Deamus

758 47 14
                                    


Omg ik heb de 1K gehaald met dit boek😱 Waar heb ik dat aan verdiend? Bedankt iedereen voor het stemmen, lezen of een reactie achter laten💖

Daan lag op bed. Hij staarde naar het plafond van zijn hemelbed al zag hij dat niet voor zich. Hij zag hem met Simon hand in hand en Simon die heb een kus op zijn wang zag. Hij moest onwillekeurig grijnzen. Zijn gedachten werden verstoord door de deur die open vloog. 'En dan zegt die zak ook nog dat ik met Marcel praatte! Dat was niet waar!' hoorde hij Ron boos roepen. 'Zeg een keer het woord oneerlijk en je word er nog sneller uitgestuurd dan dat je het woord helemaal hebt uitgesproken' zei Harry net zo boos. 'Het was onrechtvaardig hoe hij jou de schuld gaf van Malfidus' mislukte toverdrank' zei Ron. 'Ja inderdaad-' Harry stopte abrupt met praten en keek naar Daan. 'Waarom was je er niet met Toverdranken?' vroeg Harry. 'Strafwerk, van Anderling' zei Daan wat waar was. 'Jij ook al? Nou wij hebben het van die verdomde Sneep!' zei Ron boos. 'Samen met Simon? Hij was er ook niet' zei Harry. 'Ja, klopt' zei Daan zuchtend. 'Alles oké?' vroeg Ron. 'Ja, prima, maar ik denk dat- nee' zei Daan, hij wilde het niet vertellen. 'Wat?' vroegen Harry en Ron in hoor. 'Laat maar' zei Daan. 'Je kunt ons alles zeggen hè' zei Ron. 'Nou, beloof dat jullie me niet zullen uitlachen' smeekte Daan. 'Oké' zeiden Harry en Ron weer in koor. 'Ik denk dat ik gevoelens heb voor Simon' zei hij aarzelend. 'Waarom zouden we je uitlachen?' vroeg Ron. 'Nou, weet ik veel, omdat, het is Simon' stamelde Daan. 'Simon is echt niet hilarisch- maar vraag hem dan' zei Ron ongeduldig. 'Hoe bedoel je? Dat durf ik niet, en ik wil ook niet dat jullie het doen' zei Daan. 'Maar hij is op je' zei Ron en Harry keek Ron raar aan. 'Ja, dat hoorde Harry en ik, hij vertelde het ons- in vertrouwen natuurlijk- maar omdat degene op wie hij verliefd is jij bent' zei Ron. Harry had zijn plan door en besloot er in mee te gaan. 'Dat klopt, dat heeft hij gezegd' zei Harry. Daan ging recht op zitten. 'Wat moet ik doen? Alleen vragen is zo saai' zei Daan. 'Dus je wilt het speciaal doen?' vroeg Ron die na dacht. 'De spreuk Orchidea tovert bloemen, simpel maar wel leuk' stelde Harry voor. 'Nee, nee, waar houd Simon van?' vroeg Ron. 'Zwerkbal en dan vooral het team: Kenmare Kestrals' zei Daan. 'Maar ik ga geen Slurk naar z'n kop gooien' voegde Daan er haastig aan toe. 'Wat nou als je hem op een bezem vraagt?' vroeg Ron. 'Doe niet zo moeilijk mijn idee was goed' zei Harry, maar Ron negeerde hem. 'Op een bezem, dan de spreuk Orchidea gebruiken en hem vragen!' zei Daan. 'Goed idee van mij hè?' zei Ron trots. 'Hallo, die bloemen spreuk was míjn idee' zei Harry. Daan sprintte de kamer uit. Hij zag Simon in de leerlingen kamer zitten. 'Stukje vliegen?' vroeg Daan. Simon stemde in en toen ze een tijdje later op een bezem zaten zei Daan: 'Ik heb gehoord dat- dat je- op me was?' zei Daan met een grijns. 'Verliefd bedoel je?' zei Simon verstrooid. 'Ja, dat' zei Daan. 'Wie heeft dat gezegd? Ik heb het er met niemand over gehad' zei Simon en hij werd rood. 'Harry en Ron ik vermoord jullie' mompelde Daan en Simon moest grijnzen. 'Zei zeiden dat dus' zei Simon. 'Ja, ik- ze waren in de slaapkamer en ik vertelde dat ik op je was' het was er uit voor hij er erg in had, hij was even stil, maar vervolgde: 'En zei zeiden dat jij op mij was alleen om me zover te krijgen dat ik je ging vragen' zei Daan. 'Je mag ze wel dankbaar zijn, anders was je er nooit achter gekomen dat ik ook verliefd op jou ben' zei Simon grijnzend. 'Echt waar?' zei Daan opgewekt. Simon knikte. Daan was zich er even niet van bewust dat ze op een bezem zaten. Hij knuffelde Simon en hij zakte een meter naar beneden. Snel pakte hij zijn bezem weer vast. Simon schoot in de lach. 'Ja, lach maar, maar ik zal als ik jou was maken dat ik weg kwam voordat ik je pak!' zei Daan grijnzend. Simon vloog schaterend weg met een lachende Daan achter zich aan.

Harry Potter Ship-verhalenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu