Wat heb ik nu weer gezegd? Ik heb ons veraden! Wat stom van mij! Ik wil mezelf wel slaan, ik wil mezelf wel vanaf de ijveltoren duwen. Dit wou Liam absoluut niet, dit was zijn grote nachtmerrie! Ik heb mijn vriendje verraden... ''Waarvoor is hij angstig?'' Vraagt Harry die een arm om me heen slaat. Ik haal mijn schouders op, zachtjes begin ik te snikken. Ook Zayn en Louis komen naar mij toe. ''Wat is er? Gaat het wel?'' Vraagt Zayn. Ik knik zachtjes. Ik veeg mijn tranen weg, maar elke keer vullen mijn ogen zich weer... ''Je kan ons vertrouwen Niall, wij zullen er altijd voor je zijn!'' Zegt Harry. Ik knik en haal een keer diep adem. Ik zal het dan maar vertellen... ''Heel vroeger, werd ik thuis mishandeld. Ik had pijn, ik was bang. Maar ik was vooral in de war...  Toen mijn ouders zelfmoord hadden gepleegd ging ik drinken. En daar bleef het niet bij. Ik ging drugs kopen, meer en meer. Ik werd eigenlijk gewoon gek! Mijn broer Greg heeft me naar een kliniek gestuurd. En wat was het daar erg! Totdat Liam kwam, hij veranderde mijn leven als begleider. Hij liet mij genieten van het leven, en hij zorgde dat ik steeds gelukkier werd... Totdat die dag kwam dat hij dankzij mij werd ontslagen, ik was kapot. Hij was kapot. Hij kon mij niet laten gaan, op een nacht kwam hij mij zomaar ophalen... Ik snapte er niets van! Ik mocht toch niet weg uit het kliniek? Maar hij  deed het, voor mij... Ik bleef een nachtje bij hem slapen. En toen zei hij dat we moesten vluchten, s'ochtends vroeg. Ik keek hem raar aan. Waar zouden we heen moeten vluchten? We gingen vluchten naar Ierland, en nu is hij zo bang... HIj is zo bang dat we gepakt worden! En dat we elkaar nooit meer zien!  En darom doet hij zo, daarom is hij zo snel boos. Neem het hem alsjeblieft niet kwalijk!''

Vluchten naar Ierland (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu