'Hou gewoon op met Severus pesten!' riep Lily boos tegen James toen hij en Severus boos tegenover elkaar stonden in de gang. 'Neem eens een voorbeeld aan je nette vriend, Remus!' sneerde ze nog eens. 'Ehm' zei Remus, maar niemand luisterde naar hem. 'Remus dit Sevvie dat, kun je nog ergens anders over praten?' vroeg James geïrriteerd. 'Nou Remus is tenminste niet zo arrogant!' zei ze fel. 'En natuurlijk super onschuldig! Hij overtreedt nooit de regels!' riep James. 'Ik had het toch niet over "Regels overtreden"!' zei Lily. Ze draaide zich om en haar haar zwiepte over haar schouder. Boos liep ze weg. Remus liep haar achterna. 'Remus?' vroeg James en Remus draaide zich om. 'Wat ga je doen?'
'Ik- niks' zei Remus die zijn stappen probeerde te verdoezelen door een gang rechts in te slaan weg van Lily.'Dat moeras op de vijfde verdieping hebben we mooi gefikst!' zei James die Sirius en Peter een high-five gaf. Hij stak zijn hand ook op naar Remus, maar die gaf geen high-five. 'Misschien had Lily gelijk' mompelde Remus. 'Waar heb je het over?' vroeg James nog steeds met zijn hand opgestoken. 'Misschien moeten we niet zo irritant zijn' zei hij en hij keek James aan. James haalde de opgestoken hand door zijn haar. 'Dat zij nou niet tegen een lolletje kan' zei James geïrriteerd. 'De hele gang is een moeras en iedereen heeft er last van!' riep Remus. 'Moony! Wat is er toch met je aan de hand! Weet je nog vorige week die vloer van ijs op de achtste verdieping? Die vond je geweldig!' riep James die ook boos begon te worden. 'Ja maar toen waren we nog niet geconfronteerd met de waarheid door Lily!' flapte Remus eruit voor hij er erg in hand. 'Weet je wat ik denk?' zei James zacht en hij kreeg een grijns op zijn gezicht. 'Ik denk dat Remus verliefd is op Evers!' riep hij door de grote hal en groepjes leerlingen keken op. 'James!' siste Remus. 'Heb ik gelijk of niet?' riep James. 'Nee James! Mond dicht!' siste Remus. Sirius floot. 'Moony en Evers, wat krijg je dan? Welpjes?' zei Sirius grijnzend. Remus keek boos naar Sirius. 'Geef dan toe, moon, toe dan!' zei James. 'Laat. Remus. Met. Rust!' riep een felle stem achter Remus. 'Evers!' zei James. 'Zal ik het antwoord laten zien?' vroeg Remus opeens en hij greep het voorpand van James' gewaad. 'En dan laat ik zien dat ik geen lafaard ben en net zo dominant kan zijn als jij' zei Remus die nog steeds James gewaad vast had. 'Wat ga je doen? Het woord "nee" op de muren schilderen?' vroeg James. Remus liet hem los, draaide zich om en kuste Lily die vlak achter hem stond. Die schrok nog al, maar ging er wel mee in. Terwijl ze kusten zong James: 'Ik zei het toch! Ik zei het toch!' en hij, Sirius en Peter danste om hen heen.
JE LEEST
Harry Potter Ship-verhalen
FanfictionHier in komen verhalen van 1 hoofdstuk. Ik bendenk, of jullie laten achter in de comments, een HP ship en daar maak ik een verhaal over. Mogen bestaande, maar ook niet bestaande zijn. Hopelijk vinden jullie het leuk en laten jullie wat ships achter...