"It's okay la mell , things sometime don't go as well as you thought . He is in a bad mood right now . Leave him alone for a while ," andre peluk blkng sa bila nmpk sa nngis kuat sudah.
Sa pusingkan bdan sa tinguk andre , laju sa peluk dia . Teresak esak sa nngis peluk dia .
"I want to get away from this place , andre . I can't stand living here anymore . Let me out from this island !! I hate him dre , i hate him ," sa peluk kuat andre .
Lama sa peluk andre , teda tau mcm mna tapi bulih seja sa tertidurr .
Mata sa berat mok buka . Badan sa masih baring tpi mata buka luas sdh .
"Knpa sa dlm bilik si Zach ni ?" Mata sa melihat setiap penjuru bilik zach .Kata kata zach smlm msih tergiang dlm fikiran sa . " okay be strong mell . Show him no mercy ,"bilang si pom pom girl
Sa ambil hp sa , check kalau ada orng call or msj . Sa main facebook sekejp , lagipun msih pkul 7pagi bah . Sa pun teda tauu maok buat apa di pulauu ni . Hantammmmmmm .
Sa bingkas dri katil slpas hmpir stngh jam sa layan hp . Masih gatal hati sa ingin menerokai bilik si Zach ni , tapi sa teda maok Zach ttiba masuk nnti .
Cepat sa masuk dlm bilik mandi . Sa ikat rambut sa , cuci muka . Nnti jak berus gigi , takkn la maok guna berus gigi zach . Eeeee . Hbis sgala urusan sa dlm tandas , sa keluar . Zach kelihatan mcm baru msuk dlm bilik . Ohh kabak kabak sdh ni jantung . Oh palis la hati , calm down .
Sa jalan lajuu maok keluar dri bilik . Tapi zach tangkap tangn sa , dia kasi dekatkn diri sa di dinding . Tngn dia menekp mulut sa , tergamam sebntar sa .
"Oh shit , apa dia maok buat kali ni ?" Sa enung tajam mata zach . Muka dia masih serius , teda perubahn .
Perlhan dia dekatkm diri dia dengn sa , makin kabak kabak sudh jantung sa . Dia lepaskn tangn dia dri mulut sa .
Dia dektkn muka dia sma muka sa , he kissed me for a sec . " Im still courting you , no matter what happen ," he speak through my lips .
"Good luck ," sa cba control cool . Sa tulak bdan dia trus sa kluar .
"Geeshh , he's so complicated ," sa jalan lajuu p tempatt makn yang si andre tunjuk smlm . Lapar doii sbb tak mkn satu hari , bole makn kuda la ni sudah .
"Morning beautiful . Ko okay sudah ?" Andre menyapa sa dri blkng . Sa toleh tinguk dia ."Not rlly ," sa senyum sikit .
"Don't be ," andre trus tarik sa p depn piano . Dia duduk di kerusi ." Do you sing ?" Andre tinguk sa .
"I used to sing when I'm with zach 5 yrs ago but not now . Singing brings back old memories ," sa muncungln mulut . Andre senyum ," don't let the past haunt you ,"
Andre mainkan satu melodi , bukan sa yang nyanyi tapi dia .
Msa dia tengah bernyanyi , sa mencelah .
"Andre , sorry but im hungry ," sa senyum .
Andre toleh tinguk sa , " oh sory , sa lupa yang ko tak mkn smlm ," berdiri sdh dia , sedia maok jalan .
Lepas sa makan , sa cari hp sa . " mna pula hp sa ?"
"Shit , mesti tertinggal dlm jamban si zach ni ," sa terus angkat minta diri , lari p bilik zach .
Harp jak dia teda dlm bilik spya senang sa maok ambil hp sa . Sa buka perlahan bilik dia , nsib masih ada hp sa dlm jamban dia . Sa keluar , ada satu pintu di depn katil terbuka sikit menarik perhatian sa .
"Should I go ? Sa takut ada zach dlm sna , nnti meradang lagi dia ," kaki sa melangkah ke arah pintu tersebut . Perlhan sa tulak pintu tersebut . Nampak satu bilik lagi . "Wau did i just discover his secret room ?" Sa melangkah ke arah meja dia .
Sa buka laci meja trsebut , fail bernama " zc accident " menarik perhatian sa . Accident ??
Sa buka fail . Gambar dia kmlngn and doctor prescription , reports and banyk la . Sa tinguk nama doctor " Jade Xien "
"Jade ?? "
I was trying to understand , what is happening . Focus sa melihat stiap satu laporan , gambar dlm fail tersbut .
"Mell !" Kertas kertas yang sa pigang tadi dirmpas oleh zach .
"Accident ? What is that zach ? Tell me !" Sa renung tajam zach .
Dia mengeluh berat , dia larikn pandangn mata dia ke arah kertas yang di rmpas dri sa tdi .
"I got involve in an accident and at the same time , sa adalah ketua geng zenc core . Zenc core is known across asia and smua orng mauk miliki zenc core . Satu satunya cara mrka adalh , threaten me to kill the person i love the most , it's you . Sa tau sa tak dpt melindungi ko sbb lumpuh agra gara accident so i leave you . That is the only way, " zach mcm termenung jauh
"Continue ," air mata sa jatuh tapi sa inginkan kebnaran . I deserve itt .
"Jade is my doctor , she handle my operation ., she took care of me . She was there even on my therapy .Kita dua jadi rapat , i told her that i have a fiancee and how im forced to leave you and it kills me inside . Sa teda perasaan ngn dia msatu but she does . She become crazy over me . One night , i get drunk and 2 weeks later , she told me that she's pregnant of my child and forced me to get married or she'll tell you . You get hurt enough , sa teda maok tambah lagi sakit hati ko so i agree ," zach tinguk sa .
"But she's not pregnnt of my child . It's just a trap to get me ," zach bangun trus dia berjln ke arah sa .
" it's not our doing that we got seperated , give "we " , second chance ," zach cupped his hand on my cheek
"I can't forgive you ," sa tepis tngn zach kuat . Zach has speak out what he want to say , do i believe him ? Maybe he's right , i can never believe him, not after all the betrayal and lies .
YOU ARE READING
MY BESTFRIEND'S BOYFRIEND
RomanceCarmell and Zach use to date 5 years ago untill they take it too far , Zach finally purpose to Carmela . But her happiness stop and her nightmare come when Zach move to New York and there is not a single news from him . Carmell finally dig herself o...