CHAPTER 9
Bdan sa diselimuti dengan selimut , sa membuka mata . Bilik yang serba hitam dan kelabu . Where am I ?
Sa bangun , badan sa masih panas . Baju sa msih pakaian yang smlm . Sa memerhati setiap inci ruang tersebut .
Pintu bilik terbuka , sa memandang pintu tu .
Ada stu lelaki berbaju suit , tegap and tall .
"Sir , she's awake ," dia berckp dengn alat komunkasi di telinga dia .
"Okay sir ," lelaki tu memhulurkan tangannya .
Sa sempt merenung dia ."You're working with who ? Tell me who is your boss ," sa sndri bingung dengn keadaan skng . Who is that Zenc Core ? Why am I his important aset ? Gahh !! I need to know him .
Sa memegang pipi sa , msih terasa sakit .
"I can walk by myself bah , teda perlu kna tolong ," sa berjln ke arah bilik air .Muka sa pucat , ada kesan lebam di muka sa . Tangn sa memegang . Ingatan sa teringatkn lelaki yang menolong sa , cara dia mengusap pipi sa familiar sngat . Is that Zenc Core ? Apa relation sa sma dia ? Lama sa mengelamun , air mengalir dari pili .
Tok tok tok ! Pintu bilik air sa diketuk .
"Miss , you alright in there ? We need to go ," guard tu bilang .
"Aiii , sabar bah ," sa mnutup pili air trus sa keluar . Sa memandang guard di tepi sa .
Dia berjalan ikut di blakng sa . Balik balik sa pandang balkng tinguk dia , teda pandai sinyum bah . Sa buka pintu bilik and trus kluar . Is this a condo ? Satu ruang yang besar , fills with decoration and furniture . Smua barang serba putih hitam.
"Eyy , who is Zenc Core ? Is that a thing or a name ?" Sa berhentikan langkah sa . Tajam mata sa memandang dia .
Tapi dia langsung tidak mempedulikan sa seolah olah dia pekak .
Emmmm , sa berjlnn ke arah lif yang berdekatan dengn living room .
Guard yang ikut blkang sa kasi kluar stu kad trus dia scan di stu tmpat untuk scan di lif . Dia takan tu numbur" G " .
Dia kluar . "Knpa ? Ko teda maok masuk ?" Sa tinguk dia yang sdg berckp melalui bnda yang di telinga dia .
"Going down ," dia bilang
Trus pintu lif tutup .
12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 G
Tingg ! Pintu lif terbuka . Sa nmpk empt orng guard mengelilingi lif . Terbulat mata sa melihat mereka . Ada neves sikit , sa tekan numbur lain , pintu lif tutup tapi slh sorng senpat menghalang .
"Follow us miss ," laki yang berpakaian suit plus cermin mata .
Sa melangkah keluar dari lif . Anak mata sa melihat empat orang lelaki tu . Seprti ruang parking kreta , banyk kreta kelihatan . Smuanya serba hitam
I must run . Mna tau durang ni maok rogol sa .
"1 .. 2 .. 3 ! " sa kira dlm hati
Lantas kaki sa membawa diri jauh dari mereka , tanpa mengatahui keberadaan sa .Sa pandang belakang , mrka tak kejar sa .. yes ! Sa menoleh depn .
"Buppp !" Sa jatuh ke dlm dakapan salah satu orang mrka.
"Aishhh !! " sa bentak dlm hati . Rupnya ramai merka di sudut sudut , ssh maok lari ni .
Sa meronta dlm pelukan , makin kuat dia tahan . Empat lelaki tadi brjln ke arah sa dan menarik sa masuk ke dlm kereta .
"Leave me alone ! Apa ko maok buat ? Rugul sa ? Jual ? Jadikn sa sbgai hamba ? Jerkkk ! " sa bentak dlm kreta .
Tiada peluang sa lari buka pintu sbb dua laki di tepi sa menjaga .
Sa tinguk tag nama laki yang ddk di kiri sa " Zenc Core "
Ur Zenc Core ?? Sa pigang tali leher laki tu . Dia hnya mmbiarkn sa buat bgitu .
Sa pndng tag nama tepi orng yang ddk di kanan sa " Zenc Core " .
Knpa sama seja nih ?? Sa bingung sorng sorng dlm kreta .
" Bangg ! Bangg ! " bunyi tembakan secara tiba tiba tu bikin gegar jantung sa seja .
"Down ! " dua laki kasi tunduk kepala sa . Masing masing mengeluarkan Glock gun . Kreta diberhentikan ," stayy here !" Smua empat guard tu keluar .
Sa memandang ke blakang , dua buah kreta berhenti . Lapan orng keluar dan mengacu pistol ke arah kreta . Lepasan tembakan dari guard bertubi tubi . Sa menutup telinga .
Empat orng guard masuk dn terus jalan.
"What happen ?? Atleast don't leave me here stupidd ! Tell me why sa tiba tiba terlibat dlm hal timbak menimbak niii ??" Sa maradang sudh .
" miss , you will hear it from him yourself . We're just following order ,"
Sa garu kepala . ZENC CORE . WHO THE FREAK ARE YOU ?
YOU ARE READING
MY BESTFRIEND'S BOYFRIEND
RomanceCarmell and Zach use to date 5 years ago untill they take it too far , Zach finally purpose to Carmela . But her happiness stop and her nightmare come when Zach move to New York and there is not a single news from him . Carmell finally dig herself o...