GHS 6

5.5K 431 24
                                    

Hye! Macam yg Azwa bagitahu drkat bab sebelum ni Azwa tak suka silent readers! Kalau bab ni pun tak dapat sambutan Azwa delete story ni!

Jangan menyampah pulak Azwa pun ada perasaan juga. Apa apa pun korang enjoy la baca bab ni. Kali ni panjang sikit dari bab sebelum ni

——————————————————



2 minggu kemudian

Hana ke sekolah seperti hari biasa yg selama hidupnya diganggu oleh Rayyan and the geng. Tidak tahu apa pulak nasib yg menimpanya hari ini. Seperti sebelumnya, dia dimandikan tepung, baju pjnya dikoyak,loker plk? Jgn ditanya elok2 warna hitam bertukar jdi warna pink.

Hana jalan masuk ke sekolah dengan penuh hati2. Kepala dijenguk ke kiri dan ke kanan. Line clear. Kereta milik NB tidak tiba lagi.

Dia segera berlari ke arah loker street yg hampir penuh dengan pelajar. Dia buka lokernya dan

Bush!!

Badannya habis basah disimbah air bewarna biru yg melekit. Pelajar di situ semua galak menggelekkannya. NB tiba2 muncul dikalangan mereka turut gelak.

Dia segera ke bilik persalinan. T-shirt skolah warna putih berjalur hijau disarungnya bersama seluar jogger hitam. Rambut yg masih basah dibiar lepas.

"Are you okay?" Tengku Aminah entah muncul dari arah mana menegur Hana yg sedanh menempek sedikit conpact powder dimukanya.

"Macam biasa nenda. Nenda, tak boleh ke Rayyan and the geng dikenakan kelas tahanan? Adline dah tak tahu berapa lama lagi dapat tahan." Dia berhenti menyapu bedak kemudian lipbalm diambil dan dioles di atas bibir merahnya.

"I can but Adline pun tahu kan siapa family Rayyan? Nenda tak nak ambik2 ape tindakan. Nenda dh tk mampu adline." Tengku Aminah memandang wajah cucunya sayu. Kalau diri ni masih gagah macam muda dulu memang dia ligan agaknya si Rayyan tu.

"Baik nenda. Adline nk masuk kelas dulu."Hana meangkat beg sandangnha dan salam tangan Tengku Aminah.

"Nanti balik tunggu nenda dekat lobi. Balik dengan nenda. Ara?"

"Dae" ape kau pikir warga emas macam Tengku Aminah tk leh speakking korea? Heh dia lah pencinta drama korea no 1 and actor fav dia ofcus la Kim Woo Bin kesayangannya.

Sebaik saja kaki kanan jejak ke dalam kelas,semua mata memandang Hana. But dia peduli ape? Tempat milik Riana masih kosong tiada penghuni.

Hana melihat iphonenya. Dia membuka chat whasapp yg dihantar sebelum ke sekolah. Masih tiada balasan walaupun sudah deberi bluetick!

"Bangun. Selamat pagi sir Hedric" ketua kelas beri salam diiujuti oleh yang lain. Seorang budak lelaki berambut seperti mangkuk? Or should I say like Mushroom? XD berdiri di sebelah sir beserta senyumannya. Auwww so cute .

"Hari ni kita ada pelajar baru yg baru berasal dari south korea. " Sir Hedric memebiri arah seterusnya uautu mengintro dirinya. Part favourite semua org. Perempuan semua dah macam tak ada tulang terliut2 Hana tengok.

"Hey! I'm Park Chan Li. Call me Chanli. Saya tranfers sini sebab atas urusan buisnes syarikat PH Group." Katanya beserta pelat melayu. Dina, diva dalam kelas 5 diamond mula jadi ulat beluncas. Dia bermain mata sengan ChanLi tpi kesian tidak dilayan. Dari masuk kelas mata ChanLi terpaku pada Hana yg sedang mengalamun ke luar tingkap.

"You can sit beaside Hana. For your information,Riana already move to MKRZ Highschool ."sir hedric menambah ayatnya. Ayat yg terakhir buatkan Hana terkejut. Rayyan pulak sudah tersenyum sinis dan pandang ke arah Hana.

"Damn you Rayyan!" Penumbuk digenggamnya. Muncul api disekeliling Hana buatkan semua orang terpaku. Ceit author tipu je XD terbayang di mata Hana macam mana Rayyan diikat,dicincang sampai lumat macam daging eh dia memang daging pun... lepas tu kena rebus dan bagi semua orang makan.

