CHAPTER 14
Sa biarkn air mata sa mengalir , sa termenung lama tinguk tu piano . "He sound so great damn , with his hand playing the harmony . He's amazing ," sa bilang sendiri .
"Carmell , ko buat apa duduk atas lantai sorng nih ?" Andre pigang bahu sa . Sa menoleh atas tinguk dia . Rmbut dia basah , towel dililitkn atas leher dia .
"Why are you so freaking hot ?" Mata sa masih sedih tinguk dia . Andre gelak trus dia duduk tepi sa .
"What's with this tears ? A girl like you don't deserve to cry," andre lap air mata sa guna ibu jari dia . Sa diam , btul btul teda mood sa sbb baru hbis gadoh sma si zach bantaton .
"Let me sing you a song ," andre berdiri . Dia ambil guitar diseblah piano . Andre duduk lagi di tepi sa .
Dia senyumm , atleast dimples dia kasi ubat sikit rsa sakit dlm hati sa .
He started singing " Different World " by Jess Hudak .
I've been,
Out on the ocean.
Sailing alone,
Traveling nowhere.You've been,
Running on hard ground.
With just you around,
Your heart beats the only sound.But I know,
Once in a while we will find,
The sound of your heart beats with mine.
And when it's time.
I'll leave the ocean behind.So I'll look,
Out for a lighthouse.
See through the fog.
Search the horizon.You'll be,
Like in a movie.
Where everything stops;
You can see clearly now.But I know,
Once in a while we will find,
The sound of your heart beats with mine.
And when it's time.
I'll leave the ocean behind.Sa senyum spnjang dengar dia nynyi . Dia hbiskn nyanyian dia " feel much better ? Come on , smile more .. cause that smile could make anyone fall for you ," Andre cubit pipi sa .
"Thank you for the song , andre . I'm glad ur around ," sa peluk dia .
"Dh hmpir mlm sdh , ko teda maok makan ?" Andre lepaskm pelukn sa sma dia .
"Im hungryy ," sa gelak . Teda sa sedar yang hari cepat berlalu . Andre trus bawa sa p satu tmpat , simple but yet soo beautiful
"Wau , this place is amazing ," sa tinguk sekeliling trus sa tinguk si andre , dia mcm sedng mencri sesuatu .
"Ko cari apa andre ?" Terukir senyumn di bibir sa .
"Oh , zach . He supposed to be here , I ask him to be here by now , " andre ambil hp dia , maok call si zach kalii
"Em , put down that phone . I will call him by myself ," sa tepuk bahu andre trus sa jalan .
Resort tu bulih tahan bsar la , bilik cuma ada bbrpa seja . Tula sa confident mok cari si zach sbb tak bnyk bilik 😂
Satu satu bilik sa cari , ada yang kosong . Takut pula sa surng surang ni mencari , mnyesal btul sa teda suruh si andre ikut sa tadii .
Satu pintu berlabel " zc" menrik perhatian sa . " This must be Zach Caleb pnya bilik ," sa kumpulkan semngat sa sblm masuk dlm bilik dia .
"Oh shit , i never been this nervous especially lepas habis gaduh sma dia tadi ," sa mnghembuskn nafas .
Perlahan sa mmbuka pintuu , sa nmpk billik yang luas . Smua putihh . Sa tulak pintu , kaki sa melangkahh , ada sa nmpk kasut dia sblh pintuu .
"Zach ?" Perlahn sa jalan smbil mata sa meliar mncari Zach . Sa nampk hp dia vibrate di katil , cept cept sa ambil hp dia . Si Andre yang call , sa angkat .
"Andre , this is mell . I got this , please trust me . Kita dua akan p sna sekjp gik ," sa berckp dlm hp sma andre
"Oh okay fine . Im just worried . Kalau mcm tuu , jangn lama sngat kioo ," andre gelak .
