Luku 24.

89 9 0
                                    

Hyökkäsin Tammitassun kimppuun.
Raapaisin kollia kasvoihin ja hyppäsin etäämmälle.
Käänsin hieman päätäni kollin puoleen.

"Sinuna en enään KOSKAAN sanoisi minua pennuksi", sihahdin ja hyppäsin pensaiden sekaan.

Tassutin tiheiden saniaisten seassa kohti isoa hiekkakuoppaa.
Haistelin ilmaa ja sain vainun oravasta.

Tassutin suuren tammen luokse.
Nostin katseeni ylös ja huomasin oravan syövän tammenterhoa.
Viikseni värähtivät, kun lähdin kiipeämään puuta pitkin ensimmäiselle oksalle.
Hiivin oskalla kohti oravaa, hyppäsin ja tapoin sen. Istahdin
puunoksalle.

Miksi Tammitassun piti olla niin hiirenaivo!?
Kirjosulkakin on kivempi, mietin ja punaistun miettiessäni Kirjosulkaa.

Huokaisin ja laskuduin puusta orava hampaissani.

"Hyvin napattu", Tiikeriviilto sanoi työntyessään puskasta aukiolle.

Katsoin tätä hölmistyneenä.

"Katsoitko koko ajan?" kysyin.
Tiikeriviilto virnisti.

"Kyllä, olen ylpeä sinusta", Tiikeriviilto sanoi ja nyökkäsi merkiksi seurata.

Nappasin oravan ja seurasin kollia.
Tassutimme aukiolle.
Laikkuturkilla oli kaksi myyrää, Ratamoturkilla päästäinen ja hiiri, Tammitassulla saamani hiiri ja Tiikeriviillolla rastas.

"Lähdetään leiriin", Varapäällikkö sanoi ja lähdimme kaikki seuraamaan häntä riistat hampaissamme.

Vilkaisin taakseni missä Tammitassu maleksi. Mulkaisin tätä ja käänsin sitten pääni eteen.

"Saitte hyvin saalista", Kanervakaiku sanoi hyvillään, kun laskimme riistat riistakasalle.

"Niin saimme", vastasin ja etsin katseellani Kirjosulkaa.

"Saapukoon jokainen oman vihollisensa tappamaan kykenevä Särekiville kuulemaan sanojani!" Tuhkatähden ulvaisu sai minut kääntymään päällikköä kohden.

Tassutin istumaan Särekivien juurelle ja katsoin Tuhkatähteä.

"On aika nimittää neljä uutta soturia ja kaksi uutta oppilasta." Päällikkö kuulutti.

Tammitassu, Koivutassu, Lehvätassu ja Sammaltassu! Mietin ja huokaisin.

"Tammitassu, Lehvätassu, Koivutassu ja Sammaltassu astukaa eteen!" Tuhkatähti mourusi.

"On aika nimittää teidät sotureiksi. Lupaatteko olla luotettavia ja taistella klaanin hyväksi, vaikka henkenne edestä?" hän kysyi tuimasti

"Lupaan." he sanoivat yhteenääneen.

Tuhkatähti nyökkäsi ja katsoi ensin Lehvätassua.

"Lehvätassu olet osoittanut olevasi nokkela ja nopeaoppinen", hän aloitti ja vilkaisi naaraan mestariin.

"Saniaisvirta onko hän valmis soturiksi?" kolli kysyi ja sai nopean, mutta ylpeän, myöntävän nyökkäyksen.

"Siinä tapauksessa kutsuttakoot sinua tästälähin Lehväloisteeksi", Tuhkatähti sanoi ja hyppäsi Lehväloisteen luokse.
Hän kosketti naaraan päälakea ja Lehväloiste nuolaisi kunnioittavasti päällikön lapaa.
Sitten hän kääntyi Koivutassun puoleen.

"Koivutassu olet osoittanut olevasi itsenäinen ja urhea. Leijonankynsi onko hän valmis soturiksi?" Tuhkatähti lausui ja odotti Leijonankynnen vastausta.

"Kyllä hän on valmis!" kuului ylpeä huudahdus.

"Siinä tapauksessa kustumme sinua Koivuviilloksi", hän sanoi ja teki saman, kuin Lehväloisteelle.
Päällikkö kääntyi katsomaan Sammaltassua.

"Sammaltassu olet osoittanut olevasi päättäväinen ja tarmokas. Havukynsi onko hän valmis soturiksi?"

"Kyllä on Tuhkatähti." Tuhkatähti nyökkäsi ja jatkoi: "Siinä tapauksessa sinut tunnetaan nyt Sammalhallana."

Päällikkö nyökkäsi ja he tekivät saman jutun.

"Ja vielä Tammitassu", mutisin.

"Tammitassu olet osoittanut olevasi älykäs ja vahva. Ratamoturkki onko hän valmis?" hän kääntyi katsomaan isääni.

Älykäs joo ja siilit lentävät!

"Kyllä on Tuhkatähti", Ratamoturkki vastasi tyynesti.

"Siinä tapauksessa kutsumme sinua Tammiruskaksi", hän lopetti.

"Hyväksyn teidät kaikki klaanimme täysiksi sotureiksi!" hän kuulutti ja silmäili jokaista tuoretta soturia.

"Lehväloiste! Sammalhalla! Koivuviilto! Tammiruska!" Koko klaani puhkesi onnitteluhuutoihin.

Hurrasin kaikkien muiden nimiä lujaan paitsi Tammiruskan.

Päällikkö hyppäsi taas kivelle ja hiljensi kaikki hännän heilautuksella.

"On vielä kaksi nimitettävää oppilasta, Lumipentu ja Sädepentu astukaa eteen", hän sanoi ja eteen asteli kaksi innosta vapisevaa naarasta.

"Olette täyttäneet kuusi kuuta ja on aikanne tulla oppilaiksi. Tästä päivästä siihen päivään asti, kun saatte soturinimenne teidät tunnetaan nimillä Lumitassu ja Sädetassu", hän aloitti ja kävi jokaisen soturin läpi.

Harmaaliidon salaisuus {valmis}✔حيث تعيش القصص. اكتشف الآن