3

1.6K 49 10
                                    

*vanuit jake*

Na school fiets ik naar huis toe, en ik hoor mijn ouders van 20 meter afstand alweer tekeer gaan thuis. Het gaat niet goed bij mij thuis mijn ouders hebben 24/7 ruzie met elkaar maar scheiden is geen optie want ze houden nog van elkaar. Maar volgens hun ligt het aan mij dat hun ruzie hebben. De buren hebben er ook ontzetend veel last van. 

*flashback*

Ik kom terug van school, mijn vader en moeder zijn weer ruzie aan het maken. Ik doe stil de deur open en hoor mijn Ouders over mij ruzie maken. Als hij er nou nooit was geweest dan konden we nu samen op een lekker rustig eilandje wonen maar nee hoor mevrouw moest zo nodig zwanger worden van die jongen die geen zak doet thuis en alleen maar aan zijn uiterlijk kijkt! schreeuwt mijn vader tegen mijn moeder. Mijn vader kijkt in de spiegel en ziet mij staan, hij komt dreigend op me af lopen en voor ik het weet raakt zijn vuist mij slaap. ik wordt bij mijn arm beet gepakt en door de kamer gegooit. ik val via de muur omlaag. en voor ik het weet is alles zwart.

*einde flashback*

Ik krijg de rillingen ervan als ik er aan terug denk, maar sindsdien is dit eigenlijk gewoon voor me geworden. Zodra ik binnen ben pak ik wat drinken en loop ik snel door naar mijn kamer en ga huiswerk maken. Een klein halfuurtje later gaat de deurbel, en ik ren de trap af en doe de deur open. Hallo meneer Adams ik ben politie Wright en hij laat zijn kaartje aan mij zien. Hij doet een stap opzij zodat een vrouwtje met een hoge knot in mijn beeld komt te staan, Ik ben Amanda Hall en ik ben van kindertoezicht. Ik schud ze de hand en laat ze binnen. Mijn moeder is even boodschappen doen en mijn vader is naar zijn werk vertrokken dus we zijn alleen. Amanda begint te praten: ik heb van de buurvrouw gehoord dat het hier slecht gaat thuis dat er veel geschreeuwt wordt en misshandeld. Ik geef haar gelijk en leg haar het hele verhaal uit. Ik plaats u in een Pleeggezin voor jou eigen veiligheid. die woorden herhalen zich zo'n tien keer in mijn hoofd. 

*Vanuit Joan*

Wanneer ik thuis kom zie ik dat mijn moeder achter de receptie staat en het is niet druk dus ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. Hoe was het op school lieverd Vraagt mijn moeder. "goed lieg ik tegen mijn moeder" ik ga even huiswerk maken tot zo, en ik loop door naar de lift. in de lift denk ik terug aan deze klote dag toen ik aankwam bij mijn kluisje zat ie helemaal onder de smurrie dus ik kon mijn boeken voor het eerste en tweede uur niet uit mijn kluisje halen. toen ik 5 minuten te laat in de les kwam en op mijn vaste plek ging zitten zat er kauwgom op mijn stoel vastgeplakt. en ik werd met gym nog een keer op de grond geduwt en mijn kleding hing in een boom dus bijna erger kan niet dacht ik.  Ondertussen was ik al aangekomen in mijn kamer en gaat de hotelkamer telefoon: Met Joan zeg ik in de telefoon, Hee lieverd wil je even terug beneden komen hoor ik mijn vader zeggen. Of course ik kom eraan tot zo.

5 minuten later kom ik beneden aan en loop door naar het kantoortje van mijn ouders. Ik klop op de deur en ik doe de deur open en ik zie iemand zitten die ik eigenlijk helemaal niet wil zien. 

Uh Hey mompel ik zachtjes naar mijn ouders. Er staat een vrouw op en stelt zich voor: Hey ik ben amanda hall van Kindertoezicht. Hai ik ben Joan, zeg ik zachtjes. Dan staat jake op en mompelt Hoi Joan. Ik zucht en ga zitten en laat mijn ouders het woord voeren. Joan zoals je weet willen wij net als we voor jou hebben gedaan kinderen helpen die problemen thuis hebben. En jake heeft ploblemen thuis en komt dus voor een tijdje bij ons wonen en we hebben gehoord dat jullie ook bij elkaar op school zitten dus dat komt mooi uit. En jullie delen samen een kamer de verbouwers die kunnen elk moment komen. 

*3 uur later nog steeds vanuit joan*

De verbouwers hebben een muur er uit geslagen en  hebben een mooie jongenskamer er van gemaakt (beetje snel iknow) Nu zit ik samen met Jake op de kamer tv te kijken. Ik zucht en zeg tegen hem misschien is het beter als je even verteld waarom je hier precies komt wonen. Hij kijkt me verbaasd aan en ik zie de woede omhoog komen: DAT GAAT JOU VERDOME GEEN MOER AAN WAT DENK JIJ WEL NIET. hij staat op en loopt dreigend op me af en slaat met zijn vuist op mijn oog waardoor ik op de grond val. Ik sta snel op en loop huilend naar mijn kamer. Dat hij gemeen was dat wist ik al maar dit had ik echt niet van hem verwacht. 

*vanuit jake*

o mijn god ik heb haar gewoon geslagen, voor ik het weet staat ze op en loopt huilend naar haar kamer. Ik loop ook naar mijn kamer en doe een voetbalbroekje aan zonder shirt en loop naar de badkamer die ik ook deel met haar. Ik zie joan haar tanden poetsen en zodra ze mij ziet staart ze eerst naar mij sixpack en daarna loopt ze heel snel weg. Ik loop langs haar kamer en besluit mijn excuses aan te bieden. ik klop op haar deur en ik doe hem open en loop naar binnen. D dddoeeee meee alssjeebliieeffttt geennnn pijjjnnnn stottert ze zachtjes. Nee natuurlijk niet het spijt me Joan dat ik je geslagen heb. Ik zal het je vertelen, het begon allemaal toen ik naar de middelbare ging. een halfuur later kijkt ze me met tranen in haar ogen aan, het spijt me voor je zegt ze tegen me. Nee jij bent niet diegene die sorry moet zeggen dat ben ik ik heb je 3 jaar achter elkaar gepest en ik heb gedaan alsof je lucht bent maar dat deed ik alleen maar omdat ik bang ben zeg ik. zo dat is eruit pff. Het is al goed zegt ze, nee dat is het niet joan het spijt me echt ik zal stoppen. Ze twijfeld maar geeft me uiteindelijk toch een knuffel. En waarom woon jij hier? vraag ik haar.

*vanuit joan* 

eigenlijk valt jake toch best wel mee. En waarom woon jij hier? vraagt jake aan mij. Ik zucht en begin te vertellen: toen ik zeven was hebben mijn ouders een auto ongeluk gekregen en zijn ik en mijn tweeling zusje geadopteerd door luke en mia. Mijn zusje en ik dansten aan de dansschool van lucia martas en toen we 12 waren hadden mijn zusje en ik onze eerste theater tour waar we samen een dans voor hadden ingestudeerd, we stonden klaar en begonnen met dansen na 3 minuten zag ik dat het niet goed met haar ging en viel ze flauw voor 1000 mensen. We zijn gelijk naar het ziekenhuis gegaan en het bleek dat ze leukemie had, maar ze kon niet meer beter gemaakt worden want het was al uitgezaaid. Dat ze veel moe was en blauwe plekken had dat was normaal voor iemand die 5 uur per dag danst dus ze had het nooit gemerkt. Een week later overleed ze voor mijn ogen. En sindsdien dans ik niet meer en een jaar later ging ik naar de middelbare en wordt ik dag in dag uit gepest.

Jake keek me aan en moest vechten voor zijn tranen zag ik. hij zei nog een keer dat het hem speet en hij gaf me nog een knuffel en liep terug naar zijn slaapkamer.

De volgende ochtend liep ik snel naar de inloopkast die ik nu moest delen met jake, ik paktje een bruin jurkje met bloemen en deed mijn bruine zandaaltjes er bij. pakte mijn schooltas en deed nog even mascara en eyeliner op en mijn haar in een staart. ondertussen was jake ook klaar en liepen we naar beneden. ik gaf mijn moeder een knuffel en jake deed hetzelfde. hij werd echt met open armen ontvangen en hij was er echt blij mee zag ik. We liepen door naar het restaurant en hij keek zijn ogen uit, oeps sorry ik zal je na school een rondleiding geven door het hotel. ik pakte voor jake en mij lunch. en we gingen nog even ontbijten.  Kom je zei ik tegen jake. We liepen door naar de garage en ik pakte mijn scooter en zag dat er nog een scooter stond, jake riep ik. uh ja wat schreeuwde hij terug, Kom is zei ik nu niet zo hard. wow is die van mij? vroeg ie verbaasd toen ie een baby blauwe scooter zag staan. jep zei ik. Hij pakte hem startte hem en schreeuwde YEAH!. ik lachte en ik stelde iets voor: Jake is het misschien een idee dat jij 5 minuten later dan mij vertrekt anders valt het misschien te veel op. 

*vanuit jake* 

Jake is het misschien een idee dat jij 5 minuten later dan mij vertrekt anders valt het misschien te veel op. zei joan tegen mij. Nee absoluut niet zei ik tegen haar, ze keek me verbaasd aan maar toch. kom je zei ik en we vertrokken, 15 minuten later kwamen we aan op school. YO JAKE schreeuwde toby naar me. waarom rij je met die loser van een joan naar school, ik keek opzij naar joan en ik zag haar bang om zich heen kijken. Okee wauw ze is echt geweldig ze is zo knap, lief en slim. wacht wat dacht ik dat nou echt?  Uh Hee Toby zei ik terug, en nee ze is geen loser en. voordat ik verder kon gaan zag ik Toby de slappe lach krijgen om wat ik zei. I I k k kwamm jakkeee teggenn eenn vroeegg off iikk ziijjn nnuummeerr moochtt hebbennn enn tooeen beegon hiijj mee uittelachen dat laatse zegt ze in 1 zucht. Ik kijk haar aan en een voorzichtige glimlach komt op haar gezicht, ze reed verder naar de scooter stalling en ik deed snel hetzelfde. Het spijt me joan dat je dit voor me doet echt bedankt. ik ben het nu wel gewend zegt ze zacht.

Pff weer een nieuw lang hoofdstuk. Is het teveel drama of is het leuk,vertel het me aub ik wil graag dingen verbeteren als het moet. 

VOTE&COMMENT 

ILOVEYOUGUYSSS 

X ILSE

i hate that i love himWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu