Hana
Aku memeluk tubuhku sambil menunggu nenda di dalam.kereta audi tt miliknya. Badan yang masih berbau lipas terpaksa ditahan. Rasa nak menangis lagi bila teringat peristiwa tadi. Aircond aku bukak makin kuat begitu juga radio. Arghh peduli ape kawasan sekolah ke apa?!
"Kamu buang tabiat apa pasang lagu kuat sangat ni" nenda yg baru tiba menagmabil tempat duduk di bahagian pemandu. Aku memperlahankan radio.
"Nenda Rayyan cari gado lagi! Benci la!" Aku membuat muncung itikku. Perlahan kereta nenda meniggalkan perkarang sekolah. Aku lihat nenda hanya buat tak tahu dan kusyuk membawa kereta. Nenda memberi signal ke kiri menadakan runah aku sudah hampir tiba. Aku mengeluh kiat sebelum menghempaskan diri di tempat duduk.
Kereta nenda berhenti di hadapan pagar.
"Nenda tak nak singgah ke?" Nenda menggeleng. Aku salam dan cium tangan nenda sebelum keluar dari kereta. Pagar kecil aku buka dan dikucin semula. Langkah aku lemah longlai menuju ke pintu utama. Haish! Nasib la eaok cuti tak adalah aku kena mengahadap muka Singa jantan tu!
No one pov
Rayyan tersengih seorang diri sambil memandang skrin iphone 5 nya. Gambar Hana yg sedang marah diperhatinya.
"Asal kau comel sangat! Geramnya aku! Kalau tak fikir pasal keluarga kita mesti aku dah lama couple dengan kau! Arghh!" Telefonnya itu dicampak ke atas lantai. Geram dengan Daddynya yg tidak benarkan dia atau siapa2 antara adik beradiknya ada hubungan dengan keluarga Golddes.
"Engku dh pesan dia tak mahu anak, cucu,cicik dan piutnya ada kaitan dengan keluarga Tengku Aminah!"
"Huh! Hana Saranghaeyo" Rayyan berbisik perlahan sebelum idea muncul dari otak cerdiknya itu. Telefon yg baru dicampaknya tadi diambil semula. Laju tangannya menaip di skrin telefonnya.
Esok kau kena ikut aku cari baju!
Setelah menekan butan send ,Rayyan mula tersengih. Telefonnya itu dimasukkan ke dalam poket seluar sebelum turun ke bawah. Engku Fikri dan Engku Raidah sedang ralit bersembang mengenai urusan Syarikat MKRZ Holding. Rayyan menuju ke dapur. Peti asi dibuka. Botol yg berisi susu diambil dan dituang susu di dalam gelas . Susu itu diteguknya.
"Ian,mummy Rai dengan daddy nak cakap sikit boleh?" Engku Raidah yg muncul di muka pintu dapur dipandang Rayyan. Rayyang menangguk malas. Lantas dia mengikut langkah Engku Raidah ke ruang tamu.
Rayyan mengambil tempat di hadapan Engku Fikri dan Engku Raidah. Riak Daddynya yg gembira semacam itu dipandang pelik.
"Daddy?" Soal Rayyan. Engku Fikri memandang Engku Raidah selum dia menangguk.
"Daddy dengan mumny Rai nk kahwin kan Rayyan dengan Dina Alyana anak Dato' Danish dan Datin Arin. " rasa terhatuh rahang Rayyan dibuatnya. Kahwin?!! Usia semudanya kena kahwin?! Weiii ni bukan novel cinta la kahwin paksa bagai!
"Rayyan tak nak! Ian dah ada orang lain. Tolong la faham Ian kali ni mummy Rai, daddy" Rayyan buat muka merayu. Oh tidak! Aku tidak sanggup meduakan adinda ku! And kahwin dengan meniah diva meletop.kebabom tu. Eh! Bagaikan mimpi buruk baginya.
"Lepastu?! Kamu nak kahwin dengan Pewaris Golddes?!! Daddy tak akan benarkan!" Jeritan Engku Fikri makin menjadi2. Patut la mumny tinggalkan Daddy. Heh! Daddy king control!
"My answer is NO Daddy!! No!!" Rayyang bergegas ke bilik. Sebuah bagasi besar diambil dan dimasukkan segala barangnya kedalam sebelum ditarik keluar.
Engku Fitri dan Engku Raidah hanya perhati Rayyan yg sudah tiba di muka pintu bersama bagasi besar tersebut.
"Jangan cari Rayyan lagi dah!! Ian bukan robot yg Daddy blh control dan tetapkan siapa jodoh Ian!" Rayyan mencapai tombol pintu dan keluar. Kereta BMW Z4 yg bewarna hitam itu dipandunya ke rumah Engku Juwita.
Setelah memakir kereta di garaj,Rayyan masuk ke rumah agam tersebut dan telah disambut dengan Engku Juwita di muka pintu.
Muka Engku Juwita serius memandang anak terunanya yg satu itu.Rayyan tersengih memandang Mummynya. Terus tubuh Engku Jywita dipeluknya. Rindu!!
"Mummy tak paham dengan daddy kamu tu! Nak sangat dikahwinkan kamu dengan si Dina tu! " Engku Juwita terus meluahkan perasaan tidak kepuas hatinya. Rayyan terus tersengih seperti kerang busuk. Faham sangat dengan Engku Juwita dan Engku Fitri yg tidak pernah sehaluan dalam membuat keputusan. Engku Fitri lebih merasakan dirinya lebih bagus daripada orang lain. Sebab itu dia boleh membuat keputusan tanpa memikirkan kesan daripada perbuatannya itu.
"Mummy, Ian naik atas dulu la eh? Penatla" Adu Rayyan sebelum melangkah satupersatu anak tangga ke biliknya.
Penat!!
Hana
Ting!
Aku bernhenti daripada menulis. Telefon aku yg berbunyi aku capai. Satu notification telah masuk. Aku tekan notification tersebut. Tertera whatsapp dari Rayyan. Pemenda la dia nak.
Esok kau kena ikut aku cari baju
Pala dia la! Esok aku dah janji dengan Bik Nina nak buat kek red velvet. Aku balas semula whasapp dia.
Adline
Sorry! Aku ada date 😛
Rayyan
Date atok kau! Esok aku tau pukul 10 kau dh ada dekat Aeon!
Adline
Sukahatikaula
AdkjakksnekekwoAku offkan telefon. Sakitnya hati! Jangan harap la aku nak mai esok. Pi mati kat dia! Aku terus menyambung menulis karangan surat kiriman rasmi yg Pn Jumaah bagi tadi.
Hari ni pagi ni tetiba mood baik so Azwa update la buku ni. Hahahaha Azwa happy giler lepas balik dari hari sukan semalam. Even cheersleader kalah but maskot terbaik dapat kat rumah sukan Azwa. Yang azwa geram tu cikgu tak campur markah maskot dengan markah keseluruhan kalau tak conform tahun ni dapat Johan keseluruhan. T^T K Bye. Jangan lupa vote dan comment. Azwa suka baca comment korang and siapa yg dah comment and vote tu thank you so much. Sayang korang ketat2 . Hahahaa....
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...