"aku bersalah dalam Hal ni. Biar aku selesaikan sendiri" Rayyan menarik tangannya yang digenggam erat oleh Irfan.
"Kita orang boleh tolong kau. Orang yang Kita orang Sayang pun dalam bahaya jugak bukan Hana seorang je. Kau kena ingat moto kita. All for one,one for all. Remember that"ucap Irfan lembut. For the first time,Irfan mampu menenagkan Rayyan. Selamat in dia hanya memerhati sahaja Rayyan dari jauh kerana merasakan dirinya tidak layak untuk menjadi kawan yang baik kepada lelaki ini sehingga Fawwaz mengajaknya bersama Chanli untuk menyertai Naughty Boy.
Pada masa itu dia rasakan dia lah pelajar lelaki paling bertuah. Walaupun pengakhirannya kini dia terlantar di hospital tetapi dia tidak kisah. Dia sayangkan persahabatan mereka yang bagaikan family. Family yang bahagia. Dia tidak pernah rasa sebahagia sebelum ni.
"kau tau kan nak hack ? Aku nak kau hack telefon Elis dan Raykal. Dapatkan maklumat sehabis mungkin. Kalau boleh kesan keberadaan Elisha sekali."arah Rayyan kepada Irfan. Irfan mengambil laptopnya dan Mula menekan2 di atas papan kekunci.
"Kau Chanli,aku tau bapak kau Ada hubungan baik dengan polis and askar. Aku nak kau call bapak kau yang aku nak pasukan unit khas bagi sesi selamatkan pewaris Golddes"Chanli terus menelefon bapanya.
"Aku dah dapat location Elisha,dekat gudang kapal dekat dengan syarikat bapak kau punya kilang"
"Send location dekat telefon aku. Aku gerak sekarang. Kalau Fawwaz,Hadith and Danial Cari aku kau send je location tu dekat dia orang. "Rayyan terus meninggalkan war vip dan menuju ke lot parking. Kereta porchenya dihidupkan lalu meninggalkan hospital swasta tersebut.
'adline wait for me' Desis hati Rayyan.
Danial x Fawwaz x Hadith
"Fawwaz kau Tak boleh marah macam ni" pujuk Danial. Fawwaz yang sedang memandu terus menghentikan keretanya di tepi jalan.
"Kenapa dia perlu libatkan Kita semua. Sial la! Farah aku hiksss" laju air mata lelakinya keluar. Stereng kereta dihentaknya melepaskan geram.
"Aku Tau kau risaukan Farah. Aku pun sama. Aku risaukan Ainul. Dia dalam bahaya jugak." Sayu sahaja suara Danial.
"Kita kena selamatkan Ruby" gesa Hadith pula.
"Ye aku tau" Fawwaz segera menekan icon call nombor Irfan dicarinya. Sebaik sahaja jumpa terus dia call.
"Aku nak kau Cari location Elis."
"....."
"Kalau macam tu send je terus dekat Danial"
"....."
"Hah Rayyan dah pergi? Shit! Dia Gila ke nak lawan sorg2? Nk tunggu special Force pikir sempat ke? Ni Hal nyawa la! Aku ,Danial and Hadith gerak Sana jugak. "
"....'
"K bye"
Fawwaz letakkan telefonnya.
"Danial tengok location yg Irfan send sekarang. Kita kena tolong Rayyan lawan Elisha" arah Fawwaz. Gear dimasukkan kemudian minyak ditekan. Kereta BMW X6 bewarna merah itu laju membelah jalan raya menuju ke tapak peninggalan gudang beras milik syarikat Elisha
Adline Farhana
Sakit. Itu je yang aku rasakan sekarang. Pipi aku yang ditoreh oleh Elisha tadi masih berdarah ditambah lagi dengan Luka di tepi bibir.
'Tsk Ian tolong la cepat. Aku dah take tahan' Desis aku. Aku lihat Elis duduk tidak jauh dari aku sedang bermain dengan telefonnya.
Aku cuba longgarkan ikatan di tanganku.
"Tuan! Rayyan on the way kesini!!" Seorang pembantu Elisha datang dalam keadaan mengah. Aku lega mendengarnya.