"Yes boss ," sa matikan panggilan . Screen hp back to lockscreen , nmpk stu gmbr permpuan yang tak jelas rupanya memakai bikini di pantai . " sepa pula ni mandak ?" Sa tinguk betul betul tu gambar , mcm knal jakk .
"Ni gmbr sa ka ?" Sa bingung.
Throwback **
"Honey ,come out . You look fine with anything on you ," zach ketawa di seblik pintu tandas , di pntai
"Shut up zachh ! Ini firsr time sa pkai bikini dpn ko bahhhh ," berabis sa teda maok kluar sbb maluu doii . "What he will think about my body ? " si pom pom girl bikin lemah semngat pula .
Sa ambil tuala , sa lilit di atas badn sa . "Rsa ko zach , main pksa orng guna bikini segala . Nasib baik seja sa teda maok ko tinguk mandak lain yang guna bikini ," sa kasi ketat ketat tu towel . Sa buka pintuu , sempat sa kasi kibas rambut sa .
"How do i look zach ?" Sa bikin sexy pose dpn dia .
"Unattractive ," mata zach trus p sma mandak lain yang guna baju sexy sexy .
" i hate you ," sa lari dri zach . Zach tarik tngn sa , sempat sa kasi tepis . Dia pigang lagi , kali dia towel dia pigang . Dia tarikk , hbis nmpk body sa yang sepruh bogel .
Terbulat mata sa tingukk zachh , " wuuu jackpot ," ketawa sdh si Zach sna sbb dia tarik towel sa .
Dia cpt cpt kasi kluar hp dia , " smile baby ," . "Zachhhhh !" Sa marah dia .
" you look beautiful .. inside and outside ," zach tarik sa masuk dlm pelukan dia . Dia pigang pipi sa , trus dia cium dahi sa .
***
"What are you doing here ?" Satu suara di tepi sa . Lajuu sa menolehh , it's zach . Dia pakai baju putih fitt , smpai nmpk tu tetek dia . Wups tertengok . Inda sengaja bah , sepa pun suruh dia pakai baju fit fit , bikin gagar jantung seja .
"Im sorry pasl tadi . I know it's my fault ," sa tinguk mata dia .
"Does your apology change anything ? " zach masih serius pandang sa .
"What do you even want ?" Sa mengetapkn lower lips sa , tahan marah .
"Out from my room , mell !" Muka zach macm tahan marah .
"Takyah la nak menjeritt . I'm not deaf ," sa tinggikan suara .
"Don't start , mell ," zach duduk atas kerusi .
"Mula apa ? You're the one who start it . Ko tak boleh suro sa lupa apa yang terjadi diantra kita begitu saja zach . You don't know that i'm hurting inside too ," mata sa berair , cuba than .
"Don't act like ur the victim . Everyone get hurt ," zach jeling sa ."Moron ," sa berlalu keluar dri sna . Bukkk ! Sa jatuh dlm pelukn andre bila sa buka pintuu .
"Sorry . Sa jadi risau bila ko teda tnjukkan diri tadi ," andre peluk sa balik .
"Look what we got here ," zach senyum sinis .
"Dude , it's not what it's look like ," andre cba tenngkn zach .
"Not what it's look like ?! Tak cukup lagi sma dua gerek sa yamg dulu ko kebas , ni lagi ko maok ? " nafas zach turun naik sudah .
Sa lepaskan pelukan andre , sa pusingkn diri memandang zach . "U told me that ur courting me , mna ?"
Zach tinguk andre ," looks like andreas got you first ," Tak lama , zach bergegas keluar dari bilik . Sa tersentak .
Can I just escape from this place ?
YOU ARE READING
MY BESTFRIEND'S BOYFRIEND
RomanceCarmell and Zach use to date 5 years ago untill they take it too far , Zach finally purpose to Carmela . But her happiness stop and her nightmare come when Zach move to New York and there is not a single news from him . Carmell finally dig herself o...