CHAPTER 21
Sa nmpak Bryan masih baring atas lantai . Inda tau kalau dia pingsan atau tidur .
Sa kesatkan air mata sa , keluar dri bilik . Tiba tiba ada tngn tarik badan sa masuk dlm pelukan . Terbesar mata sa , sa tinguk atas .
"ZACH ?! WHY ?" Sa cuba tulak badan dia . Sa confuse dengn keadaan . Sikijap tadi , dia marah sngat and now , dia peluk sma sa ?
"Nothing was real . Im sorry i hurt you . Is it hurt ?" dia pigang pipi sa .
"What ?" Sa tinguk mata dia .
"Bryan is mad sbb ddy pilih sa jadi ketua zenc core , tula dia kidnap kmu . Dia pernh buat mcm ni dengn Jade di New York so sa tahu apa yang dia buat. Fact is , he really cannot hurt anyone , silly boy ," zach ketawa smbil tngn dia masih peluk sa.
"So ko berlakon la tadii ? Why the heck do you slap me then ?" Mmg sakit hati sa bila dia bilang dia cuma pura pura marah . Maigad sakit pule hati i .
"Sa mmg marah ko sma bryan . Ko fikir sa lemah sangt smpai tak mmpu nak lindung ko dari enemy zenc core smpai ko rela berfcuk sma bryan ? I won't let you go easily , not like you . Senang sngat ko lepaskn sa oh ?" Riak muka zach berubah jsdi serius , cepat dia lepaskan pelukan . Dia tarik tngn bawa sa keluar .
"Zach , sakit ," sa cuba lepaskan gemggaman zach dari pergelangan tangan sa . Tapi zach terlalu kuat , he really look so mad .
"Sit still ," zach buka pintu kreta , sa masuk dlm . Sempat dia kasi jeling sa sblm tutup . Tonsilott punya zach , inda memahami banar ciss
"Jade ?" Sa nmpk Jade si andre kasi kambai trus dia taru dia baring di tepi sa .
"What happen to her ?" Sa tajam pndg andre .
" not sure , let's bring her to the resort ," andre tutup pintu . Zach mmg dah duduk di depan , andre ynag duduk di bhgian pemandu .
Rumah tu mssih dlm kawasn pulau , cuma jauh sikit la . Ngam sa sakit kpla , aircond pun sejuk gilak . Bagus sa tidur seja drpda asyik kna pandang si zach . Akward dalm tu kreta .
Masa krta dihentikan , msa tu juga sa bangun . Tapi sa teda buka mata , dlm hati mmg maok mati seja sbb si zach marah sngt sma sa .
"Zach . I carry Jade and you carry mell . Ksian dia kalau ko kasi bngun ," sa dengar suara andre .
"What ? No man ! I don't feel like touching her . Not after what she did ," sa dengar zach mengeluh . Mmg maok keluar la tangisan sa tapi sa tahan sa . Sakit hati sa dengar zach bilang mcm tu .
"Zach . She's new with our situation . Don't be too harsh on her . Lagipun , i don't think she's doing well . She look so pale when she talk to me ," suara andre mcm risau .
Zach melepaskn keluhan berat , dia kluar dri kreta .
Bupp " pintu kreta dibuka . Mata sa masih tutup . Dia pigang muka sa " shit mell . You're lucky that i still love you , knpa ko mesti sakit msa sa marah sma ko ?" dia kasi kambai sa . Ngam msa tu juga air mata sa mengalir .
Terhenti langkah si zach " mell ?"
Enth knpa , laju betul dia jalan . Dia taru sa atas katil . Laju sa membelkangi dia . Sa menngis dlm diam , teda tahan lagi sebak di dada .
Zach berdengus lalu meninggalkan bilik .
Sa sambung tidur sa , malas maok fikir pasal zach . Ngam sudah senja , alang alang tidur smpai bisuk .
