POV: Niall
Aangekleed en wel zit ik op de bank met de tv aan. Mjin maag rammelt, ik heb super veel honger. Maar van Nadia mag ik nog niet eten, we moeten even op je begleider wachten. Zegt ze telkens, wat nou begleider? Denk ik telkens, waarom heb ik die nodig? Ik kan het heus wel zelf! En waarom zou ik niet alleen kunnen eten? Ik vind het toch vreemd allemaal, alsof ik een crimineel ben! Het is hier net een gevangenis, even tv kijken dan maar...
POV: Liam
Snel stop ik een lunch in mijn tas. Ik voel me hartstikke benauwd. Kan ik er wat aan doen dat mijn wekker het niet deed? Nu ben ik wel mooi veel te laat! En ik ben al zo zenuwachtig. Ik Ik pak mijn tas en hang hem over mijn schouder, dan ren ik het huis uit naar mijn fiets. Ik pak mijn fiets en scheur erop weg. Nu is het zo onhandig dat ik nog geen rijbewijs heb, maar dat komt nog wel (ze zijn hier jonger hoor!). Mijn eerste baantje mag ik natuurlijk niet verpesten, ik hoop wel dat ik iemand moet begleiden die wat rustig is! Anders ben ik zo mijn baan weer kwijt. Zo hard ik kan fiets ik naar het gebouw, het is een kliniek. Een kliniek voor mensen met problemen, zoals drugs gebruiken. Na een kwartier fietsen ben ik bij het gebouw aangekomen. Ik gooi mijn fiets tegen het rek, geen zin om opslot te doen. Ik ren naar de ingang en loop dan naar de balie. 'Goedemorgen meneer, waarmee kan ik u van dienst zijn'? Vraagt een vrouw met blond haar aan mij. Dat is vast Nadia, de baas van het kliniek! 'Ik ben Liam Payne, en vandaag is mijn eerste werkdag hier'. Nadia knikt. 'U bent erg laat meneer Liam Payne, volgende keer eerder komen'. Ik knik terwijl ik rood word. 'Loop maar even mee Liam Payne, ik zal je alles laten zien'.
Nadia liet me echt alles zien! Waar ik heen moet in de pauze, waar ik alles neer moet leggen, en waar ik bijvoorbeeldf met de patient moet eten. Dat moet ik doen ja, ik moet de patient helpen met eten! 'Goed Liam Payne, nu gaan we naar de patient toe. Hij is gisteren binnen gebracht, hij heet Niall Horan. Hier is informatie over hem'. Nadia geeft een mapje aan me, daar staat alles over Niall in. Leuke naam eigenlijk, Niall Horan. 'Niall is behoorlijk wild, dus als er iets is hoor ik het wel'! Ik schrik me een hoedje van die zin! Hij is behoorlijk wild, daar was ik al bang voor. Hoe kunnen ze mij bij een wild iemand zetten? Het is niet normaal mijn eerste dag! Maar ik ga er verder niet op in. Anders ben ik zo ontslagen. 'Loop maar mee Liam Payne'. Ik knik en loopt achter haar aan, met nog altijd die map in mijn handen. We lopen een grote gang door, als ik de weg maar niet kwijt raak! Het is kamer 4a op verdieping 2. Dat moet ik goed onthouden, dan raak ik de weg niet kwijt. Ze stopt bij de deur. 'Kom maar mee'. Ze drukt de klink naar beneden en opent de deur. Ik kijk naar binnen, het is best klein! Op de bank ligt languit een jongen, hij heeft blond haar en prachtige blauwe ogen. Hij ziet er niet best uit, hij is mager en spierwit! Ook heeft hij dikke wallen onder zijn ogen. Ik slik even en kijk de hele tijd naar hem, ik kan mijn ogen niet van hem afhouden. Niet dat ik hem leuk vind, maar van zenuwachtigheid. Nu hij hier voor me zit ben ik nog zenuwachtiger. 'Dat werd tijd, hier met dat eten'! Roept hij naar Nadia. Ik kijk hem raar aan, wat brutaal! 'Niall, dit is Liam jou begleider. Hij gaat de komende tijd voor jou zorgen, en gedraag je'! Bij die woorden loopt ze weg. Ze glimlacht nog eventjes naar me, maar dan loopt ze weg. Ik slik en kijk zenuwachtig rond. 'Kleine kamer'. Pers ik net uit mijn mond, al klinkt het hartstikke dom, dat weet ik zeker. Niall kijkt me raar aan, maar dat is logisch. 'Kom op Liam ofzo ik wil vreten'! Ik slik, 'maar natuurlijk'. Zeg ik verlegen. Wat een eikel, denk ik in mijn hoofd. 'Heb jij pillen bij je'? Vraagt Niall terwijl hij naar me toe komt. 'Natuurlijk niet'! Zeg ik snel. Hij draait met zijn ogen, 'waar is dat eten dan? De hele ochtend heb ik op jou zitten te wachten, en nu wil ik dan eten ook! Ik heb nog geen hap gehad'! Even weet ik niet of ik verder wil gaan, misschien is het wel geen baan voor mij. Want nu weet ik al niet wat ik moet zeggen! 'Kom maar mee, we gaan naar de eetzaal'. Ik glimlach naar Niall en pak hem bij zijn arm. 'Hoe oud ben jij nu weer Liam'? Vraagt hij terwijl we naar de eetzaal lopen. 'Ik ben 19 jaar'. Niall kijkt me raar aan. 'Jongen ik ben 18, wat een rare boel'! Ik grinnik, wat een hillarische jongen.
