Tuijotin Tiikeriviiltoa vihaisena ja samalla sanattomana. Katsoin kollia ilmeettömänä ja tein nopean syöksyn tämän kimppuun.
Kaadoin yllättyneen kollin maahan."No mitä mieltä olet", kysyin virnistäen tämän päällä.
Painoin kollin maata vasten."Ihan hyvä", Tiikeriviilto sanoi ja potkaisi mahaani ja lensin pois tämän päältä. Suoristauduin ilmassa ja tulin taitavasti maahan.
"Olet taitava", Tiikeriviilto tunnusti hymyillen ja nousi itsekin ylös.
"Lähdetään kohta leiriin, mutta saalistetaan", mestarini sanoi ja nyökkäsin vastaukseksi.
Haistelin ilmaa ja pian haistoin jotakin aivan muuta, kuin riistaa.
"Tiikeriviilto kettuja!" huudahdin ja annoin kynteni tulla ulos.
Olisin aivan hyödytön, mutta yrittäisin silti auttaa.
"Ne tulevat leiristä", Tiikeriviilto sanoi ja säntäsimme kohti leiriä.
Yllättäen puskasta hyppäsi liekinvärinen olento kimppuuni.
Sähähdin ja kaaduin maahan. Potkaisin olennon kimpustani."Pärjään kyllä! Mene auttamaan leiriin!" huusin Tiikeriviillolle ja tämä kääntyi vasten tahtoaan.
Kolli lähti juoksemaan leiriin.
Nousin äristen ja kiinnitin katseeni kettuun.
Jos epäonnistuisin löytäisi Tiikeriviilto ruumiini. Ei, ei niin tulisi tapahtumaan!
Katsoin ketun ruskeaoransseisiin silmiin. Kettu katsoi minua häijyillä silmillään.
Hyökkäsin kettua kohden, mutta tein nopean väistön oikealle.
Säntäsin ketun taakse ja puraisin sitä takajalasta saaden sen ulvahtamaan.
Kettu käännähti nopeasti ja raapaisi minua kylkeen. Sähähdin kivusta ja suuttumuksesta.
Ärjähdin ja käännähdin itsekin nopeasti ja raapaisin ketun silmää. Tai no se oli tarkoitukseni, mutta osuin juuri ja juuri sen kuonoon. Hyppäsin ison loikan ketun yli ja
raapaisin sitä selästä.Laskuduin maahan ja iskin taas hampaani sen takajalkaan. En tiennyt yhtään mistä nämä kaikki liikkeet oikein tulivat, mutta en jäänyt sitä miettimään.
Minulla olisi kettu hoideltavakseni!
Kettu ulvahti ja perääntyi korvat luimussa. Käännähdin sitä päin ja sähisin ketulle uhkaavasti. Lähestyin kettua sähisten ja ajoin sen pois.
Mieleeni pian tuli leiri!
Pingoin kohti leiriä ja syöksyin kaislatunnelista sisään.
Vilkuilin ympärilleni etsien jotain ketä auttaa.
Huomasin ketun hännän vilahtavan pentutarhassa.Juoksin tassut sutien paikalle ja puraisin ketun takajalkaa.
Tummaraita yritti suojella kahta pentuaan.
Sulkasydän ja Nappi olivat painautuneet pentutarhan seinää vasten pelokkaan näköisinä.En voinut antaa ketun tehdä mitään pahaa kenellekkään heille!
Loikkasin ketun yli raapaisten samalla sen selkää. Sitten laskeuduin sen eteen hurjasti sähisten.
"Peräänny ketunläjä!" huusin raivokkaana.
Kettu murisi ja näykkäisi minua.
Ärähdin kivusta, mutta enemmänkin suuttumuksesta.
Tuijotin kettua suoraan sen ilkeisiin oransseisiin silmiin. Kettu vinkaisi ja huomasin Kirjotassun ketun kimpussa. Hän puri ketun takajalkaa ja minä puraisin sen etutassua. Kettu urisi eikä oikein tiennyt kumpaa meistä purra. Se ulvahteli vähän väliä kivusta, kun purimme sitä vuoronperään.Lopulta kettu peruutti ja juoksi pois leiristänne.
"Oletko kunnossa?" kysyin katsoen kollin haavoja.
"Kyllä olen", Kirjotassu vastasi normaaliin huolettomaan äänensävyynsä, mutta näin tämän silmistä kivun ja tuskan.
"Ai no selvä", vastasin ja kuulin ulvaisun, joka kuului siskolleni.
Vilkuilin ympärilleni etsien Ruusutassua.
Huomasin pian tämän kimpussa ketun. Lähdin juoksemaan kohti Ruusutassua ja kettua.
Jokin ruskea vilahti ohitseni ja huomasin sen olevan Koivutassu. Tämä melkeinpä liiti Ruusutassun luokse auttamaan.Joko tuolla kollilla oli tunteita Ruusutassua kohtaan tai he olivat todella hyviä ystäviä. Mutta nyt ei ollut aikaa miettiä vaan piti auttaa muita!
Juoksin auttamaan päällikköä, joka taisteli kahden ketun kanssa.
Juoksin niin nopeasti paikalle, kuin vain pääsin.Päällikköä auttaisin MINÄ!
Hyppäsin yhden tummemman ketun kimppuun.
Jäin kynsilläni roikkumaan sen selkään kiinni.
Yllättäen mieleeni tulvahti monia muitoja.
Olin monessa taistelussa. Oli monia eri liikkeitä ja kaikkea mahtavaa!Tähtiklaaniko tämän minulle lähetti? Mietin kuumeisesti, mutta samalla iloisesti.
Purin ketun niskaa ja sitten hyppäsin alas.
Mp Kirjotassu ja Tiikeriviilto :3
YOU ARE READING
Harmaaliidon salaisuus {valmis}✔
FanfictionTarina Harmaaliidosta- uudelleen syntyneestä Harmaakukasta. Hän kokee elämänsä aikana suuria muutoksia. On kuolemia, rakkautta ja vaikka mitä! Tule ottamaan selvää jos kiinnostuit :)