Luku 20.

101 7 0
                                    

"Voimme mennä yhdessä", danoin hymyillen.

Siskoni nyökkäsi epävarmasti ja tassutimme pentutarhalle.

"Emo?" huhuilin ja pian Sulkasydän oli edessämme.

"Mitä kullat?" naaras kysyi ja etsi katseellaan Raitapentua, Täpläpentu ja Kastanjapentua.

"Minne jätit pikkusisaruksesi?" emo kysyi katsoen minua.

"He pärjäävät hetken keskenään, mutta Ruusutassulla on asiaa", sanoin ja tökkäsin hieman Ruusutassua.

"Niin, mutta ei täällä. Mennään jonnekkin missä ei ole niin paljon väkeä", Ruusutassu virkkoi ja tassutimme kaikki kolme leirin nurkamiin istumaan.

"Niin mitä asiaa sinulla oli Ruusutassu?" Sulkasydän kysyi ja istahti alas.

"Minä..." Ruusutassu alkoi änkyttää.

Pakkohan häntä oli auttaa!

"Ruusutassu on tiineenä", möläytin ja katsoin ensin Ruusutassua ja sitten Sulkasydäntä.

Ruusutassu näytti kiitolliselta, mutta sitten hän kohtasi
emonme katseen.

"Tiineenä?" emo toisti pöllistyneenä ja antoi katseensa laskeutua Ruusutassun pyörehköön mahaan.

"Ky-kyllä", Ruusutassu änkytti ja peitti hännällään mahansa.

"Mutta olet niin nuori vielä!" emo sanoi selvästi huolestuneena.

"Tiedän sen, Kukkasielu sanoi samaa", siskoni sanoi ja huokaisi.

"Miten muut klaanilaiset tämän tiedon ottavat?" Ruusutassu kysyi ja vilkaisi ensin minuun ja sitten emoon.

"En oikein tiedä", mousin ylös ja sanoin:
"Vai mitä, että niiden isä on Koivutassu? Tietääkö hän, että hänestä tulee kohta isä?"

Ruusutassu leimahti punaiseksi.

"Kyllä hän on niiden isä, enkä ole vielä kertonut."

"No se kannattaa tehdä kohta", maukaisin ja tassuttelin riistakasalle.

"Harmaatassu?!" Kinospentu hihkaisi ja juoksi luokseni.

"Milloin jatkat opettamistamme?" kolli kysyi silmät suurina.

"Kun olen syönyt tämän kalan", Vastasin ja aloin mutustaa kalaa ja samalla sulatellen tietoa, että siskoni oli tiineenä.

"Sa-saanko maistaa?" Kinospentu kysyi uteliaana ja katsoi kalaa.

Nyökkäsin vastaukseksi ja tökkäsin kalaa lähemmäs kollipentua.

"Siitä vain, se on hyvää", kehotin pentua ja haukkasin pienen palasen kalasta.

Kinospentu nappasi itselleen pienen palan kalasta ja alkoi syödä sitä nälkäisenä.

"Mitäs sanoin, se on hyvää", kehräsin ja söin oman osuuteni kalasta ja jätin Kinospennulle loput.

Kinospentu hotki hetkessä kalansa.

"Näytät, kun et olisi hetkeen syönyt", naurahdin, mutta pennun ilme synkkeni.

Katsoin pentua.

"Mikä on?" kysyin lempeästi ja kiedoin häntä kollipennun ympärille.

"Kun emolla ei ole aikaa meille. Hän on aina nukkumassa eikä anna maitoa", Kinospentu huokaisi surullisena samalla painautuen lämpimää kylkeäni vasten.

"Miksi ei?" kysyin huolissani.

"Kun hänen mahansa on iso ja hän ei anna tulla lähelle", pentu vikisi.

Nyökkäsin pienesti ja nuolaisin Kinospennun päälakea hellästi.

"Mutta sinähän voisit hoitaa minua ja Salviapentua!" Kinospennun silmät suurenivat ja tämä tapitti minua.

"Eh?"

"En minä ole kuningatar ja olen vasta oppilas", sanoin ja vastasin pennun anelevaan katseeseen.

"Mutta, kun ei emo ruoki meitä!" kolli vinkui kyyneleet silmissään.

Nielaisin ja lupasin:
"Minä menen jututtamaan häntä."

Nousin seisomaan. Tassutin pentutarhalle.

"Nappi?" kysyin ja pian naaras asteli luokseni.

"Niin Harmaatassu?" naaras kysyi väsyneenä.

"Miksi et hoida Salviapentua ja Kinospentua?" kysyin kohottaen kulmiani.

"Mi-miten niin?" Nappi änkytti ja katsoi minua.

"He ovat nälissään etkä tee mitään!" sihahdin vihaisena.

"Jos sinulla on pentuja niitä pitää hoitaa!" Nappi katsoi minua silmät selällään.

"Eivät ole!" naaras sai vihdoin sanottua.

"Kinospentu melkein hotki koko kalan, koska oli niin nälkäinen!" sihahdin ja katsoin silmät roihuten naarasta.

"Miksi hankit lisää pentuja jos et edes selviä Kinospennusta ja Salviapennun kanssa?" kysyin huokaisten.

"Mi-miten niin?" Nappi kysyi.

"Tiedän, että olet tiineenä", sanoin ja nousin.

"Sinun kannattaa käydä Kukkasielun ja Risuturkin luona."

Tassutin pois Napin luota suoraan Kinospennun luo.

"No mitä emo sanoi?" Kinospentu kysyi.

"Että hän hoitaa teitä mahdollisimman hyvin, kun vain voi", sanoin ja haukoittelin.

"Saapukoon jokainen oman
vihollisensa tappamaan kykenevä Särekiville kuulemaan sanojani!"

Tuhkatähti oli loikannut Särekiville ja odotti kaikkia.

"Ilmoitan nyt ketkä lähtee kokoontumiseen", kolli ilmoitti ja istahti alas.

Viitoin Kinospentua seuraamaan muiden kissojen joukkoon.

Harmaaliidon salaisuus {valmis}✔Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon