GHS 18

3.7K 201 0
                                    

Tepat pukul 8 malam Raykal tiba di sebuah cafe hipster bersama Fawwaz. Mereka mengambik tempat di bahagian tepi cermin yang menghala ke arah jalan raya yg sesak dan keadaan yang hujan renyai2.

"Sampai bila kita nak kena mcm ni? Aku kesian dekat Farah. Mesti dia ingat aku main kan dia" ujar Fawwaz.

"Aku tau tapi.." Rayya.g berhenti seketika apabila seorang pelayan datang ingin mengambil menu.

"Give me salmon stik with lemon and apple juice" pesan Fawwaz

"Emm 1 mix grill and Cappucino " pelayan perempuan itu sempat mengerling wajah tampan Rayyang tanpa senyuman tu sebelum pergi. Rayyan yg perasan hanya buat tak nampak sebab dah biasa dengan semua tu.

Siapa je tak suka tengok wajah tampan dia yang perfect ni. Sekali tengok terus jatuh cinta. Riak kau Rayyan. Selepas pelayan perempuan itu pergi baru Rayyan dan Fawwaz sambung  berbincang balik.

"aku tau tapi ... jap2 kau dengan Farah ada apa-apa ke?" Fawwaz sudah menelan air liurnya. Dia dah tersalah cakap dengan Rayyan and rahsia dia dan Farah dan nak terbongkar. Fawwaz mengusap belakang lehernya sambil tersengih seperti kerbau busuk dekat cafe itu.

"jawab Fawwaz" tegas Rayyan menegur. Dia pantang kalau ada ahli NB yang berahsia dengan dia dan dia terasa imej dia sebagai leader tercalar teruk.

"ermm aku couple dengan dia lepas kes kau merajuk tu sebab aku suka dekat Hana padahal masa tu aku saje je nak uji kau. Aku tau kau sayang gila dekat Adline Farhana. Perempuan yang tidak nampak kekayaan dia. Tak macam Elis tu berlagak,poyo,psycho,gedik baju singkat sana sini menyampah aku tengok"selamba badak si Fawwaz ni aje mengutuk si Elis. Kalau Elis dengar mahunya disaman syarikat bapak si Fawwaz ni. Rayyan yang mendengar kutukan itu menahan gelak dari terlepas.

tetapi mereka berdua berlagak normal balik apabila ternampak kelibat pelayan tadi datang membawa pesanan mereka. 

"Please enjoy your meal sir"kata pelayan itu gedik. Fawwaz dan roll eyes dia ke atas manakala Rayyan pula nak muntah dengar. Pelayan itu terus berlalu pergi. sempat dia meninggalkan no telefonnya di atas kertas dekat situ. Rayyan yang perasan hanya buat tak nampak. Sorry dia hanya setia pada yang satu.

"Tu speasis Elis la tu. Menyampah aku" kata Rayyan lalu menghirup sedikit air nya. 

"Ha si Ellis tu kita nak buat apa dekat dia?" soal Fawwaz. Rayyan tersenyum sinis.

"kita tengok game si Elis tu dulu" jawab Rayyan. 

🐈🐈🐈

Elis memakir kereta mini coopernya di hadapan sebuah kelab mewah. Dia masuk kedalam tanpa menghiraukan bodyguard besar di pintu masuk. Ada dia kisah lagipun club tu pun bapak saudara dia punya so tak heran la dia boleh masuk selamba badak even bawah umur pun. Dia tuju ke arah bar lalu memesan segelas champaign .

"You minum ni?"soal Raykal terkejut .Ye la seumur giduo Raykal dia memang pegi clubbing tpi tk penah lagi la sentuh alkohol tu.

"What? Benda biasa k"katanya lalu menghirup air tu sikit.

"So plan kau ape? Aku tk sabar nk tgk Adline merana." Raykal tergelak sinis. Bagu dia kalau dia tak dapat Hana maksudnya orang lain pun tak boleh.

"So plan dia......."






Happy 5.2k guys!! Sorry dah lama azwa tak update. Bab ni pun pendek je. So Elis dgn Raykal dh berpakat nk kenakan si Hana. Fawaaz dgn Rayyan pun dh mula rancang plan nk sabotaj si Elis dgn Raykal. Hero mana blh kalah kn?

Nk azwa update lgi?

Azwa nk 100 vote? Blh?

Dpt 100 azwa trus publish GHS 19

Golddes || HighschoolWhere stories live. Discover now