De eetzaal is super groot, het is een grote zaal met allemaal kleine tafeltjes. En aan de kant is er een keuken, daar kan je eten halen. 'Waar wil je zitten Niall'? Niall kijkt me boos aan. 'Sukkel, wat denk jij dan? Ik wil gewoon ergens zitten'! Ik sla mijn ogen neer. 'Sorry, natuurlijk Niall'. Niall grinnikt en gaat aan een tafel zitten. 'Ik zal een lunch voor je halen'. Niall schud zijn hoofd, 'Liam ik wil mee'! Ik knik, 'kom maar is goed'. Samen lopen we naar de keuken, er staat altijd iemand achter die je het eten geeft. 'Wat mag het zijn'? Vraagt de mevrouw achter de balie. 'Wat wil je Niall'? Vraag ik aan hem. Hij denk even na. 'Een eitje met lekker veel zout en twee broodjes met ham graag'. Zegt hij. Ik knik, 'doe mij hetzelfde maar'. De mevrouw loopt de keuken in maar komt later weer terug. 'Sorry er zijn nog precies twee broodjes en een eitje'. Ik haal mijn schouders op. 'Laat dan maar, doe alleen maar voor Niall'. De mevrouw knikt en loopt weer de keuken in. Even later komt ze terug met een heerlijk ontbijtje voor Niall. Ik pak het bord en loop samen met Niall naar ons tafeltje. 'Zo ga maar zitten hoor'. NIall knikt en pakt een stoel. Ik zet het bord met eten voor hem neer op tafel. Dan ga ik tegenover hem zitten. Hij propt het eitje in een keer in zijn mond. Ik grinnik, hij lijkt me eigenlijk wel aardig. Alleen als ze hem slecht blijven behandelen schiet het niet op. Hij stopt ook een broodje in zijn mond, ik voel mijn maag rammelen. Maar goed, het is voor Niall. Hij heeft de hele ochtend op mij gewacht! En dan kom ik ook nog te laat, wat zou ik chacrijnig zijn! HIj pakt het goed op, ik ben al blij dat hij het niet erg vind. Af en toe kijkt hij naar me, en dan stopt hij weer een stukje in zijn mond. 'Wil jij geen broodje'? Vraagt hij aan mij. Ik schud mijn hoofd, 'nee hoor eet maar lekker op. Ik heb een broodje mee in mijn tas'. Niall is eigenwijs, dat staat in de map. Nu snap ik wat ze ermee bedoelen, hij is echt eigenwijs. Hij pakt een van zijn broodjes en geeft hem aan mij. 'Hier, dit brood is veel lekkerder dan dat van jou'! HIj geeft mij een broodje, ik neem hem aan en glimlach dan naar Niall. In het begin leek het me geen leuke jongen, maar als je hem beter leert kennen. 'Dankjewel Niall'. HIj grinnikt, 'alsjeblieft'. Ik neem een hap van het broodje, het is inderdaad heerlijk! Veel lekkerder dan het brood van mij. Heerlijk! Misschien word het nog wel wat met Niall, als ik hem help is hij zo weer uit deze kliniek! 'Zullen we weer naar je kamer'? Vraag ik als we alles op hebben. Niall knikt, 'ja is goed.
Die avond fiets ik weer naar huis, het is koud weer en het regent. Er is onweer voorspelt dus ik rij zo snel ik kan. Ik pak mijn huissleutel en draai mijn huis open. Ik plof neer op de bank, vandaag goed controleren of mijn wekker het doet. Anders kom ik morgen weer te laat, en dan zit ik in de problemen...
Hoi,
zoals ik al zei is hier het eerste Niam hoofdstuk! Vinden jullie dit leuk?? Ik hoop het wel, alsjeblieft geef reacties en tips! 3 comments? 3 votes? Dankjewel alvast! Hoop dat jullie het leuk vinden, ik denk dat deze week zoiezo nog wel een hoofdstukje komt!
Xx rosa
JE LEEST
Vluchten naar Ierland (VOLTOOID)
Fiksi Penggemar''How something small can be so big'' ©rosesformendesx 2014