"Biarlah dia datang. Aku dh lama tk main dgn dia"jawab Elisha. Dia tersenyum sinis. Dia bangun dari duduknya Dan berjalan ke arah aku.
"Let's the game began" katanya sebelum beberapa orang suruhan Eli's membawa aku pergi bersama Ruby yang lain.
"Rayyan Tak kan lepaskan kau la Elisha!" Kataku kepadanya semasa dibawa pergi.
NB Pov
Mereka semua mengambil tempat masing2. Rayyan memegany M16 kepunyaannya. Dah lama dia tidak bermain dengan kesayangannya ini. Kali terakhir ketika dia di tingkatan 3 semasa miss menyelamatkan adik perempuanya.
"Ok guys, ikut macam mana yang kita plan tadi"pesan Rayyan kepada anak buahnya.
"Okeh" jawab mereka semua serentak.
"1.2.3 gooo" arah Fawwaz pula.
Mereka semua serentak membuka pintu gudang dan terserlah orang2 bawahan Elis menunggu di pintu masuk bersama senjata masing2. Manakala Ruby pula diletakkan di tengah2 ruang gudang.
Mata Rayyan ligat mencari kelibat Hana diantara mereka.
"Heh datang juga U kan demi kekasih hidup mati U ni" kata Elis bersama Hana disebelahnya. Elis meletakkan muncung pistol tepat di dahi Hana. Haish Hana asal kau kecik sangat. Paras ketiak si Elis tu je kau.
"Aku dah buat ape yang kau suruh kenapa kau still sentuh girl aku? Kau dah janji dengan aku Elisha" kata Rayyan. Dia siap sedia bersama M16 ditangannya.
"Kenapa? Selagi perempuan ni tak mati U tak akan jadi milik I! " Sekali tumbukan tepat di pipi Hana membuatkan dia jatuh tersungkur. Tangan yang masih diikat membuatkan dia semakin lemah.
"Jangan sentuh di la perempuan!!" Lantang suara Rayyan memarahi Elis lalu picu ditarik Dan
Pang
Pany
Pang
Tiga das tembakan dilepaskan tepat mengenai Elisha.
Elisha jatuh tersungkur dan tidak sempat menggelak dari ditembak oleh Rayyan. Hana terkejut apabila tubuh Elisha jatuh disebelahnya bersama darah yang keluar banyak dari mulutnya dan perutnya.
Serentak itu pihak polis pasukan special force masuk. Orang2 Elisha terus ditangkapnya. Tangan yang masih terikat dibuka oleh Rayyan.
"Sorry Hana, I'm really sorry. Aku terpaksa buat semua ni. Patutnya aku kena lindungi kau"kata Rayyan lalu tubuh Hana didakapnya erat.
Pang!
Tubuh Rayyan ditembak dari arah belakang. Danial tidak sempat menghalang Raykal dari menembak Rayyan.
"Rayyan!!!!" Jerit Hana. Tubuh Rayyan rebah di atas ribaan Hana.
"Hana, sorry and I love you so much" ucap Rayyan dengan mata kuyunya. Perit dibelakang jangan ditanya. Sakit. Pedih. Tapi Tak ape asalkan orang yang disayanyinya selamat.
"Rayyan bangunla! Jangan pejam mata tu. Kejap lagi ambulance sampai." Hana menepuk2 pipi Rayyan.
"By..bye... Ha...na"lalu mata Rayyan terpejam.
"No!! No Rayyan!!! Bangun la!! Hujung tahun ni Kita nak kahwin kan?! Rayyan!!"Hana menagis lalu memeluk tubuh Rayyan. Nadi ditangan Rayyan dicarinya.
"Hikss Rayyan, aku Sayang kau,aku suka kau, aku cintakan kau! Mana nadi kau Ian! Aku nak kau hidup. Tolong la" Makin kuat raungan Hana apabila Nadi Rayyan langsuny Tak dijumpainya.
Assalam
Selamat Hari Raya!!!
Sorry publish lambat.
Busy huhuhuhu... So ni hadiah Raya Korg dari azwa. Cerita ni nak sampai ending dia dah. Btw sorry klau ending dia tergantung nanti. Ingat nak buat book 2. Ada yang nak x?
Klau nak Komen ramai2 ye
Jangan lupa votment.
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...