Loena zat in de les. Ze hadden Gedaanteverwisselingen. Loena staarde naar het raam en keek naar de strakblauwe lucht en de vogeltjes. 'Mevrouw Leeflang!' sneerde Anderling. 'Ja mevrouw?' antwoorde Loena op haar gebruikelijke zweverige toon. 'Ik vroeg u of u de spreuk wilde demonstreren' zei Anderling. Ze richtte haar toverstok op de witte muis voor haar. Ze tikte er drie keer op. 'Fera Verto' zei ze. Ze kreeg een witte harige beker met een muizen staart. 'U bent er niet met uw hoofd bij, net toen ik u iets vroeg ook al niet' zei Anderling. 'Sorry' mompelde Loena zacht. 'Is er iets?' vroeg Ginny toen ze het lokaal verlieten. 'Wat dan?' vroeg Loena ontwijkend. 'Je deed zo afwezig' zei Ginny. 'Ik- nee' zei Loena. Ze kwamen Marcel tegen. 'Hoi, jongens!' zei hij opgewekt. 'Hallo, Marcel' zei Loena. 'Loena, je kunt me alles vertellen' zei Ginny. 'Wat is er dan?' vroeg Marcel en zijn opgewektheid verdween als sneeuw voor de zon. 'Ik deed een spreuk verkeerd' zei Loena. 'Omdat ze er met haar gedachten niet bij was' zei Ginny. 'Goed als je het echt wilt weten!' zei Loena luid. 'Ik ben op Draco Malfidus' zei ze zachter. 'En niet lachen ik kan er niks aan doen, en ik weet dat hij me raar vind en me Lijpo noemt' vervolgde Loena snel. 'We lachen je niet uit, Loena' zei Ginny serieus. 'Ja, we gaan je juist helpen' zei Marcel. Ginny en Loena keken hem ongelovig aan. 'Als we niets proberen lukt het zeker niet' zei Marcel. 'Maar-' begon Ginny, maar Marcel snoerde haar de mond. 'Malfidus weet niet wat hij mist' zei Marcel. 'Wat is je plan?' vroeg Ginny. 'Probleem, die heb ik dus niet, maar-' zei hij voor Ginny iets kon zeggen. 'We bedenken wel wat' Ze liepen de Grote Zaal in om avond te eten. Loena kwam bij hen aan de Griffoendor tafel zitten. 'Je moet er heen lopen, en hem iets vragen' zei Marcel. 'Wat een belachelijk idee, Malfidus vind Loena raar en denk je echt dat het zo makkelijk is om je geheime liefde wat te vragen?' zei Ginny. 'Gin heeft gelijk' zei Loena en zuchtend sloeg ze haar Kibbelaar open. 'Wacht eens' zei Marcel opeens. Ginny keek Marcel met opgetrokken wenkbrauwen aan. Met welk krankzinnig idee zou hij nu weer komen? dacht ze. 'Je vader is toch hoofdredacteur van de Kibbelaar? Vraag dan of hij er een stukje vab jou in wilt plaatsen, dan schrijf je bijvoorbeeld hoe lief of knap Malfidus is en vraag je hem verkering via dit blad, hij komt het echt wel te lezen, Patty Park en haar vriendinnen kopen dit blad om er mee te spotten' zei Marcel. 'Wat een slecht idee weer' zei Ginny, maar dit keer was Loena het echter wel met Marcel eens. 'Zo hoef ik het niet persoonlijk te zeggen' zei ze. 'Je kunt er mee gepest worden' zei Ginny. 'Ach, dat gebeurd zo vaak, maar nu heb ik wel vrienden' zei Loena.
Loena stuurde een uil naar haar vader en het stukje wat ze wilde wat in de Kibbelaar kwam. Vier dagen daarna kwam de nieuwe Kibbelaar uit. Ze waren aan het ontbijten en de uilen streken neer. 'Moet je kijken! Lijpo is op je!' krijste Patty Prak door de zaal, ze schaterde het uit en duwde de Kibbelaar onder Draco's neus. Parks vriendinnen lachte mee. Nadat Draco het las liep ze naar de Griffoendor tafel, daar zat Loena met Ginny en Marcel. 'Dat was erg lief en dapper van je, dat stukje' zei Draco. Ginny kon wel van haar stoel vallen. Dat was het laatste wat ze verwachtte. Marcel moest zijn lach inhouden door het verbaasde gezicht van Ginny. 'D-dankje' zei Loena die op stond en voor Draco ging staan. 'Je krijgt er vast rare reactie's door en-' begon Draco, maar zijn stem werd overstemd door de Griffoendors die riepen: 'Zoenen, zoenen, zoenen!' Het was niet onaardig bedoeld. Het was bedoeld als aanmoediging omdat ze zagen dat Draco verliefd was. Ginny en Marcel riepen het hardst. 'Wat zijn ze toch flauw hè?' zei Draco plagerig. 'Nou en of' zei Loena die Draco kuste.
JE LEEST
Harry Potter Ship-verhalen
FanfictionHier in komen verhalen van 1 hoofdstuk. Ik bendenk, of jullie laten achter in de comments, een HP ship en daar maak ik een verhaal over. Mogen bestaande, maar ook niet bestaande zijn. Hopelijk vinden jullie het leuk en laten jullie wat ships achter...