3. Úton

2.3K 157 10
                                    

Amikor a három késő is belépett az aprónak kicsit sem nevezhető ebédlőbe, rajtuk kívül már mindenki ott volt. Gyorsan helyet foglaltak a hatalmas, téglalap alakú asztalnál.

- Na most, hogy mindenki megérkezett, akár el is kezdhetnénk - kezdte a kapitány. - Szóval az úti célunk a Carnom Hercegség. Ide viszünk mindenféle szállítmányt: bort, édességet, selymeket, dísztárgyakat. Mind tudjátok, hogy ezek mind nagyon értékesek, ezért nagyon kell rá vigyázni.

- A munkabeosztások ezen az úton is ugyanúgy lesznek, mint eddig - vette át a szót Den. Ezek szerint ő a fedélzetmester. - Egyedül azzal a kivétellel, hogy jött egy új fiú. Mennyi tapasztalatod van a hajózás terén, Loren?

- Háát... Ez az első alkalom, hogy a lábamat hajóra tettem - húzta el a száját a kérdezett.

- Hm. Ezek szerint semmi tapasztalatod sincs? - a kapitány gondterheltnek látszott.

- Semmi.

- Akkor majd kijelölök valakit, aki körbevezet a hajón és megmutatja a legfontosabb dolgokat. Van esetleg önként jelentkező?

Szerencsére Phil villámgyorsan rakta fel a kezét, így a kapitány őt jelölte ki Lola mellé.

- Akkor majd Philip mindent megmutat és elmagyaráz neked. Ebéd után körbevezet. Addig a konyhába leszel beosztva: segítesz az ebéd elkészítésében, majd utána leszel körbevezetve. Délután jelentkeztek nálam és akkor adok valami munkát. Holnaptól pedig rendes feladatokat fogsz kapni. És elvárom, hogy azokat rendesen el is végezd.

- Értettem, kapitány úr. Nem kell csalódnia bennem.

- Remélem is, különben az első utunkba eső kikötőben kiraklak.

~~~~~

Ebéd után (a szakács igazán kitett magáért, remek tökfőzeléket készített, de mivel Lola is besegített, ezért ez félig az ő érdeme is.) Lola Phil társaságában elkezdte a hajónéző túráját.

- Ez az orrvitorla - magyarázta a fiú. - Ez a legfontosabb vitorla az egész hajón. Mindig ügyelni kell arra, hogy feszesen álljon, mert különben nagyon könnyen megsérülhet.

- Értem. És most esetleg nem akarsz megtanítani csomót kötni? Mindig is érdekelt, hogy tudják a matrózok annyi féle képpen megkötni a kötelet.

- Persze, hogy megtanítom. Ez az egyik legfontosabb dolog.

- Az nem az orrvitorla feszesen tartása? Mármint a legfontosabb dolog.

- Mondom az egyik legfontosabb dolog.

- Ja már értem - Lolát szórakoztatta, hogy egy kicsit szekálhatja a fiút.

- Értem én, hogy most csak ugratsz, de ha nem figyelsz, akkor itt hagylak és tanulhatsz egyedül.

- Jól van, bocsi. Ne durcizz be. Kééérleeek!!

- Még hogy ne! Örülök, hogy egy kicsit én is piszkálhatlak. Ne rontsd el az örömöm!

Amikor végeztek minden alapismeret átnézésével, már lefelé ment a nap.

- Szerinted még meg kell keresnünk a kapitányt? - Lola már hulla fáradt volt és semmi kedve nem volt újabb feladatokat kapni a mai napra.

- Természetesen. Az már más kérdés, hogy feladatot is kapunk-e - láthatóan Philnek se volt már kedve az újabb feladatok lehetőségéhez.

- Rendben, akkor menjünk.

A kapitányi kabin a hajó elején volt. Díszes ajtaján a fiatalok megilletődötten kopogtak be. Azonban a kapitány szólítására már kicsit bátrabban léptek be a szobába.

- Miben segíthetek? - a kapitány éppen a térképek fölé hajolva dolgozott.

- A kapitány úr mondta, hogy ha minden fontos dolgot megmutattam Lorennek, akkor keressük meg önt és akkor ad újabb feladatokat.

- Értem - a férfi kinézett a kabin ablakán, valószínűleg az idő megállapítása miatt. - Most már nincs idő a komolyabb feladatokhoz.

Lola és Phil reménykedve néztek össze: Talán megússzuk a feladatokat mára!

- De nehogy azt higgyétek, hogy akkor ma már lazsálhattok! - a kapitány nyilvánvalóan átlátott a szitán. - Arra még bőven van időtök, hogy segítsetek Mr. Cake-nek a vacsora elkészítésében és a terítésben - az arcok láttán elnevette magát. - Na egy-kettő, mozogjatok!

A barátok futólépésben közelítették meg a konyhát.

- Ne agggódj, Lo. Az öreg Jake Cake nagyon rendes fickó. Ha szerencsénk van, akkor még valami édességet is kapunk, amiért segítünk neki.

- Tudom, emlékszel? Délelőtt már segítettem neki, azonban akkor nem kaptam semmit. De ez nagyon jól hangzik, hátha most kapunk. Már úgyis régen volt alkalmam, hogy valami igazán finom és egészségtelen dolgot egyek.

Philnek igaza volt. A segítségükért Mr. Cake mindegyiküknek egy-egy zacskó kandírozott mogyorót adott. És még a vacsora is finomra sikerült.

Este Lola fáradtan esett be az ágyába. Nagyon kimerítette ez a nap, de ettől függetlenül nagyon tetszett neki a hajón eltöltött idő. Bár az is igaz, hogy nem volt valami izgalmas, de ki tudja mit hoz a holnap.

2017. 06. 06.

Álruhában Where stories live. Discover now