Still in throwback **Mata sa terbuka luas , badn sa lantas bngun dlm keadaan duduk di katil , badan sa berpeluh walaupun bilik sejuk . "Is that a dream or a reality ? " sa menekap muka sa dengn dua belah tapak tangan .
"Is it real ? Better be not !" Sa bingkas dari katil.
Perut sa meradang sbb lapar sdh , so sa trun p peti sejuk . What happen about yesterday ?
Sa ambil stu jug orange juice sma gelas , duduk atas bar di penjuru ruang tamu . Kelibat Jade teda . Im confuse between dream and reality .
Bunyi tapak kaki menuruni tangga . Sa memandang ke arah tngga . Zach . Dia tak memndng sa langsung .
"Zach ," sa panggil dia .
Dia pandang sa tapi dia masih melangkah ke arah dapur . Hold ! Wait ! Sa tsrik tngn dia .
"Yes ? " dia mcm malas mlas maok layan .
"What happen yesterday ?" Sa pandang tajam mata dia ."What happen yesterday ? Teda . Smlm ko sma Jade p shopping kan and i purpose to Jade . I assume you to know that ,"berkerut dahi si Zach .
"Oh yes . It's a dreamm !! I knew it," pnya senng hati sa bila tau yang sa sma zach making love hanya mimpi .
Zach memandang sa dengn muka heran . Dia berlalu pergi dari sa .
Sa buat muka bodoh seketika , sa memndng arah zach . Dia msih tinguk sa , kali ni heran lagi muka dia .
Sa tunduk lalu pergi dari sna . Tersipu malu sa , cisss tak guna . Sa baringkan tubuh sa atas sofa .
Sa menutup mata , malas menguasai diri sa . Luckily it's all just a dream .
THE PRESENT ***
Mata sa terbuka sbb perut sa lapar , kepala sa terasa berat . Sa tinguk jam , pkul 9 pagi .
Sa turun bawah p dapur and trus buka fridge , awh shit it's empty . Mna la si jade sma zach ni ?
Henfon sa berbunyi . ** Incoming call from Jade **
Hello Jade . Where are you ?
"I still need to settle something here at Zach's parent house . It's about the wedding and zach is on his way here too . U can come by if u want to ,"
Sure ? Okay . I will be there in 20 .
*** tut **
Sa mandi kasi fresh diri dulu . Sa kasi dry rambut sa . Teda sa pkai makeup , too sick for it . Sa kasi tacap jak lips sa spya tak nmpk pucat . Sa pakai baju singlet plus grey cardigan and fit black jeans . Rmbut sa kasi hurai seja , malas sa maok urus . Sa keluar p garage kereta , msuk dlm and trus drive .Im Zach ex fiancee for 5 years so sa tau mna rumah parents dia . Quite big but simple , mansion house .
Dari cermin sa nmpk ada satu kreta asyik mengekori sa , kabak kabak sa rasa .
Sudahlah jalan tak ramai orang , sa tekan minyak smpai 110 km per jam . Tapi mkin laju pula tu kereta .
"Apa yang merka mau ni ? Toto punya orangg !" Sa maki hamun dlm kreta .
Kereta hitam yamg mengekori sa tadi tiba tiba break di depn . Ow shit . Sa terpksa juga break .
Dua lelaki berbadan susuk mendekati kreta sa , sa lock kreta .
"Oh gawd , help me !" Maok nngis jak sa dlm kreta ."Dushhhh " cermin kreta sa dipecahkn . Dua laki tu menarik tubuh kecilku ke keluar lalu letakkn sapu tngn kecil di mulut sa .
"Let me go bastardd !! Helppp !! " sa sempat menjerit walaupun tenaga sa limit dan sa pengsan on the spot .
Ngingggg **
Badan sa mengigil kesejukan , sa terasa seprti mulut sa kena ikat dengn kain . Terasa denyutan di kpla sa sdh sbb sa sakit kpla .Sa cuba bergerak ttpi kdua tangn dan kaki diikat .
Sa membuka mata perlahan . Ada dua lelaki guard di depn sa , penglihatan msih kabur . Sa angkat kpala sa dan meronta atas kerusii . Ruangan agak gelap mmbuat sa takut lagi .
"Tell boss that she's awake ," satu guard bilang . Terus guard yang stu tu berlalu .
Sa tenguk tajam muka laki tuu , laki tu sperti melihat curve badan sa .
Gatal ! Sa bentak dlm hatii .
Satu cahaya bersinar tepat di tempat sa duduk apabila pintu dibuka , sa menutup mata sbb silauu .
Satu lelaki berbdan tinggi dan susuk masuk menuju ke arah sa . Dia berpakaian suit , rambut kemas .
"Tap tap tap , bunyi tapak kasut dia . Sa menundukkan kpla sa .Mau jak sa mati skng , cannot live this life anymore .
Lelaki tu berdiri di depn sa lalu dia mengarah orangnya spya membuka ikatan di mulut sa .
Sa memndang dia dengn tajam . Lelaki yang berkulit tidak begitu cerah , ada putih plus hitam manis gitu la . Long face , hazel eyes and hidung mancung
Sa hanya berdiam diri seja , sa tak tau nak buat apa ."Well well well . What we have here ? Im Eager Ray , " Laki tu bersuara sedikit garau .
Dia berpusing mengelilingi kerusi sa .
"I got the most important aset of Zend core ," dia ketawa . Smua orang bertepuk tangan .
Wait brpa orang sebenarnya di ruang ini ? Terasa sperti berbelas belas . Munkin sbb ruang sangat gelap . Sa melihat sekeliling lagi , kali ni nmpk ornag yang berdiri sekeliling sa . Oh man , there are too many ."Zenc core ? Who the heck is that ??" Sa meradang sudah .
"We've been looking for you for YEARS ! And finally we found you , now it's easy . What should I do with you ? Kill ? Rape ? Which one ? Tell me ," Eager Ray meletakkn kdua tngn di kerusi
"Let me go you jerk , i don't know anything called Zenc core . You caught the wrong person !" Sa masih tajam tinguk mata dia .
" Ur miss Carmell Munga right ?" Eager tnya sa
"Yes ," sa mengeluh kecik ."Looks like we will take over Zenc Core easily ," dia senyum .
"Fcuk Zenc Core . I don't give a shit . Let off this tie , it hurt my hand and leg ," sa menjerit sepuas hati
"Fine . We will loose the tie but you just stay still , okay ?"
Sa merenung dia lalu sa angguk kpala .
Dua orng suruhnnya membuka ikatan di tngn sa . Sa renggangkan tangn sa .
Without hesitation , sa menerpa ke arah Eager yang membelakngi sa .
Dushhhh ! Satu tumbukan tepat di pipi sa . Sa terjatuh atas lantaiii , darah mula keluar di sisi mulut sa . Badan sa ditarik lagi and another hit my my cheeks . Sa menahan kesakitan , sakit kpla ditambah lagi ditumbuk .
Eager pusing melihat sa . "Wtf ! Stop . Why did you hit her ?! " eager letakk badan sa kmbali atas kerusi .
Berabis eager marah laki tu .
Dri dlm , kedengaran driff kereta yang banyk . Sa menundukkn kpla sa , tak berdaya lagi mengangkat .
Cahaya menerangi sa bila pintu dibuka , sekumpulan geng memasuki memenuhi ruang . Satu lelaki berlari ke arah sa dan memegang bahu sa . Dia mengangkat wajah sa dengan jarinya
Mungkin inilah orang yang dipanggil Zenc Core . Sa bisik dlm hati . Sa perlahan membuka mata tapi tak sempat sa menatap wajah laki itu ,
"I told you that im coming and not to hurt her ! Fcuk shitt !" lelaki itu menghayunkan tangn lalu menumbuk muka Eager . Dan bermulanya adegan tumbuk menumbuk .
"Ur gonna be okay miss , "Dua orng mengangkat sa msuk ke dlm sebuah kereta hitam . Msih separuh sedar sa ketika itu .
Dari tingkap kereta , sa melihat 5 buah kereta dimasuki dengn geng Zenc core dan jalan pergi
Pintu kreta dibuka dan satu lelaki masuk duduk di tepi sa .
"Drive ," arah lelaki itu . Lelaki itu memusingkan muka sa ke arah dia . Dia mengelap darah di sisi mulut sa . Dia menarik tubuhku masuk dlm dakapanmya . Sa tak mmpu melawan and the rest blackout
YOU ARE READING
MY BESTFRIEND'S BOYFRIEND
RomanceCarmell and Zach use to date 5 years ago untill they take it too far , Zach finally purpose to Carmela . But her happiness stop and her nightmare come when Zach move to New York and there is not a single news from him . Carmell finally dig herself o...