CHAPTER 7 - Betrayal

163 17 3
                                    

CHAPTER 7

"Mell , makan bah lamb chop ko tuu . Jangn kasi main main ," meradang si Luis

"Cehh . Sepa juga suruh ko bawa sa p tempat mahal mahal ," sa menyuapkn sepotong daging ke dlm mulut sa .

Kenangn sa sma Zach yang hmpir 6 tahun bermain di utak sa . Sa mengelamun lagi .

"Luis ! " sa pandng luis .

"Can u give me a favour ?," sa senyum .

Apa dia ?

"Be my boyfriend klau zach ada berdekatan ,"

Tersedak sikit si luis dengar permintaan sa . Pandangn luis pantas memandang sa .

"Are u crazyyy ?? I love you but not gonna pretend . No oh ," luis geleng kpla .

Hmpir stngh jam sa memujuk si luis , at last dia setujuu .

"Aww thank you luis ," sa memeluk luis

Hampir 2 bulan sudah si zach tinggal sma sa . Tinggal 3 bulan gik , then hidup sa tenang sbb mrka akn balik p NY . Skng mrka busy dengn majlis pertunngn .

1 months ago***

Lamunan sa dicelah oleh Jade .

"Mell . U okayy ? " dia senyum

"Oh yess . Cma banyk di utak sa skng ,"

"Okay . Let's go out tonight . Ladies night . U and me only . No zach no one . Just you and me . Mauu ? "

Sa senyumm lebar . Skian lama sa teda hang out sma Jade sbb kita sibuk dengn kerja sndri . Jade kerja sbgai doctor , tula dia asyik sibuk walaupun dia cuti . Banyak hal hospital di NY sna .

Ptg tu sa sma Jade luangkn masa dlm bilik makeup . Jade tengh makeup while sa cari bajuu .

"Jade ," sa toleh tnguk dia .

"Hmm ? " msih fokus dia bikin eyeliner dia .

"Mcm mna ko jumpa si zach ? Sa dengar dri mmy sa yang dia pernah kahwin ?" Mata sa tak lari dri Jade .

Jade berhenti trus dia tinguk sa .

"Why the sudden Mell ? Sa jmpa dia di NY five years ago andd No he's never married , "

Five years ago ??

Teda . Besanya klau ko ada crush , ko akn bgitau sa . Tapii msa ko dengn zach ni ko teda bagitau sa ,"

Jade geleng kpala smbil dia senyum . There's something she hide from me . I can see that .

Sa sama jade msuk dlm mall Imago . Lagi basar , lagi best ! Punya la sakit kaki sa berjalan di mall tu . Masuk kedai victoria secret , cuci mata sa sma jade sna . Heh dlm dompet ada 100 jak tinggal , ada hati maok p kedai mahal mahal . Sa beli perfurm yang plg murah seja . Si jadee ? Dia beli santut sma bra maok kasi tayang depan si zach nnti . Sa angguk seja .

Sa dh move on . Let him be . Takda guna mengenang masa lalu . Tapi akhir akhir ni , perangai si zach asyik berubah .

Hampir pkul 9 mlm sa sma Jade kat mall , hp mell berdering .

Sa sekilas tinguk mell seja trus sa melangkah jauh .

Bberpa minit kmudian , si jade daptkn sa .

"Mall mok tutup tak lama gik , let's go to HardRock Cafe ,"

"Oh okayy ," sa sma Jade trus kluar mall menjinjing beg yang banyak 😂😂 goodbye RM 1K 😂😭

Kaki sa melangkah ke dlm Cafe tersebut , kelihatan rmai orng sdg bersantai .

MY BESTFRIEND'S BOYFRIEND Where stories live. Discover now