Hana POV"Hana, esok jangan lupa ada latihan" pesan Rayyan sebelum keluar dari kelas dengan muka masamnya. Tak faham aku dengan Rayyan. Kejap ok kejap tak. Macam perempuan tengah period. Aku galas beg di bahu dan keluar dari kelas.
Aku tunggu nenda di lobi sekolah dengan penuh KESABARAN sebab dekat sini panas gila nametay.. nenda tak nak pasang air cond ke? Nak nangis aku tunggu ni. Aku tenung lantai yang suci bersih sampai aku bileh betulkan rambut aku tu. Tapi pandangan pantulan wajah lawa aku dah dihalang dengan kaki monster mana pun aku tak tahu. Aku angkat kepala aku ke atas dan siapakah gerangan gadis ini?
"Hei Tengku Adline Farhana aka pewaris Golddes?" Sapanya dengan penuh kegedikkan. Pelajar baru? Patutnya aku tahu siapa pelajar baru dekat sekolah ni dulu sebelum orang laing tahu and dia sapa sampai tahu aku ni pewaris?
"Nampaknya you tak kenal I lagi. I Elisha Raisyah binti Dato sri Eric bakal tunang kepada Tengku Adam Raykal Muhkriz pewaris MKRZ Holding " katanya dengan bangga. Dasar hidung tinggi punya perempuan. Macam mana la Rayyan tu boleh ada bakal tunang macam kau.
"Ouh ya? Ada aku kisah?" Balasku. Nenda mohon turun cepat. Buat apa betapa dekat pejabat lama2.
"Biadap juga you ni. Dengar sini ye perempuan! I tak suka you rapat dengan Rayyan! Sekali I tahu you rapat dengan dia I akan pastikan syarikat family you akan muflis!" Dia melibaskan rambut yang bewarna blonde ke muka aku sebelum pergi. Eh perempuan ni kalau rambut wangi tak apa ni rambut pun busuk. Buuuuuu.
Aku bangun dari dudukku apabila nampak kelibat nenda turun dari lift pejabar yang lutsinar itu. Aku dan Nenda bersama bergerak ke kereta Mercede Benz milik nenda.
"Nenda tak bagitahu Adline pun ada student baru masuk hari ni" aku mencebikkan bibirku.
"Adline, nenda bukan sengaja tak beritahu tapi Elis bukan pelajar biasa. Dia bahaya. Nenda baru dapat tahu dia anak kepada Eric, Presiden WWO Holding. Eric pemegang saham terbesar dan dia boleh buat apa sahaja yang dia mahu. Dalam diam Eric ketua Gangster terbesar di Malaysia . Elis pulak bakal pewaris kepada WWO kerana dia satu2nya anak tunggal dalam keluarga Eric. Baru2 ni MKRZ Holding baru disaman oleh WWO sebab dia orang menolak proposal yang dihantar WWO untuk bekerjasa. Sebagai ganti Eric nak Rayyan dam Elis berkahwin. Nenda mohon sangat dekat Hana jangan dekat dengan Rayyan. Jangan dekat demgan Elis. " Nenda masukkan gear lalu kereta bmw meluncur laju keluar dari kawasan sekolah.
Aku jauhkan diri dari Rayyan? Mampu ke aku? Nanti masa konsert macam mana?
"Nenda, kan Adline terlibat dengan konsert dan berpasangan dengan Rayyan? " nenda tolong la jangan cakap yang aku dan Rayyan bukan berpasangan lagi. Aku tak nak berpisah dengan Rayyan.
"nenda dah gantikan tempat Rayyan dengan Dalil. Ni semua demi keselamatan Adline. Nenda tak nak Adline dekat dengan Rayyan walaupun berselisih dengan dia sekalipun. " Nenda berhentikan keretanya di hadapan rumahku seperti selalu.
"dah sampai. Malam ni jangan lupa ajak mama dengan papa datang dinner ok?" Aku menangguk tanda ok. Kereta nenda meluncur laju tinggalkan kawasan Vista Hills.
Sanggup ke aku nak jauhkan diri dari Rayyan? Aku tak boleh. Dia sepatuh dari hidup aku sekarang. Aku tak kisah dia selalu buli aku sebab itu semua dah jadi sebahagian dari hidup aku.
Rayyan, saranghae♡
Jangan kecam azwa, sorry dah lama tk update. Baru baik dari demam ngehhh... hari ni azwa update.
Hana dh suka Rayyan ! Happy tak? No no jangan berjimba lagi Si Elis tu tak pergi la.. mohon pijak Elis berjemaah.
Sorry la kalau hambar..
Sorry azwa tak bls comment korg. Jangan la merajuk. Azwa tak sombong. Huhuhu
HAPPY 3.09K🎉🎉🎉🎉🎉
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...