Na het avond eten stonden ze op en gingen ze naar hun leerlingenkamers. Het was druk in de gang. Harry werd hard op zei geduwd door Draco Malfidus. 'Kijk toch eens uit!' snauwde Harry die een rottige opmerking had verwacht. 'Sorry ik-' hij besefte dat hij met Harry aan het praten was en zei gauw: 'Dat deed ik niet expres... halfbloedje' zei Draco, maar het kwam er moeilijk uit. Snel wurmde Draco zich verder door de menigte en liep hij naar de leerlingenkamer van Zwadderich. Hij ging naar binnen en gauw naar zijn slaapkamer. Hij was niet op hem, nee dat was hij niet! Hield hij zichzelf steeds voor. Benno Zabini kwam binnen. 'Gaat het wel, man?' vroeg hij toen hij Draco op zijn bed zag zitten met zijn handen op zijn hoofd en zijn ellebogen steunend op zijn knieën. 'Ja, ik-' begon Draco, maar hij kon niet zeggen wat er was. 'Zit je iets dwars?' vroeg Benno. Draco keek op, knikte en begroef zich weer in zijn handen. 'Je kan me alles zeggen hè, en dan is het eruit' zei Benno. 'Nee, dit kan ik niet zeggen' zei Draco die weer opkeek. 'Niets is te gek, misschien kan ik je er mee helpen' zei Benno. 'IkbenverliefdopHarryPotter' zei Draco super snel. 'Wat? Ik verstond je niet, iets langzamer' zei Benno. Draco zuchtte. 'Ik ben verliefd op... op...' Draco begon zachter te praten 'Harry Potter' even was het stil. Voor Draco duurde dit moment eeuwen. Hij wilde zo snel mogelijk weten of Benno dit kon waarderen. 'Dat was het laatste wat ik zag aankomen...' zei Benno om de stilte te verbreken. Draco begroef zijn hoofd weer in zijn handen. 'Maar je hebt hem wel gepest en zo, dus als je hem voor je wilt, moet je wat aardiger zijn en zijn vrienden ook niet pesten' zei Benno. 'Da's een heel eisen pakket, ik dacht meer ik ga door met pesten en dan verdwijnt de verliefdheid ooit wel' zei Draco. 'Wat een slecht idee!' zei Benno. Draco keek hem raar aan. 'Ten eerste, je kan hem niet goed pesten want de verliefdheid zit je in de weg, ten tweede je bent gelukkig als je hem hebt dus ga er voor' zei Benno. Draco trok zijn wenkbrauwen op. 'En ik had dit van jou nooit verwacht' zei Draco. 'Gast, ik ben er voor je, o, ja zeg het trouwens niet tegen een andere Zwadderaars' zei Benno.
De volgende dag liepen Draco en Benno door de gang een plan te verzinnen. 'Waar houdt Harry van?' begon Benno en ze sloegen een hoek om. Draco had bij nader in zien toch een andere gang willen uitkiezen. Harry zat te zoenen met Cho Chang. Na die schrik reactie liep hij naar achter en rende weg. Hij ging in een lege gang tegen de muur aan zitten en zakte langzaam naar beneden. 'Hij houdt van Chang' zuchtte Draco. 'Het is nog niet voorbij, Draco. Als je niks probeerd lukt het zeker niet' zei Benno. Harry kwam de gang doorgelopen en wist niet wat hij moest zeggen. Hij had Draco net ook gezien, maar wist niet zeker of dit op elkaar aan sloot. 'Loop gauw door, Potter! We hebben geen zin in jouw gezeik!' riep Benno. Harry draaide zich om richting Benno. 'Pardon, Zabini. Geen manieren geleerd?' zei Harry geërgerd. 'Ik heb meer opvoeding gehad dan jij, want ik had wél ouders' snauwde Zabini. Harry wilde wat terug zeggen, maar Draco was hem voor. Draco en hij stond op. 'Potter!' zei hij en hij stond dicht bij Harry en keek hem boos aan. 'Als je nog een keer mijn vriend beledigd dan-' Draco stopte in zijn zin. Hij stond zo dicht bij Harry, te dicht bij dat hij de verleiding niet kon weerstaan. Onwillekeurig deed hij het. Hij had zijn lippen op die van Harry gedrukt die het blijkbaar niet erg vond. Niet veel later toen Harry het besefte liet hij geschokt los, keek Draco raar aan en liep gauw weg. Draco keek naar Harry die verdween. 'Lekker, man! Dit is de eerste stap!' zei Benno en hij klopte op Draco's schouder. 'Ja' knikte Draco.
Draco en Benno zaten op hun slaapkamer. 'Ik denk dat je nu gewoon moet afwachten, wedden dat hij het zoenen lekker vond?' grijnste Benno. 'Ja, maar je vergeet Chang' zei Draco. 'Chang kan de pot op, jij bent veel leuker bij Harry' zei Benno waardoor Draco moest lachen. 'Ons tussenuur is voorbij, we hebben Verzorging van Fabeldieren' zei Benno en hij sprong van zijn bed. 'Nee, dat hebben we met de Griffoendors' kreunde Draco. 'Kom nou' zeurde Benno. Ze liepen naar de rand van het verboden bos waar de leerlingen zich verzamelde. Draco en Harry's blik kruisde, maar Harry keek snel weg. Ze liepen het bos in. Hagrid deed zijn verhaal over Terzielers, maar Draco had alleen nog maar oog voor Harry. Aan het einde van de les liep Harry naar Draco en duwde gauw een briefje in zijn hand. Hij las het.
Vanavond verboden bos, als je durft.
Draco glimlachte. Hij zou zeker weten gaan. Hij liet het briefje aan Benno zien. Die ook glimlachte.
Die avond ging hij naar het verboden bos. Hij zag Harry al wachten. 'Harry Potter aangenaam, die ene die best bekend is. Die je altijd pestte en je grootste vijand was' zei Harry en Draco keek hem niet begrijpend aan. 'Ik kon gewoon niet geloven dat je me leuk vind, nog steeds niet eigenlijk' zei Harry. 'Ik weet dat ik niet altijd aardig tegen je ben geweest, maar-' Draco zuchtte. 'Ik haal je echt niet meer over hè?' vroeg Draco. 'Nou ik wil gewoon zeker weten of-' Harry kon zijn zin niet afmaken. 'Misschien weet je het nu wel zeker' zei Draco en hij kuste hem. Dat leek Harry een goede bevestiging.
JE LEEST
Harry Potter Ship-verhalen
FanfictionHier in komen verhalen van 1 hoofdstuk. Ik bendenk, of jullie laten achter in de comments, een HP ship en daar maak ik een verhaal over. Mogen bestaande, maar ook niet bestaande zijn. Hopelijk vinden jullie het leuk en laten jullie wat ships achter...