Watak
Davika Hoorne sebagai Queen Qistina Ma
Hafidz Roshdi sebagai Ashraf Syiran
Aiman Hakim sebagai Nik Adam
Soo Wincci sebagai Min Charleen
Amelia Henderson sebagai Amira Thripura•••
Aku berjalan menuju ke dewan teater yang terletak di blok Seni, tempat di mana Amira berlatih untuk pementasannya bersama kumpulan pelajar teater yang lain, memerlukan aku untuk berjalan melalui dua tiga blok yang agak jauh. Sebab nilah aku benci untuk jejak kaki ke sana. Kalau sediakan pengangkutan pergi dan balik tak apa juga. Buang masa.
"Hye babe! What's wrong? Muka ketat je." Tegur Amira sebaik saja muka aku muncul di pintu dewan. Macam tahu-tahu je aku dah sampai.
"Nothing. I just feel tired." Jawabku malas, lalu aku labuhkan punggung di atas riba Ash yang asyik berborak dengan Adam dari tadi.
"Hey, baby." Tegur Ash bila perasan kehadiran aku sebaik saja aku duduk di ribanya. "Kenapa ni?" Soalnya juga sambil tangan nakalnya melingkar di sekeliling pinggang aku.
"Nothing. Penat." Jawapan yang sama aku berikan.
"Penat? Tipulah. Dah sedap-sedap dengan lecturer muda tu kata penat." Tuduh Adam sambil ketawa berdekah.
Aku jeling ke arahnya dan angkat kening tanda bertanya 'kau apa hal?'. Serentak itu Adam terus terdiam dan mengangkat tangan tanda menyerah. Tahu takut.
"Whaa... Dah sedap-sedap rupanya. Bukan nak ajak I." Merajuk Ash yang jelas nampak berpura-pura.
Aku rangkul kedua tangan aku ke leher Ash dan dekatkan hidung kami bersama. "Sikit pun dia tak sentuh I." Merajuk aku pula sambil bibir aku muncungkan.
"What?! Are you serious? I thought he'll touched you. Oh, bapak rugi." Charleen pula mencelah di situ.
"Me too. Bila I tengok cara pandangan dia kat you pagi tadi, I agak dia cuba nak 'ehem' dengan you." Duga Adam sambil kening sebelahnya diangkat. "So, kenapa you kena masuk office?" Tanyanya ingin tahu.
Perlu ke aku cerita?
"Nope. You guys are totally wrong." Aku melepaskan rangkulan aku pada Ash dan aku bangun.
"You nak pergi mana baby?" Sebaik aku bangun, tangan Ash terus menyambar semula pinggang aku untuk menghalang aku pergi.
"Toilet." Jawabku sepatah. Tak ada mood nak bermesra. Dan aku terus melangkah keluar semula dari dewan untuk menuju ke tandas.
"Qis! You tak jawab soalan I lagi." Kata Adam separuh menjerit sebelum aku sempat keluar dari dewan. Aku angkat sebelah tangan tanda 'enough'. Dan Adam terus terdiam selepas tu.
"Asal tu?" Soal Adam bila melihat perubahan pada diri aku.
Amira hanya menjongket bahu.
"Period, maybe." Jawab Charleen. Kemudian Amira dan Charleen serentak bangun mengekori aku.
Aku menatap wajahku di depan cermin. Ada satu jerawat yang timbul di pipi kanan aku. Paling pantang datuk nenek moyang aku bagi sebiji jerawat pun menetap dekat kulit muka. No! Don't you dare.
"Miror, miror on the wall, who is the prettiest girl in the world?" Dan aku cuma nampak seorang gadis jelita je dalam cermin ni. "Nah, it's me."
Auch! Aku membuka butang baju kemeja yang aku pakai satu persatu bila terasa ada sesuatu mencucuk. Rasa tak selesa. Bra yang aku baru beli minggu lepas ni dah makin sempit dan ketat. Buatkan bahu aku terasa gatal bila bergesel dengan talinya.
Aku terdengar bunyi suara-suara gedik sedang berborak sakan di luar tandas. Aku pasti itu semestinya suara Charleen dan Amira. Aku biarkan saja dan teruskan membelek breast aku yang sudah kemerahan.
"Whaa... Sedapnya! Am! Montok..!" Charleen ketawa sebaik saja masuk ke dalam tandas bila terpandangkan breast yang aku tayangkan secara free show.
"Asal ni?" Tanya Amira bila perasan tangan aku asyik sibuk membetulkan tali bra yang aku pakai.
"I rasa tak selesa. Gatal. Tali bra ni ketat sangat la." Adu aku.
"Maybe not your size." Amira cuba membantu, sambil dia melihat saiz bra yang aku pakai - tertulis antara celah breast aku. Aku biarkan saja Amira buat apa yang patut.
"Memang saiz you." Yes. Dia lebih kenal aku. "Tapi, macam mana boleh ketat?" Soalnya. Macamlah aku tahu kenapa.
"You dah gemuk, Qis!" Charleen masih lagi dengan ketawanya mengenakan aku. Aku jeling dan sambung fokus pada bra aku yang menjadi isu.
"I rasa breast you dah membesarlah." Amira tersengih sambil memandang aku bila melihat aku mula berkerut dahi.
Membesar? The hell.
"Tulah. You selalu bagi Ash ramas memanglah." Ah! Leen ni bengonglah. Dia masih ketawakan aku. Tak apa.
"Kalau you kat tempat I, you pun tak akan lepaskan peluang bila Ash dapat pegang tetek you. Confirm you ghairah nak mampus. Ahh!" Aku saja merengek kesedapan sambil aku berlakon meramas breast aku sendiri, memberi gambaran tentang kesedapan bila Ash meramasnya pada Charleen.
Melihatkan wajah Charleen yang mula terdiam seperti sedang memikirkan sesuatu, aku yakin Charleen mesti bertimbang mahukannya atau tidak. Haha!
"You fikir apa, Leen? Nak jugalah tu." Usik Amira sama seperti yang aku fikirkan.
Serta-merta wajah Charleen berubah merah. "Mana ada!" Nafinya dan dia terus masuk ke salah satu tandas yang terbuka.
"Kalau nak I boleh recommendkan you kat Ash!" Jerit aku dari luar supaya jelas kedengaran oleh Charleen.
"No way! He's yours!" Jerit Charleen dari dalam.
Aku dan Amira tersengih berdua.
YOU ARE READING
PLAYGIRL | Qistina
RomanceNama aku Qistina. Queen Qistina Ma. Aku seorang gadis kacukan. Mengambil darah Baba Nyonya daripada mummy aku dan campuran Siam daripada daddy. Dan kami juga keluarga besar berketurunan di-Raja di Siam. Aku tinggal dengan daddy sehingga aku tamat pe...