Watak
Davika Hoorne sebagai Queen Qistina Ma
Mario Maurer sebagai King Irshad Zyn•••
Aku membelok ke kiri keluar dari jalan yang menghubungkan susur kecil dan lebuh raya. Kelajuan 100 aku tambah menjadi 120 memecut laju membelah jalan besar, memandangkan jalan di kawasan ini agak lengang dengan ketiadaan kereta.
Laju? Not a big deal. Aku rasa seronok pecut. Rasa bebas dan tenang. Lagi-lagi bila dengar Baby aku ni mengaum atas jalan. Grr! Menggoda bunyinya.
Sesekali aku kerling ke kiri dan ke kanan memerhatikan hutan hijau tebal yang mengelilingi sepanjang lebuh raya yang aku lalui. Hujan renyai yang membasahi bumi menjadikan suasana jalan nampak segar dan lebih nyaman. Tapi tak senyaman hati aku sekarang ni.
Kalau ikutkan hati, simpang malaikat dua puluh empatlah aku nak jejak kaki ke sana. Tapi terpaksa. Lamboghini aku menjadi pertaruhan antara aku dan daddy. It's too unfair to me!
Daddy memang. Selalu lebihkan perempuan tu daripada aku, anak dia sendiri. Mungkin aku anak angkat, kut? Aku dipaksa balik pun atas sebab isteri daddy tu rindu pada aku? Dan aku juga tertanya-tanya apa benda yang daddy nak sangat bincangkan denganku sehinggakan kereta aku turut menjadi pertaruhannya. Uh, aku tak akan biarkan daddy tarik Baby aku ni.
Tiga jam aku memandu. Pinggang dan kaki aku dah mula lenguh dan kebas. Syukur, aku nampak papan tanda susur ke tempat rehat 500 meter di hadapan. Kejap saja lagi aku akan sampai ke sana.
Yes! Dah nampak RNR kat depan. Dari jauh aku dah boleh nampak Dunkin' Donut dan KFC yang terletak berdekatan dengan Petronas. Aku perlahankan kelajuan kereta dan aku belok ke kiri untuk masuk ke kawasan tempat rehat yang aku nampak tadi. Perut pun dah berkeroncong menyanyi lagu Balada. Kalau biar lama lagi boleh meletup rasanya perut aku ni.
Mata aku meliar mencari tempat letak kereta yang kosong. Satu parking kosong pun aku tak jumpa. Tak akan tak ada orang nak keluar langsung kut? Dah sepuluh minit aku pusing tempat yang sama. Nak kata musim perayaan, tak juga. Tak banyak kereta sebenarnya. Tapi dengan tempat letak kereta yang sedikit menyukarkan aku untuk mendapatkan tempat letak kereta. Lebih-lebih lagi tak ada orang yang sudi keluar untuk berikan parking mereka.
Aku teruskan misi mencari. Sabar eh Baby. Mummy tengah cuba carikan parking untuk Baby ni.
Finally! There you are. Aku nampak satu tempat letak kereta kosong berdekatan dengan Dunkin' Donut. Yes-yes-yes! You're mine. Cepat Qis, cepat. Nanti orang masuk. Aku terus memandu ke arah parking kosong tu dan cuba masukkan Baby dengan parking membuntut. Aku melaras gear R dan perlahan-lahan aku undur untuk masuk ke petak letak kenderaan dengan kemas.
Belum sempat pun Baby masuk dengan sempurna, tiba-tiba saja ada sebuah kereta Silver Audi datang mencelah masuk untuk berebut tempat letak kereta yang sama dengan aku.
Hey, it's mine! Aku menghentak stereng dan hon terus aku tekan sekuat mungkin. Lantaklah bising pun RNR ni. Janji aku puas dapat lepaskan marah dan rasa tak puas hati ni. Aku paling pantang orang biadap macam ni.
Pemandu yang memandu Silver Audi tu langsung tak menghiraukan bunyi hon yang aku buat. Dengan selamba dia parking dan keluar dari kereta, macam tak ada apa yang berlaku.
Wait, wait. Aku tanggalkan tali pinggang keselamatan dan terus keluar dari kereta. Aku terus meluru ke arah lelaki tu sambil tangan aku tutup kepala menghalang hujan gerimis yang menitis.
YOU ARE READING
PLAYGIRL | Qistina
RomanceNama aku Qistina. Queen Qistina Ma. Aku seorang gadis kacukan. Mengambil darah Baba Nyonya daripada mummy aku dan campuran Siam daripada daddy. Dan kami juga keluarga besar berketurunan di-Raja di Siam. Aku tinggal dengan daddy sehingga aku tamat pe...