Sepertimana yg telah dimaklumkan di chap 9, azwa dh update chapt 10. Hope korang enjoy ..
Rayyan pov
Aku menjarakkan diri dari Dina. Rimas weihhh!! Hidup ni kenape mesti ada mahkluk Allah macam dia?
"Hell gosh! Rayyan kau date dengan Dina?!" Terbuntang mata aku bila lihat NB semua ada kat sini but wait asal baudak Chan Li dengan irfan ada sekali?
"Mane de! Tadi aku dengan Hana pastu Hana pi toilet. Minah ni entah dari mana datang tetiba menyendeng kat aku and sejak bila irfan dengan Chan li jdi member NB?" ChanLi dan Irfan memandang sama sendiri sebelum menunjukkan identification NB dalam fon memasing.
"Kau dengan Hana? Tapi Hana baru je whatsapp kata dia keluar dengan Ruby's." Jawab Fawwaz dan menunjukkan iphone 6s+ nya.
"Masa bila Ruby ni wujud?" Kenapa semua pasal Hana boleh berkait dengan jenis2 permata yg bakal dikeluarkan syarikat Golddes?
"Sejak dia orang terpilih untuk jadi peserta GHS Concert"jawab Danial. Hoodie dikepalanya diturunkan. Speasis Hana la ni suka pakai hoodie. Dina disebelah aku seolah2 tak wujud. Aku bangun dari duduk dan bayar makanan aku dan Hana but boleh pulak pekerja kaunter tu cakap
"Nasi goreng kampung dan ice lemond tea dah bayar. Encik perlu bayar makan encik je" macam dh dirancang je. Aku kerling ke arah NB. Macam mana dia orang tahu aku dekat sini? Hana cakap? Duit baki aku masukkan dalam wallet baru dimasukkan ke dalam poket seluar.
"Guys! Jom" aku panggil NB yang rancak berbual.
Kami berjalan tanpa arah tuju. Danial ku lihat sedang ralit bermain dengan telefon kesayangannya sambil tersengih.
"Woi kau dah pahal?" Soal Hadith.
"Jom tengok wayang nak tak? Ruby ada kt sana" aku menangguk saja. Wayang? Mohon jangan la cerita genre romance memang tak la aku nak tengok
"Danial!" seseorang melaung nama Danial kuat. Allahu malunya aku. Kami semua pergi ke arah sekumpulan gadis itu and gues what Hana boleh buat muka selamba dan tak rasa bersalah tinggalkan aku dengan Dina.
"Kita orang dah beli tiket. Our leader Hana nak tengok Kimchi Untuk Awak. Korang on je la karang mengamuk dia" Farah menunjukkan beberapa keping tiket. Danial menjeling aku. Aku menjelingnya balik. Dah tahu kan aku tak suka tengok movie romace kejadah ape semua ni.
"korang tengok la! aku nak blah!" baru setapak aku nak pergi lengan kiri aku ditarik oleh Hadith.
"Ahhh tak de tak de kau kena tengok juga! kalau tak gambar kau tengah date dengan Dina aku sebarkan" Ugut Hadith. Sejak bila pandai main ugut leader ni ha!! Aku menghentak kaki tanda protes. Aku medengus kuat .
"k fine!"
no one pov
Hana melihat Rayyan pelik. Tadi ok tetiba badmood period ke ape? Hana menyiku Ainul
"Asal duh headprefect korang ni? period ke?" bisik Hana perlahan. Sambil itu matanya tidha ahbis meneling Rayyan yg muka serupa naga terlepas dari kandang. Ainul menangkat bahu tanda tak tahu.
Ain kembali bersama 2 bekas popcorn dan 2 gelas besar air pepsi.
"Weih banyak gila!" laju tangan Fawwaz menyambar bekas popcorn dari tangan Ain. Bekerut muka Ain menahan marah
"dah tak payah gaduh ni ada lagi!" Azyati datang meneylamat bersama 2 bekas popcorn besar dan 2 cup air besar dengan perisa yg sama.Chan Li mengambil satu bekas popcorn dari tangan Az.Kesian dia tengok Az ni badan kecik muka dia pun dah kean tutup dengan bekas popcorn tu.
"aku dah tetap kan seat. No choice Fawwaz dengan Hana terpaksa duduk couple seat." Farah menunjuk tiketnya dan memang ada satu couple seat . Hana dah bersorak keriangan. Jangan harap dia nak dok dengan Rayyan. Fawwaz hanya senyum. Rayyan pulak dah memasamkan mukanya yg memang dah masam tu.
Sepanjang dalam wayang tu,Rayyan tak senang duduk bila tengok tepi Hana tengah seronok bergelak ketawa. Popcorn pun share berdua nasib air tak.
Ain yg perasan akan tidak puas hati Rayyan itu mencuit lengan Danial.
Danial mengalih pandangan dari screen ke muka Ain."Ada org dah panas punggung. Plan kita berjaya."bisik Ain. Jarak wajahnya dengan Danial buat dia rasa berdebar. Mata coklat milik Danial secara tidak sengaja bertembung dengan anak matanya. Cepat2 dia alihkan pandangan ke screen semula.
Skip
No one pov
Selepas tengok wayang mereka semua berjalan tanpa arah tuju. Satu demi satu kios di situ mereka singgah tetali tidak beli barang. Hana yg asyik dengan telefonnya berhenti bila jalannya dihalang seseorang. NB dan Ruby yg berada di hadapannya tidak perasan akan ketiadaan Hana disitu.
"Hey! Long time no see Adline"
Hana pov
"Hye!Long time no see Adline" suara tu. Dia dah muncul. Aku terpaksa mendonggakkan sikit kepala aku akibat dia yg terlalu tinggi.
"R...raykal? Kau buat ape dekat sini?" Soalku. Aku cuba elak dari bertembung mata dengannya. Apa lagi kali ni. Dia dekatkan dirinya dengan aku. Aku berundur sikit tapi makin lama dia makin dekat. Public kot!
"Are you trying to seduce my GIRLFRIEND Raykal?" Soal Rayyan dengan sinisnya. Hero ku sudah tiba. But what? Girlfriend? Memang tak la aku couple dengan dia! Macam langit dengan angkasa. Haa kau! Tapi dia kenal dengan Raykal ni?
"Wow! She your girlfriend Rayyan?" Raykal tergelak sinis.
Rayyan pov
"Wow! She your girlfriend Rayyan?" Tawa sinis Raykal menyakitkan hati aku. Nak aje aku tumbuk muka mamat acah poyo ni! Tanggan aku genggam erat.
"Kau jangan nak dekat nak sentuh even nak cakap dengan Hana sekalipun aku tak benarkan! Playboy macam kau ni tak layak untuk perempuan macam Hana!" Tanggan Hana aku capai sebelum berlalu pergi. Tak guna punya cousin! Masa bila dia balik pun aku tak tahu la. Ingat nak stay sampai mampus dekat New York tu.
"Aku harap kita jumpa lagi my lovely dovely cousin!" Jeritnya kuat. Malunya aku. Bila aku rasa jarak aku dengan dia dah jauh baru aku lepaskan tangan Hana yg sedari tadi aku pegang.
"Macam mana kau boleh kenal dengan buaya tak sedar diri tu?" Hana yg sedang lap tangan yg aku pegang dengan tisu terhenti kerjanya. Jijik ke aku pegang dia?
"Schoolmate masa aku form 3 dulu. Asal?" What daaaa Hana duduk New York? Aku tak boleh bagi Hana jumpa dengan Raykal balik. No no no!
"Jangan jumpa dia dah. Aku tak suka" Hana mula buat muka pelik dia. Aku tinggalkan dia dekat situ dan mencari NB dan Ruby yg hilang tiba2. Lol. Ayat.
Sambil itu tangan aku ligat menscroll insta . Satu acc menarik minat aku. Design you own marshmellow.Maybe aku boleh bagi dekat Hana?
Rayyan suka Hana? Siapa nak ship? Azwa nk ship Fawwaz dengan Hana😄 Azwa rasa Rayyan ni sometimes annoying. Astaga. Btw bab ni agak bukan agak memang hambarrrrr. Mana Ruby ni nuncul? Azwa pun tak tahu. Kesian tengok Hana alone azwa tambahkan Ruby untuk huru hara kan hidup Hana.
Watak Danial tu wat azwa teringat dkt crush azwa 😅 sbb crush azwa suka sgt pkai hoodie bila pergi tuisyen lalu azwa pun cair mcm aiskrim 😂
Jgn lupa vote and comment! Wifi lambat pun azwa sanggup linjam wifi jiran sbb nk baca comment korang je😊 jiran jgn mrh eh? Sape suruh tk letak password 😂😂😝
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...