II Nuna

1.5K 68 37
                                    

Loena liep, ondanks dat het kasteel een kille uitstraling had, huppelend door de gangen op haar sokken. Ze ging rechtsaf in een gang waar ze Draco Malfidus, Korzel en Kwast tegen kwam. 'Te arm om schoenen te kopen, Leeflang?' vroeg Malfidus spottend. 'O, nee hoor. Ze zijn op mysterieuze wijze verdwenen, het zouden de Nurgels geweest kunnen zijn' zei Loena. Malfidus lachte spottend. 'Die bestaan niet lijpo, maar wij hebben je schoentjes' zei Malfidus die haar schoenen achter zijn rug vandaan haalde. 'Vond je ze mooi? Je kunt het ook vragen als je ze goed wilde bekijken' zei Loena. 'Mooi?' zei Malfidus en hij keek vol afschuw naar de gouden glitter schoenen van Loena. 'De gouden glitters staan voor blijdschap in deze moeilijke tijden met professor Sneep als schoolhoofd' zei Loena. 'Ik word wel vrolijk van een Loena op sokken' lachte Malfidus spottend. 'Wat mooi, dat je nog kunt lachen in deze moeilijke tijden' zei Loena. 'Geef. Die. Schoenen. Terug' zei iemand achter Malfidus langzaam. Malfidus keek om. Marcel stond dreigend met zijn toverstok in de aanslag. 'Lubbermans, een beetje bij gekomem van de Cruciatusvloek?' vroeg Malfidus. 'Wacht maar tot ik je beheks!' zei Marcel dreigend. 'O, moet ik nu bang zijn voor Lubbermans?' lachte Malfidus hem uit. 'Petrificus Totalus!' riep Marcel boos. Malfidus verstijfde en viel als een plank neer. 'Korzel, Kwast, grijp hem' zei Malfidus met opeen geklemde kaken omdat hij verstijfd was. Korzel en Kwast waren bang geworden en rende weg. Marcel raapte de schoenen op. 'Alsjeblieft Loena' zei Marcel. 'Dankjewel, ik vond het zelf ook al niet meer zo leuk dat hij ze zo lang vast had' zei Loena. 'Weetje Loena... er staat ons een lastige tijd te wachten en...' hij stopte even. 'Gaat het Marcel?' vroeg Loena die langs Marcels haren streek. 'Ik wil dit doen voor het niet meer kan' zei Marcel en hij kuste Loena. Loena sprong bijna een gat in de lucht.

Harry Potter Ship-verhalenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu