1 | Goda

15K 108 1
                                    

Watak

Davika Hoorne sebagai Queen Qistina Ma

  •••  

Aku diperhatikan. Entah apa yang diperhatikan dari tadi pun, aku sendiri tak tahu. Nak kata aku seksi? Hurm. Aku tundukkan kepala dan menilik pakaianku yang cukup terdedah. Mana-mana lelaki yang terpandang pada pakaian yang aku pakai sudah cukup membuat mereka menoleh beberapa kali dengan pandangan gatal mereka. Tapi bukan dia. Itu bukan pandangan nakal, tapi pandangan yang susah untuk aku sendiri gambarkan. Pandangan kosong.

Why do you have to look at me on that way?

Aku gigit bibirku lembut sambil memerhatikan tingkah lelaki itu yang mula tak menyenangkan aku. Pelik. Biasanya aku tak heran bila lelaki merenung aku macam tu. Tapi tak pada lelaki ni. Lain. Cara renungan dia lebih nyaman dan.. menggoda? Ahh!

Kejap. Itu yang sepatutnya aku buat pada dia. Bukan dia.

Aku terdiam memerhatikan pergerakkannya. Ya, dia masih di situ, sibuk menyiapkan kerja tapi sempat merenung aku dengan pandangan yang masih sukar untuk aku tafsirkan. Dia tak nak cakap apa-apa ke?

Ok. Sekarang dia dah buat aku jadi gila. Aku menarik nafas lembut dan hembus perlahan-lahan. Tenang, Qistina. Ni cuma permainan psikologi dia je. Kenapa mesti gelabah?

Aku membalas renungannya dengan pandangan yang sama. Satu jelingan sinis aku hadiahkan - cuba untuk tenangkan perasaan debar yang entah dari mana datangnya. Ok, tak ada kesan. Dia masih tenung aku macam tunggul.

Biasanya aku tak macam ni! Aduh! Perasan apa ni? Berdebar? Ok, ok. Biarkan dia, Qis. It's your right to look at me. It's free. I won't give you any charge for it. Tengoklah sampai kau puas. Sampai tembus dinding bilik ni pun tak apa!

Setengah jam kemudian - Ok. Dia betul-betul menguji aku. Aku merenung wajahnya dengan penuh tanda tanya. Apa yang kau nak daripada aku sebenarnya ni? Sampai bila kau nak kurung aku kat sini dan suruh aku tengok muka kacak kau tu?

Kacak? Yalah, boleh tahan. Tapi ini dah setengah jam. I'm waiting here for nothing!

Motif? Aku disuruh datang ke sini untuk jadi bahan tontonan lelaki ni atau diberi kaunseling?

Ya. Sesi kaunseling. Aku tak pernah ambil kisah pun pasal benda macam ni. Banyak kali aku dipanggil, tapi aku langsung tak pernah jejak kaki ke sini. Jangan haraplah.

Bukan ke sesi kaunseling untuk diberi kaunseling? Pelajar akan dipanggil untuk diberi nasihat itu ini bla dan bla dan bla. Bosan. Tapi kalau tak sebab Adam provok aku untuk datang ke sini, seumur hidup aku tak akan pernah aku buat sejarah untuk jejak kaki kat bilik ni. Helo? Sejak bila Qistina kena diberi kaunseling? Come on. I'm a good girl - kelip-kelip mata.

Ok, apa-apa jelah. Aku terus bangun dan berjalan-jalan di sekeliling bilik. Saja aku cuba sibukkan diri sendiri sebab aku dah bosan tahap gaban. Aku memang tak boleh duduk diam. Aku kena buat sesuatu.

Aku berjalan lagi, meneliti setiap genap ruang bilik ini sambil aku kunyah gula-gula getah yang masih ada di dalam mulut. Makin tawar. Oklah daripada aku tengok muka dia, dia tengok muka aku kan? Bosan.

PLAYGIRL | QistinaWhere stories live. Discover now