"Miksi et paennut? Mitä Tuhkatähti tähään mahtaa sanoa?" Kirjosulka mutisi, mutta pääsin kollin otteesta.
Lysähdin maahan ja nostin katseeni kolliin.
"En tienny mitä tehdä", sanoin ja huokaisin surullisena.
"Ethän kerro Tuhkatähdelle?" kysyin toiveikkaana, mutta surullisena.
"Kyllä aion." Kirjosulka vastasi kuivasti ja kääntyi selkä minua kohti.
"Jos osaat pitää itsestäsi huolen, pidä!" hän kivahti ja lähti astelemaan leirin suuntaan.
"Ole kiltti", kuiskasin ilmaan ja lyyhistyin maata vasten.
Poskeani pitkin alkoi valumaan kyyneliä ja aloin hiljaa nyyhkyttää.
Tunsin hetken päästä turkin kosketuksen.
Jonkun häntä nosti leukani ylös.
Edessäni seisoi Kirjosulka merensinisten silmiensä kanssa."Anteeksi", kolli kuiskasi ja asettui istumaan vierelleni.
Tunsin kollin hännän silittävän selkääni.
"Miksi palasit? Eikö sinun olisi pitänyt kertoa minusta?" kysyin ja käännyin katsomaan kollia samalla nyyhkyttäen hiljaa.
"Ei minun olisi edes pitänyt harkita sitä, taisin vain no olla Synkkätassulle kateellinen", hän kuiskasi samalla minun katsovan häntä hämmentyneenä.
"Miksi olit kateellinen Synkkätassulle, hän on eri klaanilainen", kysyin.
Kirjosulka punastui hiukan ja käänsi katseensa pois minusta.
"Koska hän oli kanssasi, sen takia ja luulin, että olit ihastunut Synkkätassuun", hän myönsi hetken kiusallisen hiljaisuuden päästä.
"Minäkö ihastunut häneen? Ja siilit lentävät", naurahdin ja tökkäsisin kollia huvittuneena.
Kirjosulka katsoi minua hiukan hymyillen.
"Mitä muuten teit Kieppitassulle, Synkkätassulle ja Olkikuonolle?" kysyin ja ilmeeni synkkeni.
"Ajoin heidät pois parilla pikku naarmulla", Kirjosulka sanoi ja nousi seisomaan.
"Tule, he voivat olla jo huomanneet, että olemme poissa", kolli sanoi ja auttoi minut jaloilleen.
"Kiitos Kirjosulka kaikesta", sanoin ja kosketin hellästi kuonollani tämän poskea.
Tassutimme turkki turkkia vasten leirin sisääntulo aukosta leiriin.
"Öitä", Kirjosulka kehräsi ja tassutti sotureiden pesälle.
Huiskautin häntääni ja tassuttelin oppilaiden pesälle ja nukahdin uupuneena
"Harmaatassu!" Kuulin huudon. Arvelin sen olevan Tiikeriviilto.
Nousin ylös, venyttelin ja suin nopeasti turkkini siistiksi.
Tassuttelin pesän suuaukolle ja etsin kollia katseellani.
Huomasin pian Tiikeriviillon, Laikkuturkin, Tammitassun ja Ratamoturkin.Taitaa olla partio, mietin ja tassuttelin kollien luokse.
"Aamupartio", Tiikeriviilto sanoi ja johti meidät metsään kaislatunnelin kautta.
Missäköhän Kirjosulka mahtaa olla? Mietin samalla tassuttaen Tammitassun vierellä.
"Onko kivaa olla Kirjosulan kanssa? Kun hän on soturi?" Tammitassu kysyi ivalliseen äänensävyyn.
"Minusta ja sisaruksistani tehdään tänään sotureita, ehkä silloin kelpaan sinulle", kolli jatkoi ennen, kuin kerkesin sanoa mitään.
Kelpaan sinulle? Toistin Tammitassun sanat päässäni.
Mitä hän mahtoi tarkoittaa? Katsoin kollia, mutta tämä oli jo loikkinut Ratamoturkin luokse.
"Teen tänään hiukan myöhemmin sinulle loppuarvioinnin", kuulin isäni sanovan.
Huokaisin
Mikä oikein kolleja vaivasi? Yksi on ensin vihainen ja sitten suojelevainen. Yksi väittää jos osaan taisteluliikkeitä, että olisin harjoitellut jonkun muun kanssa! Yksi taas väittää, että kun hänestä tulee soturi niin hän kelpaa minulle. Mikä heitä vaivaa?!
Tassutin Laikkuturkin rinnalle.
"Eikös Sinikukka ollutkin oppilaasi?" uskaltauduin kysymään arvostetulta soturilta.
"Kyllä oli", Laikkuturkki vastasi ja jatkoi matkaansa.
Huokaisin
"Kaikki voisimme metsästää", Tiikeriviilto kuulutti joukon kärjestä.
Kaikki katosivat pusikoihin, jäin yksin aukiolle.
"Niin kait", huokaisin ja aloin haistella ilmaa.
Haistoin myyrän ja lähdin jäljittämään sitä.
Olin jo lähellä, loikkasin ja tapoin sen yhdellä iskulla.
Hautasin tyytyväisenä myyrän maahan."Ihan hyvin napattu pennulta", Kuulin Tammitassun ivallisen äänen takaatani.
Käännähdin salaman nopeasti ja raapaisin silmänräpäyksessä kollin poskeen haavan.
Tammitassu kavahti hieman taaksepäin."Minähän en ole mikään pentu!" kivahdin ja laskin tassuni maahan.
"Miksi sinä raapaisit minua?!" Tammitassu ulvaisi vihaisena.
Astuin askeleen eteenpäin.
"Mieti sitä hiirenaivo!" ärähdin ja...
DU LIEST GERADE
Harmaaliidon salaisuus {valmis}✔
FanfictionTarina Harmaaliidosta- uudelleen syntyneestä Harmaakukasta. Hän kokee elämänsä aikana suuria muutoksia. On kuolemia, rakkautta ja vaikka mitä! Tule ottamaan selvää jos kiinnostuit :)