2

227 3 0
                                    

Pov Tamara
Ik zit hier aan tafel met mijn moeder, vader en Daan. Ik mag deze mensen heel erg maar raar genoeg voelen ze niet als familie. Na het eten loop ik naar de bank en ga daar zitten. Een paar minuten later komen me vader en moeder de deur door en gaan ook op de bank zitten. "mam waar zijn eigenlijk mijn geboortefoto's?" vroeg ik. Ze keken me zwaar moeilijk aan maar beginnen te praten na een minuut van dodelijke stilte. "lieverd, misschien word het tijd dat we je de waarheid gaan vertellen. je bent tenslotte 17" "de waarheid?" "wij zijn officieel niet jou ouders. Jou echte ouders wonen in Australië." en toen ze dat zei stortte mijn hele leven in. "ik wil niet naar overkomen, maar mag ik dan nu naar Australië toe. Ik wil niet blijven wonen bij bedriegers. Jullie hadden dit ook een paar jaar geleden kunnen zeggen, ik ben tenslotte al een paar jaar oud en wijs genoeg" zeg ik boos en begon ik naar boven te stormen. Ik wil nu wel eens weten wie mijn echte ouders zijn en waarom ik in Nederland woon en niet in Australië.. Ik lig zwaar geïrriteerd op bed tot ineens mijn telefoon gaat. Onbekend nummer en geen Nederlands nummer. Ik neem op. "hello I am Liz from Australia, are you Tamara?" zegt de personage aan de andere kant van de telefoon. "uhm yes. That's me Wait a second! Are you my real mother?" "yes darling I am. Your 'mom' Miriam told me that you wanted to see me. And she told me that maybe it's better for you to come live here so you can get to know how your life really began. I bought you a plane ticket. this Sunday you will get to travel to Australia. Miriam also told me that you are very mad at them and when you are here I will explain everything from head to toe!" "okay I guess I will see you Monday then.". En daarmee hing ik op.
Okay! Dat was raar maar wel goed. Eerst nog een weekje school en dan eindelijk weg. Ik pak mijn koffer en leg er alvast dingen in. Tekenboek, 2 paar schoenen, mijn Nike en mijn all stars, mijn superleuke posters, mijn boeken van the maze runner. Make-up en kleding. Kan nu al niet meer wachten tot ik eindelijk weg mag. Deze bedriegers.. Echt weg met ze! Helaas eerst nog een week op school zitten... Ach ik overleef school wel! Thuis zijn niet. tenminste dat hoop ik.

all these families and I still become a Hemmings. (NL) (5sos)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu