Hana tiba semula ke dance room tapi kosong. Rayyan hilang entah kemana. Gana mengambil tempat di hadapan cermin. Badannya disandar pada pernukaan cermin tersebut. Kotak marshmellow yg baru dia ingat untuk dikongsi bersama Rayyan diletakkan di atas ribanya.
Telefonnya dikeluarkan segera no telefon Rayyan dicari lalu ditekan button call.
"Kau kat mana?" Soal Hana sambl tangannya bermain2 di atas kotak marshmellow.
"Rumah"
"Tk practise ke"
"Tk. bye"
Tut.
Panggilan yg baru sahaja diletak Rayyan membuatkan Hana semakin pelik. Screen iphonenya dipandang dengan penuh tanda tanya.
Tangannya menekan ico whatsapp pula
Hana🙆
Kau okey tak?Mamat poyo😒
OkHana 🙆
✅Period ke?😂Hana🙆
Janganla seen jerk
Awakkk
Ermmm
Kita baru nk bagi awak hadiahh
✅✅Hana🙆
K fine!✅✅
Telefon itu dimasukkan ke dalam poket dengan kasar sebelum dance room itu ditinggalkannya.
Rayyan
Telefon yg retak screennya aku ambil. Tukar screen protector je kalau aku nak beli fon baru pun boleh. Butang on aku tekan dan terpapar gambar Hana yang aku ambik secara senyap. Gambar yg tak berapa jelas akibat retakan di screen tu aku tenung lama.
"Hurm, tak ada jodoh kot?" Iphone 7 itu aku campak kembali dan rebahkan badan ke atas katil.
Tok tok
"Riz boleh Mummy masuk?"iphone dilantai terus aku capai dan disorokkan di bawah bantal. Matilah kalau mummy nampak. Aku berjalan ke arah pintu. Pintu yg aku kunci aku buka.
Wajah sehabis mungkin aku maniskan.
Lepas ni boleh la kot aku berlakon dan menang anugerah perlakon lelaki terbaik 2017. Lol."Yes mummy?" Wajah mummy aku pandang beserta senyuman manis aku. Apa bila aku senyum semua perempuan conform cair punya la.
"Adline datang" Adline? Hana? Siapa lagi la kau Rayyan. Kenapa la dia datang.
"Mummy, cakap yg Riz tidur" jawabku lalu menarik selimut menutupi seluruh badan ku.
"Riz gaduh dengan Adline ke?" Ha sudah mummy tangan soalan kbat. Nk jawab ape .
"Nope!"
"Aunty, Adline masuk ye?" Suara merdu dia. Bergetar iman weiiii. Terus aku paling wajah ke arah pintu. Kelihatan Hana memandang aku dengan senyuman manis bersama sekotak marshmellow. Aku kenal kotak tu. Aku yang order bagi dekat dia tapi Fawwaz kenapa salalu sailang awek2 yg aku nak tackle??
Aku terus masukkan seleruh tubuh aku ke dalam selimut. Malas nanti hati makin sayang dekat dia.
"Riz bangunla tak baik buat tetamu macam tu!" Gesa Mummy dan badan aku ditolaknya dengan kasar. Aku menggengam erat cadar katil. Mummy mula menarik- narik selimut tapi aku pegang."Mummy, Riz penat please bagi Riz tido for a while. " kataku. Mata aku cuba pejamkan. Pura-pura tido bukan selalu.
"Tak ape lah Aunty, Adline balik dulu. Ni makanan ni Adline letak dekat bawah" jawab Adline. Makanan yg kau bagi dekat aku tu sepatutnya kau yg makan bukan aku la! Geramnya rasa dihati ini. Aduh sakitnya tuh disini!
"Ok!" Mummy pula menjawab seraya pintu bilik aku ditutup . Aku membuka mata semula. Dinding di hadapan aku renung. Macam mana aku nak buat persembahan nanti?
Perlahan2 aku berjalan ke dinding itu sebelum dinding itu ditumbuk aku. Sakit? Sakit lagi hati aku.
I just want some
attentionSegera telefon dikatil aku capai dan tanpa melihat sang pemanggil terus aku menjawabnya.
"Wei, aku rasa better kau tolong aku pikat Farah untuk aku. Sorry tadi tersasul nama Hana pulak. Hahahaha"
Ehhh laknat betul mahkluk bernama Fawwaz ni. Tangan aku genggam sebelum melepaskak lagi satu tumbukan yg agak kuat kedinding. Bergegar juga la.
"Kau ok tak bro? Kau jelaous eh aku sailang Hana dari kau? Hahahaha akhirnya nafsu Rayyan terhadap kaum hawa sudah kembali"
"Senyap arr kau!! Kaki nak kaki?" Aku mendengus kasar. Aku matikan panggilan. Telefon itu aku genggam kuat.
🐰🐰🐰
Aku pergi ke sekolah seperti biasa. Tangan aku masukkan ke dalam poket menarik perhatian pelajar2 perempuan yang ada di pagar sekolah pada waktu itu. Aku terlihat Hana bersama Ruby berjalan bersama. Aku sengaja lalu di belekang mereka yg berjalan macam atas red carpey itu.
"Lembap gila! Ingat ni fashion show ke nak cat walk? Tepi sikittt" aku menolak Hana dan Azyati ketepi. Disebabkan aku tertolak kuat sangat Hana terjatuh ke atas koridor. Aku hanya buat tak tahu dan berjalan dengan laju walaupun hati aku meronta-ronta inigin menolongnya.
Aku terus pergi ke bilik pengawas dan punch card.
"Wei Rayyan, kau buat ape lagi dekat Hana tu" tegur Danial yg baru tiba. Dia masukkan kad punch ke dalam mesin dan meletakkannya semula di ruang khas.
" tak ada pe" jawabku sambil betulkan blazer di hadapan cermin yg disediakan dalam bilik pengawas. Ngehhh Rayyan is the best man! Rambut yg tak berapa nak menjadi aku betulkan.
"Tepi sikit!" Danial menolak aku ketepi. Sesuka hati dia je. Ni nak marah ni! Nasib la awal lagi so tak ada ramai la lagi pengawas yg berkumpul dekat sini.
Kalau tak conform aku dengan Danial ni dah kena cop Gay."Wei Riz, Ain Nadhirah tu comel jugakan? Muka dia unik even hidung dia besar tapi tak cacatkan langsung muka dia. Kening pun lawo jeee bukan macam Hana kau. Kening berterabur." Luah Danial sambil membetulkan tie bewarna merah hitam tu yg senget ke tepi. Suka hati dia je kutuk Hana. Dia tak tengok Hana masa kecik macam mana. Tak tengok bila Hana melaram. Aku pun tergugat! Aku lelaki kot memang la tertarik dengan perempuan lawa macam Hana tu. T^T.
"Hoi termenung!" Danial menepuk belakangku kuat. Mamat ni kalau boleh pukul kuat lagi sampai jantung aku keluar.
"Choii arr kau! Tengok junior pandang semacam je" kataku seraya menunjuk ke arah adik2 form 2 yang baru punch card itu melihat ke arah kami berdua pelik. Danial memandang mereka lalu memberi satu kenyitan beserta senyuman yang mampu buat mana2 perempuan cair. Adik2 junior itu tersengih malu. Boleh nampak muka masing- masing merah walaupun telah dicover mereka.
Aku segera menarik baju Danial lalu membawanya keluar dari Bilik pengawas sebelum budak2 form 2 tak pengsang.
"Woiii kau tarik aku dah kenapa siott! Nak ajak aku Gay malam2 la. Siang2 jangan. Lari awek2 aku nanti"
Sorry azwa lambat update. Azwa broken tgk result trial lepastu ada org minat crush azwa T^T korg faham tak macam mna perasaan bila crush kau ada org lain suka and budak tu satu sekolah dgn crush korg sedangkan korg dkt skolah lain T^T
Btw azwa maybe akan update lepas pt3 sbb skang ni azwa tepaksa focus dulu result azwa yg layak tenggelam dalam laut. So hope korg enjoy bab yg agak hambar and jawapan bagi tinggi fawwa,danial,rayyan dgn hadith tu azwa akan bagi tau kemudia. Azwa tak ada mood😪😭 k byeee
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...