GHS 17

3.7K 182 16
                                    

Hana duduk di tempatnya. Kelas yang disunyi menarik perhatiannya. Selalu kelas ini akan bising dengan suara NB . Hari ni kelibat NB langsubg tidak kelihatan.

Azyati yang sedang baca novel dipanggilnya

"Kau nak apa?" Soal Azyati kasar. Azyati memang kaki novel so baik jangan kacau dia kalau tengah baca novel tu tapi sekarang Hana terdesak nak tau kehilangan Rayyan dan Naughty Boy.

"Rayyan dengan NB mana? selalunya dia orang yang paling bising dalam kelas ni" soal Hana berhati2. Tak nak la rosakkan mood kawannya ini.

"ouh yang tu aku rasa kau tak bukak lagi kot web sekolah tu. Meh sini aku cerita kat kau. NB semua mohon nak tukar kelas. Dia orang masuk kelas 5 Jed pulak . Satu kelas dengan Ellis. Aku tak sure kenapa dan jangan di tanya kenapa.Dah aku nak sambung baca novel" Azyati terus memberi perhatiannya kepada novel The Wedding Breaker. Hana mengeluh kuat. Nak diwhatsapp si Rayyan? memang tak la akhirnya Hana hanya buat tak tahu dan belajar macam biasa. 

Hari Hana pada masa itu amat lah normal dan tersangatlah normal. Dia rindu nak tengok Rayyan cari gaduh dengan dia. Tiba waktu balik Hana terus ke bilik tarian dan berharap yang Rayyan ada di situ menantikan kehadiran Beauty dia ni. Hana letakkan kad pelajar di scanner sebelum pintu itu terbuka secara automatik. 

Tekaan Hana tepat kerana Rayyan elok duduk di atas soa kulit bewarna hitam yang nampak mewah dan elegan itu. Hana ambik tempat di sebelah Rayyan yang masih ralit bermain Iphone 7 nya. Hana berdehem membetulkan suaranya. 

"kau asal tiba2 masuk kelas 5Jed? kenape kau jauhkan diri kau dari aku? kau dah mula nak benci aku. eh silap kau memang benci dan tak suka aku sejak aku masuk sini"Hana mula berbicara dengan Rayyan yang tersengatlah pelik. Pelik sebab 

1) Dia tukar kelas 5 Jed. But yeah kelas tu still kelas sains tulen 

2) Rayyan tak kacau or buli dia macam selalu 

3) Rayyan diam dan tak bercakap dengan dia dan Ruby.

Rayyan hanya menjeling dan sambung main telefonnya. Sumpah Hana rasa nak baling je Iphone 7 tu dekat dalam tong sampah

"aku ada buat salah dekat kau ke wei? cakap la dengan aku. Jangan la diam je" Hana masih cuba memujuk Rayyan.

"get away from me Adline Farhana! kau dan aku bukan satu team lagi. Tempat kau dah ada orang gantikan"Rayyan bangun dari duduknya dan keluar terus dari dance room tu. Hana just terkebil-kebil tengok Rayyan marah dia and tinggalkan dia macam tu je. 


"kau kenapa Rayyan berubah macam ni? aku buat salah ape dekat kau? Sejak Elis muncul dekat sekolah ni kau makin tak layan aku" bisik Hana pada dirinya sahaja. 



Rayyan terduduk di luar pintu dance room tu. Mata Rayyan mula kabur.

"hikks Adline sorry Riz bukan sengaja buat macam tu. Riz tak nak Adline terancam dengan Elis."

Rayyan menangis seorang diri di luar dance room. Bila dia dah rasa lega baru dia bangun dan berlalu pergi . Dia pergi ke dance room di blok lain dimana Elis , pengganti Hana sedang tunggu untuk berlatih bersama.

















Sorry pendek and lambat update. So ni dia dah nak sampai konflik dia. Tak sabar nak tengok si pscho Elis dgn Raykal muncul. LOL


jangan lupa vote and comment ok?




Golddes || HighschoolWhere stories live. Discover now