Drastoria

723 44 10
                                    

Draco had een nieuwe baan op het ministerie. Hij was er heel trots op. Daphne was zijn collega en oud klasgenoot en hielp Draco graag. Ze waren op een dag op Draco's kantoor. 'Mijn zus komt binnekort ook op het ministerie werken' zei Daphne opeens. 'Welke functie?' Vroeg Draco en ondertussen sorteerde hij zijn papieren. 'Ze gaat mijn functie over nemen en ik ga naar het departement Magische Sport en Recreatie' zei Daphne. 'Wat jammer, het was net zo leuk' Draco pakte Daphne's hand die glimlahte. 'Maar we blijven toch wel onze relatie houden?' vroeg Draco dramatisch. 'Wat? Ja natuurlijk! Ik kan je nog vaak genoeg spreken na het werk' zei Daphne waarna ze een klein kusje op Draco's lippen drukte. Draco glimlachte.

De week daarna was Daphne vertrokken naar het Departement van Sport en Recreatie en kwam Astoria bij Draco werken. Draco begeleide haar. 'Weetje-' zei ze na een week werken. 'Je bent echt leuk' Draco voelde zichzelf rood worden. 'Mijn zus zei het al' zei Astoria. 'Oh ja?' vroeg Draco opgelaten. Astoria knipoogde waardoor er wat kriebels in Draco's buik ontstond, maar hij probeerde het te negeren. 'Daphne is je vriendinnetje hè?' zei ze somber. 'Ehm ja...' zei Draco. 'Maar ze is er nu niet' zei Astoria. 'Nee, wat wil je daar mee zeggen?' zei Draco een beetje angstig al kon hij het wel raden. 'Nou-' ze legde haar hand op die van Draco. 'Nee, nee Astoria' zei Draco resoluut. Beledigd trokze haar hand weg. 'Je weet dat ik met je zus heb' zei Draco. Hij kon het niet ontkennen iets te voelen voor Astoria, maar negeerde het. Als hij bij Daphne zou zijn zou dat gevoel weg zijn. Dat was echter niet het geval. Hij zag Daphne niet zo vaak en als ze elkaar zagen was dat maar even. Astoria zag hij vaak en daarom werd zijn verliefde gevoel sterker, maar wilde dat blijven ontkennen tegen zichzelf. Astoria deed ook meer pogingen om Draco te winnen, maar Draco bleef haar afwijzen. Het was ongeveer een maand later en kwam door een haard op het ministerie. Hij liep door het atrium en zag Daphne naar hem kijken die hem blijkbaar opwachtte. 'Hey schat' zei hij toen hij bij haar was en hij wilde haar kussen op haar wang, maar net voor hij haar raakte kreeg hij een klap op zijn wang. Draco trok zijn hoofd abrupt weg en keek haar verbouwereerd aan. 'Waar was dat voor nodig?' zei hij verontwaardigd. 'Dat was voor het vreemd gaan!' riep ze. Verscheidene mensen keken om naar wat er gaande was. Ze trok Daphne mee. 'Niet boos worden waar iedereen bij is!' siste Draco en terwijl ze liepen zei hij: 'Hoezo vreemd gaan!' Hij wist toch zeker dat hij Astoria meerdere keren had afgewezen. Ze stopten in een lege gang. 'Toen Astoria gisteren thuis kwam schepte ze luidkeels op dat ze jou had gezoend!' riep Daphe. 'Wat? Maar dat is waanzin! Ik heb haar niet gezoend!' riep Draco. 'Denk je nou dat mijn zus liegt tegen mij?' riep Daphne boos. 'Ja!' zei Draco. 'Jij stomme zak!' zei ze kwaad en ze liep boos weg. Dus zo wilde Astoria het spelen, dacht Draco. Chagrijnig liep hij naar de lift. Toen hij op zijn afdeling was liep hij zijn kantoor in en zag Astoria al wachten. 'Jij-' begon Draco, maar Astoria snoerde hem de mond. 'Je vindt mij leuker' glimlachte ze. 'Niet waar!' zei Draco meteen. 'Wel waar, je probeert het te verbergen, maar het is best opvallend als een bleke jongen nog al rood word als ik zijn hand pak' zei Astoria. 'Dan word ik rood van woede' mompelde Draco. 'Ik dacht-' ging Astoria verder alsof ze nooit was onderbroken. '-dat ik je even moest helpen met het uitmaken met Daphne zodat je verder kon met mij' zei Astoria. 'Nou dat dacht je dan fout!' riep Draco. 'O, nee hoor' ze zoende Draco die er eerst van schrok, maar toen vlinders in zijn buik had. Astoria stopte en keek Draco aan. 'Ontken het maar niet, dit wil je' glimlachte ze. 'Vanavond, acht uur, in de stad van Londen' zei Draco sirieus en hij begon zijn papieren door te bladeren. Astoria glimlachte zelfvoldaan.

Harry Potter Ship-verhalenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu