Long time no see yeee!
Pt3 dh habis so ayuh kita buat party🙈
Sorry dah lama tak update busy pt3 tak sempat nak siapkan draft untuk chapter ni 😭 thanks dekat siapa yang sudi jawab soalan azwa tentang tinggi Rayyan,Hadif,Fawwaz dengan DanialSo ni jawapan dia
Jeng jeng jenggRayyan : b) 170 cm
Fawwaz : b) 172 cm
Hadif : a ) 162 cm (pendeknya 😂)
Danial : a) 168 cmNext week azwa akan update lagi siapa watak disebalik GHS ni. Ok bye! Hope korg enjoy baca chap 14 yg agak kehambaran ni.
Selepas aku tarik Danial keluar dari bilik pengawas kami terus menuju ke tapak.perhimpunan yang dari jauh lagi dah dengar bunyi bising. Budak- budak ni dah lama tak kena maki rasanya. Disiplin pelajar pun makin merosot.
Baru sahaja aku nak masuk ke dewan laluan aku telahpun di halang.
"Hey Ian long time no see huh?" Seorang gadis berambut blonde dengan cermin mata harry potter menegurku. Siapa duh perempuan ini. Aku tak kenal.
"Kau siapa duh? Blah la aku ada kerja nak buat" aku berjalan ke kiri perempuan tu ikut sama. Aku kenan pun sama. Apa masalah perempuan ni?!
" You tak ingat I? I , Elisha Raisyah aka Elis bakal tunang you opss sorry bakal wife you." What daaaa
" sorry but aku rasa bukan. So please go away bitch!" Aku menolaknya ke tepi. Gosh! Aku nak kawal kenteteraman la
"Hey boy! Wacth it! Syarikat papa you ada hutang dgn syarikat papa I. Papa you tak dapat bayar hutang tu so you sebagai ganti and kalau I dapat tahu ada perempuan nak dekati dengan you I tak ter agak2 nak suruh daddy I hebohkan satu dunia yang syarikat papa you muflis. Kesiankan?" Katanya sambil memintal hujung rambut. Apa lagi yang papa nak buat. Tak dapat Dania, minah Elis ni pun jadi. Baru setapak aku nak melanglah dia cakap.lagi
"Oh ya one more thing, Dania dah pindah so now tinggal perempuan nama Hana tu je kan? Kalau you cuba dekat dengan dia I will make surevshe will die in my hand. Bye babe" dia mrlanggar bahu aku dan melemparkan senyuman sinis.
Aku genggam tangan aku erat. Danial menepuk2 bahu aku supaya bersabar.
Aku tak boleh bagi Elis dapat Hana. Hana aku punya.Hana Pov
5 Diamond
Aku duduk di tempatku yang kini chanli sedang asyik bermain demgan iphone x dia. Tau la kaya tapi iphone tu baru keluar semalam kot dia dah beli? Aku letakkan kepala di meja. Tidur lagi bagus aku rasa.
Tak sampai seminit aku tertido. Bye bye dunia.
Rayyan yg sudah lama perhati Hana terus menjalanlan misinya. Dia memberi isyarat kepada Hadith dan Fawwaz untuk membawa sebaldi tepung pergi ke tempat Hana. Chanli bangun dari duduknya perlahan2. Takut kalau Hana terjaga.
1
2
3
Bush!!
"Arghhhh!!!" Aku terjaga dsri tidurku apabila disimbah dengan 'salji buatan manusia'
"Uish! Mak lampir ke pontianak ni. Nak tambah warna blh tak?" Perli Rayyan. Ditangan kanan dan kirinya terdapat 2 biji telur. Fawwaz,Danial, Hadith,Chanli juga.
"Tu la.. wuuuuuu!!! Jom kita mandikan dia dengan telur tersayang!" Jerit Fawwaz lalu
Pap
Pap
Pap
Pap
Pap
Pap
Pap
Pap
Sebiji telur makin lama menjadi banyak. Seisi kelas hanya mampu memerhati dari jauh dan tidak mampu untuk menolong aku. Aku duduk diam di tempat aku dan hanya menerima hujan telur dari NB.
"Stop it right now Tengku Rayyan Adam Muhkriz!" Suara lelaki menegking dari arah pintu kelas biatkan semua pandang berkalih.
Dalil Yusof?
Dia datang ke arah ku lalu blazernya dibuka dan diletakkan di atas bahu aku.
"Come Adline." Ajaknya. Dia mencapai tangan aku lalu dibawa keluar dari kelas. Semua pelajar dalam kelas itu tergamam termasuklah Rayyan.
"Damn it!! Erghhh!!" Meja dan kerusi di hadapannya menjadi mangsa untuk melepaskan geram.
"Cool down bro" Fawwaz menepuk bahu Rayyan. #Brotherhood.
Hana x Dalil
"Kau ok tak?" Soal Dalil. Senior form 6. Pelajar form 6 berada di kawasan lain dalam sekolah ni jadi mereka jarang bertrmu kecuali ada hal yang mrlibatkan seluruh sekolah. Waktu perhimpunan juga mereka tidak kelihatan kerana pelajar lower dan upper 6 akan menghadiri ke sekolah apabila mereka mempunya kuliah atau kelas sahaja.
"Yeah I'm just... fine" jawab Hana. Tangan Dalil yang ralit mengelap muka langsung tidak menganggu Hana.
"Aku saja round sekolah. Alang aku dah ada kat area blok form 5 aku pergi la kelas kau. Tak tau kau kena buli dengan pengawas acah poyo tu" tutur Daler dalam loghat mat salehnya. Dia mengalihkan tangan dari muka Hana.
Wajah Hana yg dh lama dirindui ditatapnya lagi.
"Aku dengar cerita bakal tunang Rayyan dan pindah sini. Aku hope kau hati2 la. Aku takut budak tu pulak yg join Rayyan buli kau. Ye la didikan suami mencerminkan keperibadian isteri." Kata Dalil. Tangannua dialaihakn dari muka Hana lalu pipi Hana ditepuknya perlahan.
"Comel macam selalu" katanya. Hana hanya gelak.
Jgn lupa vote dan comment 👇
YOU ARE READING
Golddes || Highschool
Teen FictionAdline Farhana, gadis biasa di luaran tapi dalam diam dia pewaris syarikat Golddes milik keluarganya. Hana terpaksa balik ke Malaysia atas sebab dia perlu belajar menguruskan syarikat Golddes. Kemunculan Hana di Golddes Highschool menjadi tanda tan...