Esoknya Rayyan segera bangun dari tidurnya. Jam digital di tepi katil telah menunjukkan 6.30 pagi. Rayyan segera bangun ke bilik air untuk bersiap dan menunaikan solat subuh. Selepas siap semua dia turun ke bawah. Kakinya laju berjalan ke arah ruang makan. Kelihatan Mak Jah sedang asyik menghidangkan nasi goreng serta kuih muih di atas meja. Dia turut menuangkan air teh ke dalam cawan milik Mummy dan air susu di dalam gelas milik Rayyan.
Rayyan berjengkit perlahan ke arah Mak Jah sebelum
"Assalammualaikum Mak Jah!!! Good morningggg!!" Rayyang menjerit dengan kuat di belakang Mak Jah. Mak Jah pula sudah mula buka kekudanya. Rayyan tergelak melihat telatah Mak Jah. Mak Jah yang baru akan kehadiran Rayyang terus berhenti dan bahu Rayyan dipukulnya.
"Kamu ni Ian! Suka buli Mak Jah! Dah duduk Mak Jah pergi basuk pinggan kejap" arah Mak Jah sebelum menghilangkan diri di dapur. Rayyan segera mengambil tempat. Tangannya lincah menyeduk nasi goreng ke dalam pinggan.
"Good morning Ian!" Engku Juwita yg baru muncul terus menyapa Rayyan. Dia mengambil tempat di kepala meja. Rayyang terus mencedukkan nasi goreng kedalam pinggan Engku Juwita.
"Mummy... Ian nak keluar boleh tak hari ni?" Soal Rayyan setelah siap mencedok nasi. Sudu di dalam pinggannya disuakan kemulutnya sambil menanti jawapan dari Engku Juwita.
"Ermm ok! But satu syarat" jawab Engku Juwita selamba. Air tehnya di hirup perlahan. Rayyan memandang wajah Engku Juwita dengan penuh harapan.
"Ian tak boleh bawak.kereta! Macam mana Daddy boleh benarkan Ian bawak kereta sedangkan Ian tak ada lesen?" Engku juwita sambung menyuap nasi goreng itu. Rayyan sudah ternganga dengan syarat dari Engku Juwita.
"Mummmy!!" Bentak Rayyan. Mana boleh kereta kesayangan dia tu! Mummy!!
"No mummy,mummy. Bawak motor ninja Rayyan yg dah lama berhabuk dejat garaj bawah. Nanti kereta tu mummy suruh Pak Ras letak dalam garaj bawah" Engku Juwutan bangun dari duduknya. Rayyan hanya menghantar pemergian Engku Juiwta dengan matanya sahaja. Rayyan mengeluh lalu bersandar pada kerusi.
Telefon di poket jeansnya dikeluarkan.
Contact Hana ditekan lalu icon hijan ditekan."Hello, aku ambik kau kejap lagi. Send location rumah kau. Aku dah otw" Rayyan menekan end call tanpa menunggu Hana membalas. Punat lif ke tingkat bawah tanah ditekan sebelum lif itu turun ke garaj bawah itu. Sebaik sahaja pintu terbuka , kawasan garaj itu diperhati lama oleh Rayyan. Kunci motor yg tersangkut di dinding kaca itu dicapainya sebelum enuju ke kawasan yg meletakkan koleksi motonya. Moto ninja jenama kawasaki bewarna merah hitam ditunggangnya.
"Ape masalah Rayyan ni!! Aku nak tido la!!" Dengan malas Hana bangun dari baringannya. Rambut yg kusut dibetulkan sebelum masuk ke dalam bilik mandi. Setelah siap , dia menuju ke walk in closet. Hoodie pink menjadi pilihannya dan digayakan bersama skinny jean bewarna putih. Rambut diikat satu dan dimasukkan ke dalam cap. Cermin mata bulat tanpa power dicapai sebelum mengambil beg galas dan masukkan segala kelengkapan. Lip tin tidak lupa dioles di bibir yg tidak berapa nk lawa. Eheks.
Location rumahnya terus dihantar kepada Rayyan. Hana turun ke bawah menggunakan lift. Malas nk berpeluh pagi2 yg tak indah ni yg telah dirosakkan oleh Rayyan. Bengong kau Rayyan!!! Bentak hatinya kuat.
Pin! Pin! Pin!
Rayyan menekan2 hon motornya. Tergesa2 Hana memakai kasut dan berlari ke arah motor milik Rayyan. Motor itu ditenungnya sebelum pandang ke tuan empunya motor Ninja tersebut.
"Kau tunggu apa lagi cepatla naik!" Sergah Rayyan. Helmet fullface diberi dengan kasar kepada Hana.
"Kau gila apa aku naik motor dengan kau! eiiii tak kuasa aku!" Hana muncungkan mulutnya kedepan. Ahhh sudah jahanam rambutnya nanti. Cap Hana ditarik kasar oleh Rayyan dan helmet fullface ditangan Hana diambilnya kasar sebelum disarungkan ke kepala Hana. Hana terkejut dengan tindakan drastik Rayyan. Pikir sweet ke pakaikan helmet bagai.
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...