23 | Perasaan

268 12 1
                                    

Kamus Siamme

Po Atuk
Ya Nenek

Watak

Davika Hoorne sebagai Queen Qistina Ma
Kitsakorn Kanoktorn sebagai Mark Dhani
Hope Elizabeth Soberano sebagai Mawar Jane
Keith Foo sebagai King Mikhail Wut

•••

Aku labuhkan punggung di atas katil milik Mawar sambil mengesat baki air mata yang membasahi pipi.

Kenapalah aku rasa Mark sangat membenci aku? Serba-serbi tak kena aku rasakan setiap kali bertembung dengannya. Pasti ada je perkara yang dia seolah-olah tak suka aku buat.

Hingus di hidung aku kesat dan tarik nafas panjang-panjang sebelum aku hembuskan dengan deras. Fikir panjang-panjang pun tak akan jumpa juga jawapannya. Mark memang nampak tak sukakan aku sejak pertama kali kami berjumpa lagi. Kalau tidak, kenapa dia langsung tak tunjukkan tanda-tanda yang dia terkesan bila aku menggodanya saat pertama kali kami berjumpa di pejabatnya hari itu?

Ugh! Bila terfikirkan kejadian waktu itu, air muka aku mula membahang kembali.

"Aduhlah, terasa bodoh lagi. Malunya..." Sudahlah tak berjaya menggoda, malah Mark langsung tak menunjukkan reaksi yang dia berminat dengan aku. Aku terasa gagal dan tersangat bodoh bila difikirkan balik.

"Entah-entah si Mark tu gay kut?" Dugaku.

"Ehhh!" Aku menggeleng. "Tak akanlah. Ok, dah-dah. Janganlah fikirkan hal tu lagi, Qis. Calm down and relax. Buat je macam tak ada apa-apa yang berlaku antara kau dan dia. Padam je memori hari tu dan jangan ingat balik. Ya, ya. Ok." Aku bercakap sendiri. Sekejap aku gelengkan kepala menafikan apa yang aku fikirkan, sekejap aku angguk mengiakan.

Ah! Otak aku dah jem ni. Fikirkan tentang Mark saja dah boleh buatkan aku separuh gila. "Ok, ok. Yang penting sekarang ni, pakai baju dulu, Qistina."

Kain batik dan sehelai baju t-shirt berlengan pendek yang disediakan Mawar di atas katil aku capai, lalu aku sarungkan ke tubuh badanku.

"Mawar ni tak ada seluar ke? Manalah aku pandai pakai kain batik ni." Kain batik yang aku pakai tadi aku buka dan lipat semula ke pinggang. Rasa macam pelik.

"Haih, macam tak kena je ni." Aku buka dan lipat semula ke pinggang untuk kali kedua. Kali ini aku cuba ikat pula.

"Macam ni ke cara pakainya?" Tubuhku yang ramping aku belek di hadapan cermin panjang almari baju Mawar. "Macam pelik sangatlah aku pakai kain batik ni. Macam mana Mawar sarungkan kain batik ni ke badan aku malam tadi?"

Aku buka semula lipatan untuk kali ketiga dan cuba lipatkan pada bahagian hadapan. Kemudian aku kemaskan lipatan di bahagian belakang pula. "Uhh, Macam longgarlah pula!"

Aku lipat sekali lagi sehingga menjadi tiga lapisan. "Eh, longgar lagi ni."

Tak puas hati lagi dengan hasilnya, lipatan yang terasa masih longgar aku kemaskan lagi sehingga aku betul-betul yakin. "Ha! Macam ni kut? Bolehlah."

Aku intai kain batik yang terlilit kemas di tubuhku. "Tapi macam pelik juga ni." Kain batik yang panjang ke paras buku lali aku tadi kini sudah naik hingga ke paras bawah lututku.

PLAYGIRL | QistinaWhere stories live. Discover now