Nyökäytin pienesti päätäni ja hymyilin.
"Haluaisin jo oppilaan", naurahdin yrittäen keventää tärä painostavaa tunnelmaa välillämme.
"Minäkin. Opettaisin häntä todella siis todella hyvin!" Lehväloiste naukui ja haukoitteli.
Oli kulunut pari kuuta siitä, kun olimme alkaneet olemaan Kirjosulan kanssa kumppaneita.
"Saapukoon jokainen vihollisensa tappamaan kykenevä Särekiville kuulemaan sanojani!" kuului Tuhkatähden kutsuhuuto.
Tassutin Kirjosulan vierellä Särekivien juurelle istumaan ja nostin katseeni tanakkaan, tummanharmaaseen kolliin.
"On aika nimittää kolme uutta oppilasta. Täpläpentu, Raitapentu ja Kastanjapentu", päällikkö ilmoitti ja nyökkäsi kolmea pentua kohden jotka astelivat eteen turkit suittuina.
"Raitapentu ja Täpläpentu ovat saavuttaneet kuuden kuun iän, ja he ovat valmiita soturioppilaan koulutukseen. Tästä päivästä aina siihen päivään, jona he ovat ansainneet soturinimensä, kutsuttakoon näitä oppilaita Raitatassuksi ja Täplätassuksi. Raitatassun meatari tulee olemaan Koivuviilto ja Täplätassun mestari tulee olemaan Sammalhalla. Toivon, että Koivuviilto ja Sammalhalla siirtävät kaiken tiedon teille", Tuhkatähti naukui kahdelle pikku veljelleni.
Miksi Kastanjapentua ei nimitetä?
Käänsin katseeni Kastanjapentuun ja huomasin tuon Risuturkin vierellä seisomassa ylväänä.
Vai niin, hymyilin kääntäen takaisin katseeni veljiini.
"Sammalhalla ja Koivuviilto, te olette valmiita ottamaan oppilaan. Olette saanut hyvää koulutusta Leijonankynneltä ja Havukynneltä, ja olette osoittaneet olevanne urheita ja vilpittömiä. Odotan, että siirrätte kaiken näille nuorille oppilaille", Tuhkatähti jatkoi ja nyökäytti päätäänsä Sammalhallalle sekä Koivuviillolle jotka olivat ilmestyneet Särekiville uusien oppilaiden vierelle.
He koskettivat toistensa kuonoja ja väistyivät sitten, kun Risuturkki ja Kastanjapentu tassutteoivat eteen.
"Kaikuklaanin kissat, te tiedätte etten voi olla kanssanne ikuisesti. Niinpä minun on aika ottaa oppilas. Olen valinnut kissan joka on osoittanut olevansa tarkkaavinen ja kuuntelias. Oppilaani tulee olemaan Kastanjatassu", Risutuekki alkoi puhumaan ja villaisi vierellään seisovaa kaunista ruskeaa naarasta.
"Kastanjatassu, hyväksytkö paikan Risuturkin oppilaana?" Tuhkatähti kääntyi katsomaan Kastanjatassua.
"Kyllä!" hän ilmoitti hymyillen kuuluvaan ääneen.
"Seuraavan puolikuun aikaan matkaat kanssani Kuukivelle, jotta Tähtiklaani voi hyväksyä sinut muiden parantajien joukkoon", Risuturkki naukui ja suuri hymy oli noussut kollin kasvoille.
Huomasin kauempana Kukkasielun joka istui Mutaturkin vierellä ja hän hymyili.
"Virtaklaanin onnittelut kulkekoon kanssasi."
Sitten je koskettivat toistensa kuonoja.
"Täplätassu! Raitatassu! Kastanjatassu! Täplätassu! Raitatassu! Kastanjatassu!" klaani puhkesi onnitteluhuuroihin.
Hymyilin suuresti ja lopulta kehräsin onnesta.
YOU ARE READING
Harmaaliidon salaisuus {valmis}✔
FanfictionTarina Harmaaliidosta- uudelleen syntyneestä Harmaakukasta. Hän kokee elämänsä aikana suuria muutoksia. On kuolemia, rakkautta ja vaikka mitä! Tule ottamaan selvää jos kiinnostuit :)