CHAPTER 19
"So how is the project ? Yang sa , ko sma luis pnya project ," sa tinguk tepi , zach sdg makan brekfast .
"Em . It's done . Sa sma luis yang urus . Don't worry so much about the company darl , your sister take over your company . It's you and her company , right ?" Zach mengunyahkan makann smbil berckp .
"Makan dulu baru brckp . Nnti tersedak baru tau . Ko ni teda pernh mauk brbh cara makan ko dri dulu ," sa gelengkan kepala .
"You know me well ," zach cium dahi sa sesaat trus dia senyum . Msih belum hbis tu mknn dlm mulut dia . Hbis kotor dahi sa dengn mknn dia eww
"Oh my gosh ," sa pukul lengn zach . Prngainya yang manja sudh muncul kembali .
"What's wrong with that ? Come here baby ," zach tarik sa masuk dlm pelukan dia , dia peluk kuat kuat smpai hmpir inda bulih bernafas sa .
Kdua tangn sa terperangkap dlm pelukn dia juga . Tai2 si zach nih
Dia cium dahi sa ," hugging and kissing you will be my new obsession ," zach msih nogi peluk sa
"And pushing you away will be my daily job then ," sa trpksa angkat kpla tinguk zach , abis dia tinggi sngat .Zach hnya smirk , macm mencabar seja .
" ehem ," suara berdeham kedengaran di tepi kita dua .
Sa sma zach toleh tepi , Jade . Teringat pasal tadi , yang dia siok sendiri main sma miss v dia tadi .
Dua dua pandang stu sama lain , tak dpt sa mnhan ktawa sa . Zach pun sma , ketawa dia tak henti henti , tapi tangn dia msih kuat peluk sa . "Ah baby , harder please ," zach bisik di telinga sa trus dia ktawa kuat . Geli sa dengar si zach bilang bgitu . Si Jade heran tinguk kita dua tapi dia endahkan .
"Ehem sorry ," sa tulak badan zach jauh sikit , ngam pelukan dia longgar sudh sbb kuat ketawa .
Sa duduk kmbali , sma juga zach . Dia duduk di tepi sa . Msih lagi ada tenaga dia ktawa sna , tapi tak kuat mcm tadi .
"Zach . Ko makan apa tu?" Jade tinguk Zach . Ngam mrka duat duduk berpandangn .
"Bacon and egg ," zach malas malas mok balas .
"I want food like him too ," jade bilang sma waitress .
Sa sma zach kasi biar seja . Bisuk lusa , balik juga dia dari sini . Kacau honeymoon urang seja .
"Hun , sa ambil tlefon sa dlm bilik dulu k ?" Sa tinguk zach angguk , dia sibuk layan mknn . Sa trus angkat dri krusi p bilik sa .
Sa ambil hp sa yang ada di atas katil . Pintu bilik kdengaran sperti terbuka and then ditutup . Sa segera menoleh ke belakng . JADE !
"Jade ? What are you doing here ?"sa mengerutkan dahi .
Jade mula menngis , dia jatuh berlutut , kdua tangn menekap muka dia .
"Im sorry , Mell . The reason why I came here is that I'm pregnant ," Jade tekapkan muka dengn kdua tngn dia .
"Is this another trick for you getting zach back ?" Sa geleng kpla .
"Zach ? Why zach ? Ko rsa sa tak malu tunjuk muka sa sma dia lepas dia buang sa msa hari tunang kita dua ? I have pride bah mell ! Kalau bukan sbb anak yang sa kandung ni , teda sa maok dtg jauh stakat maok jumpa si zach !" Sebak si Jade sudah .
Terbulat mata sa dengar , speechless .
"Give me time Jade . I want space ," Sa pusing membelakngi Jade .Sa duduk di hujung katil . Am I going to believe her ? Licik bah tu mandak tpi ada btul jga kata kata si Jade .
Tak lama , si ada orng masuk bilik sa . Si zach . Dia berlutut di atas lantai smbil dia pigang tangn kdua tngn sa .
"Why are you crying hun ?" Zach lap air mata sa . Eh inda pula sa sedar yang sa nngis .
Sa usap pipi zach , dia baru shave . He look so hot . I fall in love with him every second . Am i really going to let him go just for a baby ?
Im not that cruel to ask Jade to go for an abortion . Never . Lagipun Zach mmg mauk anak , dari kita dua tunng sdh dia maok . So why not kalau dia bertanggungjawab , right readers skalian ?
"You're going to be a dad ," sa senyum smbil air mata sa mengalir .
"Hun , But i never fcuked you . You know that right ?" Zach balik balik tinguk perut sa .
"Jade is preganant honey . I'm sure that u both ML msa tngh bergerek , kan ? Don't worry about me ," sa pigang tangn zach .
"What?! No mell ! Are youu crazy ? I would never marry her ! Arghh !" Zach keluar hempaskn pintu bilik kuat .
Z.A.C.H
Marry Jade ? Heck no ! Sa sdh jnji sma mell spya tak lpaskan dia lagi . Is hse out of her mind ? Hmpir satu petang sa berkurung dlm bilik , melyan perasaan .
Sa rsa bersalah juga sbb tinggikn suara sma si Mell tadi . Sa kluar dri bilik sa , masuk bilik mell . She's asleep soundly . Perlhn sa dektkn diri sma dia . Sa mngusap muka dia .
Dia buka mata perlahan , " sorry hun . I'm not thinking straight . I knew i will loss you when jade bilang yang dia mengandung ank ko . Dont hate me ," air mata dia mengalir .
"Sokay babe . Come here . Not a milion fight would make me hate you ," sa tarik bdan mell masuk dlm pelukan sa .
Im glad yang kita dua okay sudah sbb sa inda tahan bah bergaduh sma dia .
Pasal kandungn Jade ? No one know the real truth . Is she really get pregnant of my child or she is playing dirty like she did to me again ?
YOU ARE READING
MY BESTFRIEND'S BOYFRIEND
RomanceCarmell and Zach use to date 5 years ago untill they take it too far , Zach finally purpose to Carmela . But her happiness stop and her nightmare come when Zach move to New York and there is not a single news from him . Carmell finally dig herself o...