Sebaik sahaja kelibat Hana hilang bersama keretanya, terus Fawwaz mengekori daripada belakang dan saa kereta Hana kemalangan terus Fawwaz memberhentikan keretanya lalu meluru ke arah kereta dinaiki Hana namun tidak sempat apabila kereta Hana terus meletop tanpa sempat dia selamatkan rakannya itu. Fawwaz terduduk di atas jalan raya yang mula dikerumi oleh orang ramai.
Beberapa orang awam datang kearah Fawwaz lalu menepuk-nepuk bahunya tanda sabar dengan atas apa yang berlaku. Perlahan tangan Fawwaz keleuarkan Iphone 6 nya lalu mnelefon keluarga Hana dan maklumkan apa yang telah berlaku. Satu-satunya waris keluarga Goddes terkorban.Bunyi siren ambulance,bomba dan polis bersilih ganti. Kereta Hana yang terabakar segera dipadamkan oleh pihak bomba sebelum cuba keluarkan mayat Hana yang rentung sepenuhnya. Manakala beberapa anggota polis datangn kearahnya lalu meminta sedikit butiran mengenai kemalangan yang telah berlaku sebentar tadi.
Selang beberapa minit,keluarga Hana pula tiba dan Qashah antara yang paling terkejut melihat keadaan kenderaan Hana. Seorang anggota bomba datang dan memberitahu bahawa tiada sebarang mayat didalam kereta itu. Semua yang berada disitu terkejut dengan atas yang berlaku.
Mana pergi mayat Hana? kerana sudah terang lagi bersuluh kereta Hana terbalik dan terbakar selepas traffic light.
Someone POV
Dia tersenyum melihat apa yang berlaku. Semua terjadi seperti yang dirancangkan. Tubuh Hana yang mengalami kecederaan teruk dipandangnya sinis.
"Rayyan tak akan dapat kau. Tak ada siapa boleh dapat kau kecuali aku. Harta dan segala kemewahan kau bakal jadi milik aku!" katanya lalu menarik tubuh Hana kedalam sebuah van hitam. Van itu meluncur laju meninggalkan kawasan kemalangan tanpa disyaki sesiapa. Hana hilang buat selama-lamanya di dunia ini. Semua akan lupakannya.
Hospital
Wad Rayyan
Rayyan selamat dari pembedahan yang dilakukan ke atasnya . Dia melihat sekeliling mencari kelibat sang kekasihnya tapi tidak kelihatan. Dia sahaja beritahu doktor memalsukan kematiannya kerana ada mata-mata memerhati di dalah hospital tersebut. Mummy Rayyan segera masuk ke wad Rayyan dengan mimik marahnya. Dia sudah tahu apa bakal menimpanya sebentar lagi .
"Rayyan kamu ingat palsukan kematian tu satu benda yg kelakar ke? Hana larikan diri sebab dia terlalu sedih dengan berita kematian Ian tau tak? Tak kesian ke dekat Hana. Kamu ni memang sudah me...." Rayyan terus potong bebelan mummynya yand tidak ada titik.
"mummy sabar, Ian boleh explain. Dalam hospital ini ada mata-mata yg memerhati family kita dan family Hana. Rayyan terpaksa buat mcam tu and wait Hana larikan diri? cari dia mummy ian nk jumpa dia"
tiba-tiba pintu wadnya dibuka oleh seorang pegawai polis.
"Maaf saya nk beritahu Cik Hana terlibat dalam kemalangan jalan raya dan tidak dapat selamatkan . Mayatnya juga tidak ditemui"
THE END
So guys ni je kesudahannya . Yang GHS 23 azwa nk prank korg je tpi tk tau pulak sampai lama mcm ni hehehehe so hope korang get ready untuk season 2 pulak. Esok malam azwa akan update intro dgn part 1. Stay tuned!!!
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...