VII Hinny

1.1K 55 13
                                    

'Blijf met je poten van Ginny af!' riep Ron door de slaapkamer van Harry, Ron, Marcel, Daan en Simon. 'Jij hoeft niet alles voor je zusje te bepalen!' kaatste Daan terug. 'Ik bescherm haar alleen!' riep Ron. 'Dat doe je door alles voor haar te verbieden?' vroeg Daan boos. 'Ron' zei Harry sussent en hij pakte Rons armen omdat hij Daan aan wilde vliegen. Simon deed datzelfde bij Daan. 'Ze komt er nog wel achter wat voor een zak jij bent!' riep Ron boos. 'Moet jij zeggen, je zusje heeft niet eens een beetje vrijheid' riep Daan. 'Wel waar!' zei Ron. 'Ron, kom' zei Harry en hij sleurde Ron mee de kamer uit. Veel beter werd het er niet op, want ze kwamen Ginny tegen. 'Als jij het nog een keer waagt om in de buurt van Daan Tomas te komen dan-' zei Ron kwaad 'Dan wat?' vroeg Ginny uitdagend. 'Dan vertel ik ma hoe je Patty Park vervloekte!' riep Ron boos. 'Ze verdiende het en trouwens, Ron bemoei je niet met mijn zaken!' zei Ginny boos en ze liep naar haar slaapkamer. Harry had, volgens hem, het idiote idee achter haar aan te gaan om haar te troosten, maar dacht toen aan een boze Ron. 'Ron!' zei Hermelien afkeurend en ze kwam naar hen toegelopen. 'Ron, ze had helemaal gelijk! Weet je nog in ons vierde jaar-'
'Geen oude koeien uit de sloot halen' kreunde Ron. 'Wat kan het jou schelen dat ze met Daan Tomas heeft?' vroeg Hermelien. 'Hij is stom en onbetrouwbaar en-' Ron hield abrupt op toen Hermelien hem onderbrak. 'Ja, ja, zo weet ik het wel, maar mag ze dan later geen vriend hebben?' vroeg Hermelien. 'Tuurlijk wel, maar het moet geen zak zijn' zei Ron weer op een normale toon. 'Elke jongen die met Ginny gaat vond je een zak' zei Hermelien. 'Ja, Ginny gaat met de verkeerde jongens een relatie beginnen!' zei Ron weer gepikeerd. Harry kreeg onwillekeurig een steek in zijn maag. 'Ron, je kraamt onzin uit, er is niets mis met Daan Tomas' zei Hermelien en het gekibbel ging nog een tijdje zo door. Hermelien had gelijk, elke jongen waar Ginny iets mee kreeg vond Ron drie keer niks dacht Harry. Hij zuchtte. Stel dat Ginny ooit vrij was, wat moeilijk was aangezien ze best populair was, wilde Harry haar best vragen, maar hij wilde Ron niet kwijt, zijn beste vriend.

Het was twee weken later en Ginny kwam boos de leerlingenkamer in. Ze plofte neer bij haar vriendin in haar jaar en bij Harry, Ron en Hermelien. 'Wat is er?' vroeg Hermelien die opkeek uit haar boek. 'Daan, die stond gewoon te zoenen met een ander meisje' zei Ginny boos en ze schopte tegen de tafel. 'Ha! Als ik het niet dacht!' zei Ron. 'Toevallig had je gelijk, maar bij Michiel Kriek niet, maar die werd op een gegeven moment niet meer leuk' zei Ginny. 'Daan Tomas is een zak ik had gelijk' zei Ron de woorden over Michiel Kriek negerend. Hermelien legde een troostende arm om Ginny heen. 'Ooit vind je de ware' zei ze troostend. Ginny glimlachte door die woorden. Het liefst had Harry haar nu gevraagd, want binnen no time kon ze weer een ander hebben, maar het leek hem gênant, Ron zat er bij en het was nog vroeg. Hij besloot zijn toverdranken boek open te slaan. 'O, Harry, zit je nogsteeds met dat stomme boek?' vroeg Hermelien, maar Harry staarde afwezig naar een bladzijde met een liefdesdrank. Die zou onmogelijk niet kunnen werken. Harry had al eerder gemerkt dat de Halfbloed Prins wist wat hij deed. Harry stond op. 'Ik ga dat eh- Verweer Tegen de Zwarte Kunsten verslag maken in de bibliotheek' zei Harry en hij liep de Griffoendor leerlingenkamer uit. Hij liep een gang door langs een wc en hoorde een snikkend geluid. Harry tuurde langs de deur en keek de wc in waar zich Malfidus snikkend over de wasbak boos. Waarschijnlijk voelde Malfidus zijn aanwezigheid want hij keek op in de spiegel en zag Harry nadat hij het zelf doorhad. 'Petrificus Totalus!' riep Harry. Hij dook nog net optijd weg en trok zijn eigen toverstok. 'Paralitis!' riep hij. Malfidus werd net niet geraakt. 'Cruc-' begon Malfidus. Harry bedacht de eerste beste spreuk die in Harry op kwam voor hij vervloekt werd en schreeuwde: 'Sectumsempra!' Malfidus werd vol geraakt en viel op zijn rug. Hij leek allemaal zwaard steken in zijn borst te hebben en het water om hem heen werd rood. De laatste leraar die Harry wilde zien kwam binnen. Professor Sneep keek naar Malfidus en hurkte bij hem neer. Hij mompelde bezweringen en Harry maakte dat hij weg kwam. Hij kwam Ginny tegen, maar liep langs haar heen, hij moest eerst het boek kwijt voor iemand het zou zien. 'Harry!' riep Ginny hem na en ze moest moeiten doen op een hard lopende Harry bij te houden. 'Harry!' riep ze nogmaals en Harry keek om. 'Ik heb geen tijd, behalve als je een goede verstopplek weet voor-' hij gebaarde naar zijn toverdranken boek. 'O, dat weet ik zeker' zei Ginny die Harry bij zijn hand pakte. Harry werd rood en hoopte vurig dat Ginny dat niet zou zien. Ze stopte in een gang die Harry bekend voor kwam van vorig jaar. Ginny liep drie keer langs de muur en er verscheen een deur. Ze liepen naar binnen. Het was een rommelige ruimte met toren hoge stapels troep. 'Geef dat boek maar aan mij' zei Ginny zacht. Harry gaf Ginny het boek. 'Sluit nu je ogen, je weet dam niet waar ik het verstop en dan krijg je de aandrang niet om te zoeken' zei Ginny en Harry deed wat ze zei. Hij kreeg de verleiding wel om te kijken, maar deed het niet. Opeens voelde ze twee zachte lippen op die van hem...

'Ik vind het oké, jij bent geen zak' zei Ron tegen Harry en Harry voelde zich nog nooit zo opgelucht. 'Zorg wel dat je d'r houd, ik wil niet dat ze weer terug valt op types zoals Michiel Kriek  of Daan Tomas' zei Ron. Meestal zei Ron dat jongens uit de buurt van Ginny moesten blijven dus Harry grijnsde. 

Harry Potter Ship-verhalenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu