GHS 3

6.4K 294 4
                                    

Rayyan Pov

'Pewaris Golddes dah kembali. That means musuh lama aku dah balik. Wow! Wait asal muka pewaris ni sama macam minah nerdy tu?

Tak boleh jadi ni aku kena siasat siapa pewaris Golddes yg dah daftar dan siapa minah nerdy tu.

Aku masih memandang telrfon dan kejap2 memandang Hana yang sedang bergelak tawa dengan Riana. Ketawanya seaakan2 dibuat.

Siapa kau Hana?

Aku akan bongkarkan apa yg kau rahsiakan.

Hidup kau akan terseksa Hana.

Selamat kembali wahai musuh lama.

End pov

Rayyan masih termenung dan memikirkan rancangannya. Hana yg perasan akan pandangan mata Rayyan tidak lepas darinya segera berpaling. Cepat2 Rayyan alihkan pandangnya ke luar tingkap.

"Boleh kau tunjuk jalan pegi rooftop?" Tanya Hana sambil tangannya mula mengemas buku yang tidak perlu untuk disimpan dalam loker.

"Ok. Jom kita pergi sekerang" Riana turut bangun. Telefonnya dimasukkan dalam poket vest yang dipakai. Merrka berdua mula menorak langkah keluar dari kelas yang masih kecoh dengan suara pelajar mengenai pewaris Golddes.

NB sudah berkumpul di tempat Rayyan. Telefon masing2 tidak dilepaskan dari tangan.

"Serius duhh muka pewaris Golddes sama dengan budak nerd tu" kata Hadif yang masih menscroll iphone 7 miliknya.

"Tapi pewaris Golddes ni lgi lawa dari minah nerd tu la. Siapa la pewaris ni. Kalau aku jumpa memang aku tackle dia" kata Danial pula yang matanya langsung tidak beralih dari screen vivo V5 miliknya.
Serentak itu mata Rayyan beralih dari screen iphone 7nya dan memandang Danial dengan pandangan maut.

"Sorry bro! Pewaris Golddes future gf aku"kata Rayyan pula.

"Tak payahla renung aku macam tu. Cepuk karang haa" Danial memukul bahu Rayyan dengan buku fizik milik Rayyan.
Rayyan mengosok bahunya.

"Harap je badan acah sado tapi lembik rupanya abang kita ni. Hahahaha" tawa Fawwaz.

Pap!

"Adui"Fawwaz mengosok kepala yang baru saja di cepuk oleh Rayyan.

"Kau kalau tk faham senyap karang kaki aku melayang masuk mulut tu" kata Rayyan. Dia bangun lalu pergi ke port melepaknya. Ofcus la bilik muzik.

Bilik Muzik

Hana duduk di atas kerusi di hadapan piano sambil tangannya bermain dengan kunci-kunci piano.

"Mana Riana ni.. pergi toilet ke buat toilet" rungut Hana. Tangannya mula menekan kekunci dan mula memaikan lagu spring day - bts . 

 heogongeul tteodoneun
jageun meonjicheoreom
jageun meonjicheoreom
nallineun nuni naramyeon
jogeum deo ppalli nege
daheul su isseul tende

nunkkocci tteoreojyeoyo
tto jogeumssik meoreojyeoyo
bogo sipda
bogo sipda
eolmana gidaryeoya
tto myeot bameul deo saewoya
neol boge doelkka
mannage doelkka

chuun gyeoul kkeuteul jina
dasi bomnari ol ttaekkaji
kkot piul ttaekkaji
geugose jom deo meomulleojwo
meomulleojwo

niga byeonhan geonji
animyeon naega byeonhan geonji
i sungan heureuneun siganjocha miwo
uriga byeonhan geoji mwo
moduga geureon geoji mwo

geurae mipda niga
neon tteonassjiman
dan harudo neoreul
ijeun jeogi eopseossji nan

soljikhi bogo sipeunde
iman neoreul jiulge
geuge neol wonmanghagibodan
deol apeunikka

Golddes || HighschoolWhere stories live. Discover now