Mata sa terbuka lemah , denyutan di kpla masih terasa . Badan sa pun lemah seja. Sa lepaskan keluhan berat .
Lama sa baring tapi smkn sakit kpla sa . Terpksa sa bangun , sa ambil hp di bedtable . Pkul 9 pagi . Harap seja zach dh hbis brekfast .
Lepas sa berus gigi , sa p kencing . "Why is there blood ?" Sa kasi flush .
"Ugh period msa sakit kpla ? Wrong timing tol ," sa merungut . Sa pkai black long sleeves and long joggie pants . Mlas berabis sa maok bergaya nih .
Smpai jak di bilik makan , sa nmpk zach sma andre tengah bercakap .
Rise and shine honey . Come sit with me ! Zach bilang ko demam eh ? " andre senyum tinguk sa . Sa tinguk zach , dia diam tinguk mknn seja.
"Bagus ko duduk sblh andre , nnti kalo duduk tepi zach dia teda layan ko nnti ," pom pom girl manghasut sudah . Bah iyala ."Morning andre . I'm feeling a lit bit heavy today .. so what's for breakfast dre ?" Sa balik balil tinguk zach yang asyik melayan hp , skali senyum senyum dia .
"Emm what do want ?" Andre panggil waitress .
"Give me milk . Bread with peanut butter ," sa senyum tinguk tu waitress ."Em , bro . I need to start packing my stuff right now ," zach berdiri tinggakan bilik makan tnpa berckp sepatah sma sa .
"Packing ? Where is he going ?" Sa tinguk andre.
"We are going back la . Mmg plan maok sini seminggu jak , tak lebih . Lepas ni , ko packing la barang ko . Sejam gik ada orang ambil ," andre tepuk bahu trus dia pergi dari bilik makan .
Makann sa baru jak smpaii , makn sorng sorng la nih. Sa bawa mknn sma mnuman sa masuk dlm bilik . Sa packing semntra brekkie .
Satu rak baju sa . Uwaw suma baru and trendy lagi tu .
Sa kasi masuk dlm beg roda wrna putih , brand mahal . Emm okay . Sa ambik susu sa , mau minum tapi ...
Tok tok tok ! Pintu sa diketuk . Sa toleh tinguk ke arah pintu . Tak sempat sa minum .
It's Zach ! My gawd . Apa nak buat ??
"Sudah siap packing ?" Zach masuk menghmpiri sa yang duduk atas katil . Gelas yang sa pigang tadi jatuhh . Terkejut sngt kali bila tinguk dia .
*bunyi gelas pecah kuat,*( inda tauu mcm mna maok bilang bunyi dia ) "pisshshhhhhhhh "
Terhenti lamunan sa ," omygosh . I'm sorrry ! " sa ambil serpihan gelas yang pecah . Bagai pepatah , jatuh ditimpa tangga . I have a cut on two of my fingers .
"Ah shit !" Sa mengeluh . Zach tinguk tngn sa , dia ambil tissue and plaster dlm laci bedtable .
Dia diam jak msa dia kasi balut jari sa .
"So .. mcm mna sma luka tembaka haritu ?" Dia serius pandang sa .
"Emm .. okay sudah ," sa pandng bawah . Teda brani sa pandng tepat mata dia . Seramm .
Slowly his hand held my hand . He hold tight . Sa pandang atas tinguk dia .
"Sorry zach . I don't know you would be so mad ," sa tinguk dalam mata dia . Berair mata sa .
"I really hate loving you . My gosh . Ur the worst and the best thing that happen to my life ," zach pigang pipi sa . Mata dia tinguk lips sa .
He pull my face and our lips met . He kissed me softly . Just a simple kiss works things out .
YOU ARE READING
MY BESTFRIEND'S BOYFRIEND
RomanceCarmell and Zach use to date 5 years ago untill they take it too far , Zach finally purpose to Carmela . But her happiness stop and her nightmare come when Zach move to New York and there is not a single news from him . Carmell finally dig herself o...