Szirének. Eric mélyen a gondolataiba merülve ült kivett szobájában. Vanda szerint szirének okozhatták a Hullámtörő tragédiáját. Márpedig ha így van, akkor Lolának nem sok esélye volt a túlélésre. Ez a tény pedig kétségbe ejtette. Hiszen a lány megígérte, hogy visszatér, ő pedig magának ígérte meg, hogy mindenképpen megkeresi. Kerüljön bármibe is.
Miután Vanda megosztotta vele az elméletét, nem is nagyon beszéltek többet. Természetesen hazakísérte a lányt, de az odáig vezető utat csendben tették meg. Vanda is érezte, hogy amit mondott, közel sem nevezhető bátorítónak, és ennek az idegen fiúnak még meg kell emésztenie a hallottakat.
Eric meg...
Hát ő nem gondolt semmire. Egyszerűen semmire. Gépies léptekkel ment a szőke lány után, de igazából fogalma sem volt, hogy merre.
Mikor megérkeztek Vandáék házához, a lány szó nélkül vette át a könyveket a királyfitól.
- Ha kell még segítség, holnap délelőtt Sirion cukrászdájában fogok kisegíteni. Keress meg, ha lenne még kérdésed! - szólt vissza, majd eltűnt az ajtó mögött.
~~~~~
Szédítő mélység fogadta a lányt, miközben a vékonyka párkányon egyensúlyozott. Ujjai görcsösen kapaszkodtak az ablakkeretbe, és minden erejével azon volt, nehogy lepillantson.
Ostoba volt, nagyon ostoba! Ezen a pár centis kiszögellésen nem tudja megtartani magát, és ha fel akar mászni a tetőre, el kéne jutnia a két méterrel arrébb lévő csatornáig. Azon talán fel tudna kapaszkodni. De addig! A fal sima volt, nem volt rajta több párkány vagy kiszögellés. Reménytelen küldetésre vállalkozott.
De nem adhatja fel! Muszáj valamilyen információhoz jutnia! Itt valami nagyon nincs rendben, de az biztos, hogy senki nem fogja felvilágosítani. Magának kell válaszokat találnia. Ahhoz azonban ki kéne jutnia a szobájából. Épségben.
Pár centivel arrébb csúsztatta a lábát. Testével a falhoz simult, míg a kezével valamilyen apró kapaszkodó után kutatott. Talpa alól kis kavicsok potyogtak le a földre. Lola összoszorított szemmel tapogatta a falat, ujjai egy kitüremkedés szélét érintették. A lány megkönnyebbülten markolt rá a kőre, másik kezével pedig óvatosan elengedte az ablakot, és a fal mentén továbbaraszolt.
~~~~~
Eric tanácstalanul toporgott az utcán. Vele szemben barátságos házakkal körbevéve egy cukrászda kirakata látszódott. A polcokon finom sütemények, torták és különféle édességek sorakoztak. Mögöttük az üzletben egy női alak látszódott. Kék ruhában, feltűzött hajjal szorgoskodott.
A királyfi tekintete körbesiklott az utcában. Most nem sokan sétáltak arrafelé, de akik mégis erre jártak, azok sem fordítottak nagy figyelmet az utcán ácsorgó fiúra.
Eric nagy levegőt vett, átvágott az utcán, majd belépett a Sirionnak keresztelt cukrászda apró ajtaján.
~~~~~
A helyiségben finom illatok terjengtek. A frissen sült sütemények már a pulton várták, hogy valaki hazavigye őket. Volt köztük mindenféle: narancsos puffancs, csokoládés párna, pillangószárny, de a különféle torták sem hiányozhattak: a málnás csoda és a barackkrémes torta mellett még rengeteg különböző nyalánkság sorakozott.
A boltban szép tisztaság uralkodott. A helyiség nem volt túl nagy, de a falon végigfutó polcrendszer, a kirakat és a középen felállított pult körül is minden tele volt édességekkel.
A hangulat is nagyon barátságos volt. Részben a finom fahéj- és süteményillatnak, részben pedig a halk dudorászásnak köszönhetően. Egy fiatal lány énekelgetett, miközben az újonnan érkezett finomságokat pakolta a helyükre. Könnyedén mozgott a súlyos tálcákkal a kezében is, szinte siklott a levegőben.
YOU ARE READING
Álruhában
Adventure,Egy kalóz hajó bukkant fel a láthatáron. Kezembe kaptam egy kardot, és a zsebembe süllyesztettem egy pisztolyt is. Nem éreztem félelmet. Már annyiszor néztem szembe a halállal, hogy most már nem féltem tőle. Sajnos a legtöbb matróz ezzel nem így vo...