"Hey!" Sapa satu suara dari sebelah Hana. Hana pula tersedar dari angan2nya. Dia jeling budak baru itu sebelum fokus kepada Sir Hedric. Pi mati la kau budak baru!

Kringgg

Yeayyy rehat! Sapa tak suka rehat? Hana berjalan dengan segera ke kantin takut donut lobak merah mak cik Limah habis.

"Mak cik,donut lobak merah 2" Hana memberi 2 helai not rm1.

"Terima kasih mak cik. Jual eh?" Hana berlalu pergi dengan hati yg senang. Perut kenyang hati pun senang!

Buk!

What dee!! Siapa yg langgar aku!! Waa nasib donut tak jatuh. Hana tengok gerangan yg melanggarnya dengan sengaja. Ini mendatangkan marah!

"Oppss sorry nerdy or should I say ermm pewaris Golddes? Huh?" Rayyan masukkan tangannya kedalam poket sambil buat muka mintak kaki. Kaki tak dapat tangan pun jadi.

Hana bangun dan menepuk habuk yg melekat di seluarnya. Dia melanggar bahu Rayyan dengan sengaja sambil tersenyum sinis.

"Aku tak habis lagi dengan kau perempuan!" Hanya sekali badan Hana melayang dan terhempas di dinding. Sakit jangan tanya. Dinding batu kot tak akan span pulak.

"Aduh. Kau nak ape lagi? Tak puas lagi pagi tadi kau dah jahanam kan baju aku?" Hana menolak badan Rayyan yg semakin dekat dengan dirinya. Again Rayyan mengunci pergerakan Hana.

"Aku nk kau" Rayyan bisik di tepi telinga Hana. Meremang bulu roma dibuatnya. Muka Rayyan yg berjarak 1 inchi dengannya dipandang.

" kau nak aku eh?" Hana dekatkan pula mukanya dengan Rayyan. Otak Hana dah fikir idea nak kena kan Rayyan balik. Dia dapat rasa nafas Rayyan di mukanya

Rayyan

Mak cik ni nk buat ape pulak? Aduhh menyesal gila aku usik dia. Heh terima je la kot2 dia nk kiss aku an? Ok selalu dalam movie bila ada adegan kiss selalu orang buat ape?

Pejam mate ke? Aish pejam je la

Nafas Hana semakin dekat dengan aku. Tiba2..

"Hahahahahaha kau fikir aku nk kiss kau ke jantan?"Hana menolak aku lalu sekelip mata hilang dari pandangan. Memang aku ngaku aku ingat dia nak kiss aku. But tak ape sebab one day she will be mine. Eceh dah macam tajuk novel kakak aku suka baca jerk.

Aku pergi ke kantin dimana NB tengah tunggu. Ini dia your master sudah mari. Tngan aku masukkan ke dalam poket acah cool jap. Semua mata perempuan mula lekat dekat aku bila kaki aku dah jejak dekat kantin. Act sebelum aku jejak pun dia orang dah tengok. Aku kan hensem? tak macam bf author. Masa bila pulak aku ada bf nih? ngok kau Rayyan. Bersyukurla watak anda diwujudkan

"Wassup!" sapa aku mesra. Sapa sangat bukan dalam kelas duduk sekali ke. Danial yg aku cepuk belakangnya sudah tersedak. Mekauu. Aku amik tempat disebelah Hadith yg seronok beromen pffft date sebenarnya. Mohon jangan percaya Rayyan.

"kau dah pahal Rayyan?kena sampuk setan mana ni?"Danial beri pandangan nak telan aku hidup2. Ingat aku Gay ke acamne? sepak kang

"Tadi si Diva The Godiks aka DGT cari kau" Fawwaz memotong percakapan aku. DGT group yg paling gedik sengan NB. Aku pun tak tahu la kenape. Hanpir setiap tahun menggedik sana sini hormon terlebih kot.

"Betina tu nak ape lgi?" Soalku sambil sedut air milo milik Hadith. Haa kau seronok sangat date sampai air sendiri kena minum pun tak sedar.

"Macam biasa la, invite kau pegi party dia. " giliran Danial pula jawab.

"Party pemenda sia! Memang tak la aku nak pi. Betina tu tak jemu ke setiap tahun jemput tapi kita tak pernah pergi pun. Astaga" Aku menggeleng bila mengenangkan kad undangan yg bermacam rupa dan bentuk yg aku terima dari Dina.

Aku rasa kad dia semua dah selamat dilupuskan dekat tempat pembuangan sampah.



Tak larat nak membebel
Jangan lupa vote👇

Golddes || HighschoolWhere stories live. Discover now