Sudah genap 6 bulan Hana di Malaysia dan Golddes Highschool. Awal pagi lagi dia sudah bersiap ke sekolah bagi sesi latihan. Apa kau fikir cuti sekolah tak ada latihan konsert ke? En. siap ugut team yang tak cukup tak boUleh buat persembahan masa Consert Golddes. Sejak Elis menggantikan tempatnya,Hana pula ditugaskan untuk meyanyi duet bersama Raykal. Lagu Beauty and the beast dengan Raykal.
Hari ini, dia akan berlatih sekali dengan team Rayyan. Pemandunya menurunkan Hana di hadapan main gate sekolah sebab pagar tu je bukak pagar yg kecik tutup atas sebab pak guard pemalas. Ni yang nak report dekat nenda. Hana memasang earpod di telinga lalu memasang lagu Havana.
Sunyi binti sepi sekolah ni. Team yg lain? Kebanyakkannya berlatih dekat studio luar dengan coach luar. Team Hana dan Rayyan je tak ambil sbb dia orang kan pro. Tapi bila dapat dekat Raykal , lagu tu hampir hancusss sama juga dengan Elis yg failed nak menati dan asyik terpijak kaki Rayyan.Hana meletakkan id card di tempat scan sebelum dance room di blok menengah rendah terbuka. Dia masuk dan bukak semua lampu. Tersampai AWAL macam ni la. Yang lain buat janji melayu! Kata pukul 7 ni dh 7.30 dh pun! Semua melayu. Pfftt memang semua melayu.
Hana set up audio dulu sementara tunggu lagi 3 mahkluk yg tak jumpa jalan ke sekolah.
"Awal kau sampai hari ni" sapa Rayyan dengan messy hairnya. Dalam perjalanan tadi dia sambung tidur lagi dalam kereta. Rayyan menguap lslu menggeliat. Hana tengok pun geli.
"Tak senonoh punya perangai! Jangan dekat dengan aku" kata Hana lalu memeluk speaker yg lagi tinggi drinya.
Rayyan buat bodo je. Dia duduk di sofa hitam sambil main iphone X.Hana yg tengok pun ternganga.
"Weii baru keluar tu! Awal gila kau beli" Hana ingin meneju ke arah Rayyan. Dia saja mahu timbulkan suasana yang tidak kekok kerana hampir 2 bulan tidak bercakap dengan Rayyan.
"Jangan dekat dengan aku. Kau sendiri cakap aku ni tak senonoh." Kata Rayyan. Matanya masih difokuskan di iphone X nya. Hana berhenti melangkah. Bukan tersentap tapi prlik dengan perubahan Rayyan.
"Kenapa kau lain Rayyan? And one more thing, kau serius ke couple dgn Elisha tu?" Hana memandang lantai. Rayyan yg mendegar suara Hana tu pula sudah terkelu tidak tahu nak jawab ape.
Dia couple dengan Elis pun sebab dia nk tahu rancangan Elis dengan Raykal dekat Hana. Rayyan tarik nafas dan hembus. Dia tak kuat tapi terpaksa demi future Adline Farhana.
"First, I'm sorry. Second aku serius couple dengan Elis. She my girl." Jawab Rayyan dalam kepaksaan.Hana agak tersentak mendengar pengakuan jujur dari Rayyan. Dia terlambat nak confess dekat Rayyan. Tak apa Hana. Focus dekat trial yang lagi 3 bulan.
"sorry guys lambat. " sapa Raykal yang baru muncul. Hana menjeling enyampah dekat Raykal. Kenapa la dia perlu berganding dengan Raykal? Bukan sepatunya dengan Hadid ke? Jangan tanya kenapa ni semua idea nenda yang termakan dengan pujuk rayu si Raykal jahanam tu. Depan nenda macam angel tapi belakang valak pun kalah.
"I pun. Sorry I punya highlight tak nak jadi pulak tu yang lambat" Elis yang baru tiba dengan muka yang make up tebal. Ni kalau kena sepak ni berdebu satu GHS ni. Hana menjuling mata ke atas. Menyampah. Sekolah je pun yang kau make up macam nak pergi ambik award kenapa. Cupcake aisyah pun tak make up tebal macam kau.
Hana mengambil 2 mic dan diserahkan kepada Raykal. Kemudian dia keluarkan laptop jenama apple lalu di sambungkan ke PA system.Minus one beauty and the beast dimainkan
"ready guys?" soal Hana. Dia orang semua mengganguk tanda ye.
Tale as old as time
True as it can be
Barely even friends
Then somebody bends
UnexpectedlyJust a little change
Small to say the least
Both a little scared
Neither one prepared
Beauty and the BeastEver just the same
Ever a surprise
Ever as before
And ever just as sure
As the sun will rise, woahEver just the same, oh
And ever a surprise, yeah
Ever as before
And ever just as sure
As the sun will rise
Oh-oh-oohTale as old as time, a-a-ay
Tune as old as song, oh
Bitter-sweet and strange
Finding you can change
Learning you were wrong, woahCertain as the sun
Certain as the sun
Rising in the east
Tale as old as time
Song as old as rhyme
Beauty and the BeastTale as old as time
Song as old as rhyme
Beauty and the Beast
Woah a-a-ay
Beauty and
Beauty and the Beast
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...