'Hey, Hermelien!' zei Parvati Patil opgewekt toen ze de bibliotheek in kwam. 'Hoi' zei Hermelien en ze keek op vanuit haar boeken. Parvati wenkte naar Viktor Kruml die omringt door een groep meisjes. 'Die zit hier ook vaak de boel te verstoren met z'n fanclub' zei Parvati. 'Zeg dat wel, ik kan me echt ergeren aan dat gegiechel!' zei Hermelien geërgerd. 'Waarschijnlijk gaat hij met dertig meisjes of zo naar dat bal, trouwens, heb jij al iemand' zei Parvati. Hermelien werd rood. 'Ik heb iemand op het oog, jij?' vroeg Hermelien. 'Ja, Harry hij was geweldig met die draak, weet je, en best knap' zei ze Parvati dromerig. 'Kruml deed het ook goed' zei Hermelien. 'Kruml was niet zo slim als Harry om te gaan vliegen terwijl het ook Kruml z'n element is!' beet Parvati haar toe. 'Nou Kruml was zo slim om de draak in zijn ogen te raken! Dat is tenslotte zijn zwakste punt!' zei Hermelien op haar beurt. 'Weet je wat? Ga maar naar meeneer nors-man toe en vraag hem voor het bal als je hem geweldiger vind dan je beste vriend!' snauwde Parvati. 'Misschien doe ik dat wel!' zei Hermelien. 'Ja, ik zou bijna jaloers zijn als je het hebt geflikt, of ga je uiteindelijk toch met Smalhart?' grinnikte Parvati en Hermelien keek haar nijdig aan. 'Tot later' zei Parvati en met een zwiep van haar haar beende ze weg. Hermelien was nog steeds geïrriteerd. Tuurlijk vond ze dat Harry het geweldig had gedaan, maar misschien was Viktor iets slimmer. Hij wist de draak zijn zwate punt en daar was zelf Hermelien niet eens opgekomen. 'Mag ik vat inkt lenen?' vroeg een stem. 'Wie is er nou zo dom een schooljaar in te gaan met maar één inkt pot?' vroeg Hermelien geïrriteerd en ze keek op. Viktor Kruml had het blijkbaar gevraagd. Hermelien werd rood. 'S-sorry, ik h-had net r-ruzie en-' stamelde Hermelien. 'Geeft niets' zei Viktor die bij haar aanschoof. De ergernis op de gezichten van de meisjes van Viktors fanclub waren duidelijk zichtbaar. Terwijl Hermelien Viktor aankeek schoof ze de inktpot naar hem toe. Hij deed er echter niks mee, maar dat had Hermelien niet door door het staren. 'Chermoline, mag ik je iets vragen?' vroeg Viktor. 'Ja...' zei Hermelien dromerig met haar hand onder haar kin. Toen ze besefte wat ze deed ging ze in een fractie van een seconde rechtop zitten. Viktor moest lachen en vroeg: 'Zou je met mij naar het bal willen?'
Hermelien ging om vijf uur al naar boven. Ze wist dat het bal om acht uur al begon, maar ze wilde zichzelf zo mooi mogelijk maken voor Viktor. Ze pakte haar make-up spullen en jurk en sloot zich op in de badkamer zodat niemand haar kon storen. Ze probeerde haar haar te stijlen, maar toen ze een pluk had gedaan dacht ze: nee, Viktor vond die krullen zo mooi... en dus krulde ze het nog meer en stak ze het op. Ze maakte zich op, niet al te uitbundig en deed haar roze jurk aan. Hermelien twijfelde over haar make-up, straks was het teveel of te wijnig. Na veel dingen te hebben uitgeprobeerd ging ze haar slaapzaal in. De andere meisjes waren al weg. Hermelien keek op haar wekker. Het was vijf over acht! Ze schrok en liep met snelle passen haar slaapkamer uit. Straks was ze te laat! Ze liep het kasteel snel door en bij het muurtje naast de marmere trap bleef ze staan en ze keek er voorzichtig om heen. Ze zag Parvati Harry aantikken en wijzen op Hermelien. Ze vonden haar allebei duidelijk prachtig wat Hermelien goed deed. Ze kwam helemaal achter het muurtje vandaan en glimlachte. Ze zwaaide even en zag Viktor onderaan de trap wachten. Viktor pakte haar hand en gaf er een kus op waardoor Hermelien bloosde. Alleen de kampioenen stonden nog in de hal. 'Je hebt het geflikt' fluisterde Parvati zodat alleen Hermelien haar hoorde. 'Ja' zei ze zacht en ze grijnsde. Anderling gaf het sein dat ze de Grote Zaal in mochten. Ze liepen in een rijtje en Hermelien zag veel mensen met open mond naar haar kijken. Behalve Ron, zijn hoofd leek op onweer te staan. Ze opende de dans en Hermelien merkte dat Viktor goed kon dansen. Zelf deed ze het ook nog wel aardig. 'Je chebt echt je best op je uiterlijk gedaan, niet?' vroeg Viktor glimlachend. 'Ja, vind je het mooi?' vroeg Hermelien onzeker. 'Maar ik vind je altijd mooi, Chermoline' lachte hij. 'Ik jou ook' glimlachte Hermelien terug. Na een tijdje dansen zei Viktor: 'Ik haal even wat te drinken om bij te komen, oké?' 'Dankje, Viktor' zei Hermelien. Ze bleef alleen achter en liep grijnzend op Harry, Ron en Padma. 'Warm hè?' zei ze na genietend van het dansen. 'Dus je bent met Kruml naar dat bal?' vroeg Ron. 'Ja, hij is wat te drinken halen, willen jullie ook?' vroeg Hermelien vriendelijk. Harry wilde antwoorden, maar Ron was hem voor. 'We hoeven heus niks van jou en Viktor' zei hij geërgerd. 'Wat is er mis met Viktor?' vroeg Hermelien. 'O, dus je mag hem bij z'n voornaam noemen? Of wilde hij dat je Vicky ging zeggen?' vroeg Ron boos. 'Doe niet zo stom!' riep Hermelien kwaad. 'Hermelien, je- je heult met de vijand!' zei Ron. 'Wat? Hoe durf je dat te zeggen?' riep ze boos. 'Hij is een van de kampioenen!' siste Ron. 'Dus? Dit Toernooi staat in het teken van het maken van vriendschappen!' zei Hermelien kwaad. Ze had er graag 'en relatie's' aan toegevoegd, maar dan zou Ron waarschijnlijk uitbarsten. 'Hij wil vast dat hij je helpt met dat ei!' snauwde Ron. Hermelien stond boos op zei niks en liep naar Viktor. Die gaf haar een boterbiertje. 'Dankje Vickey' zei Hermelien expres toen ze langs Ron en Harry liepen waardoor Ron woest een glas om stootte.
JE LEEST
Harry Potter Ship-verhalen
FanfictionHier in komen verhalen van 1 hoofdstuk. Ik bendenk, of jullie laten achter in de comments, een HP ship en daar maak ik een verhaal over. Mogen bestaande, maar ook niet bestaande zijn. Hopelijk vinden jullie het leuk en laten jullie wat ships achter...