PART 1

954 26 7
                                    

PART 1🔞🔞🔞
#mypast

Kadang2 apa yang kita harapkan tidak selalunya indah..
Akan ada hadirnya corak2 mencalit warna warni kehidupan kita..
Walaupun,sebenarnya kita mahukan yang terbaik untuk kehidupan d masa akan datang tapii siapa sangka, panas yang kita sangkakan hingga ke petang akan ada hujan panas d tengahhari..begitu la kehidupan kita,banyak benda yang tidak mampu kita elakkan berlaku dalam sekelip mata...
siapa kita melawan takdir hidup, kita ini hanyalah insan biasa tapi bak kata pepatah 'takdir kita itu d belakangan kita', bilang cikgu maths sy dulu2 time sekolah...
Walaupun berkali2 kita sendiri mengelak takdir itu tapii kalau orang lain yang ubah takdir hidup kita maka begitu la yang akan berlaku dalam hidup budak kecil seperti sy..

"Bummm! ...

Kedengaran bunyi guntur mengamuk ni d langit yang menandakan akan turunnya hujan..
Sy mendongak ke arah langit, ya sy sangat2 tahu hujan turun memcurah2 dengan lebatnya,guruh kuat berdentum,seiringan dengan petir ...
sampai suara sy bercakap pun memang tidak dengar suda disebabkan telampai lebat tu hujan d luar ruma..
betul2 bikin jatuh jantung ba tu guntur...

Sy bediri2 sana d beranda tingu tu hujan lebat begabung sama guntur dan petir..siok ba menikmati suasana hujan turun ni...lagipun kan time2 petang begini mami sy keluar pigi pasar sama adi bungsu sy then dadi sy pula  bz mengurus sama urusan bisnes..

sy suka betul tu tingu tu air hujan mengalir sana d parit ruma kami... sy suka tingu tu arus..
Untuk pengetahuan kamurang,kami ni hidup sederhana saja ..
Lama sy merenung tu arus air hujan,tambah2 lagi kebosanan melanda sebab Tinggal sy sama abang sy lagi d ruma ... sy anak ke 7 dri 9 adi beradik... adi2 sy pun mami sy bawa untuk kasi kawan dia pigi pasar...

" Fatra, mari ba sini.. jum kita main tapuk2 tapi roles dia siapa duluan kena jumpa dia kena gusti...", bilang c fero time dia pigi dekat sy sana beranda ruma sambil dia tarik tangan sy..
Abg sy c fero ni tua 5tahun dari sy...so,dia sekarang d tingkatan 3..kira kesayangan mami sy la.. dia paling rapat sama mami sy ni... Anak emas la katakan..

D sebabkan kebosanan yang melanda diri sy time tu, sy pun ikut saja tarikan tangan abang sy..

" fatra kita main tapuk2.", bilang c fero ..
Tanpa banyak soal,Sy pun ikut saja la abang sy main tapuk2 sebab tinggal kami dua lagi ni d ruma ... sy pun suka juga tu main tapuk2...kalau ramai lagi best...riuh rendah tu kami kalau main tapuk2 ramai2... memang itula mainan kegemaran kami selalu..

Lagipun ni musim cuti sekolah so, memang tiada aktiviti luar kami.. memandangkan dady sy bz dengan bisnes jadi,kami duduk ruma saja.. tiada pigi mana2 pun..

Dengan persetujuan kami bedua ...belari2 sy sama c fero Masing2 kami pigi betapuk mana2 tempat yang tersorok ... tapi nda lama sy betapuk tu sy pula duluan kena jumpa oleh abg fero...

" nah, abg jumpa suda ko fatra jadi ko la yang kena gusti ni", bilang c abg fero sambil dia tangkap sy .. tanpa banyak soal sy ikut saja la roles abg sy cakap sebab memang itu persetujuan kami sebelum mula main tapuk2...

Lepas puas kami main tapuk2, kami duduk sana d ruang tamu sebab penat suda bekejar2 kan...

" fatra, sy bosan la..bagus kita begusti sana dalam bilik", bilang abg fero ni sambil dia tarik tangan sy..
Abg fero tarik tangan sy pigi masuk sana dalam bilik..sy ikut saja ni sebab sy sendiri nda faham gusti yang macam mana yang dia mau buat...sy ikut saja la dia masuk dalam tu bilik then bila kami suda masuk dua2 dalam tu bilik terus abang fero pusing belakang...
"Takk.."
Cepat2 Abg fero pigi lock tu pintu bilik yang tempat kami masuk tu...

Time tu sy hairan plus kebingungan la kenapa abg fero sampai lock pintu padahal dia cakap main gusti saja...
Abg fero tolak sy sampai melekat sana d dinding..

" buka seluar ko fatraaa cepat", c abg fero cakap sambil dia tolak2 sy... sy betul2 blur ..apa kes sampai kena suru buka seluar...
" abg sy nda mau!", sy cakap ni walaupun dalam kebingungan...sebab time ni sy suda ada tu perasaan malu ba... takkan la sy mau buka seluar d depan abg sy..

sy mau menangis suda kena suru buka seluar tapi time tu sy langsung nda terfikir apa2 ..langsung nda terlintas d fikiran sy apa yang bakal berlaku boleh mengubah masa depan sy...

" cepat buka seluar ko",bilang lagi c abg fero ni dengan suara tinggi..tapi kali ni dia berabis tarik kasi turun seluar sy then sy pun berabis tarik pigi atas seluar sy ni... sana la kami dua bertarik2..
Time tu sy mula takut suda...sebab sebelum ni abg fero nda pernah buat begini ba sama sy..
" abg sy nda mauuu dan sy malu", sy cakap ni time tu sy mula suda menangis...
" sy cakap buka seluarrr", dengan suara keras c abg fero cakap sambil dia tampar sy... pedih pipi kiri sy rasa..

" Tolongggg ", sy teriak ni tapi abg fero kasi tutup pakai kain d mulut sy sampai nda keluar suara sy.. sy berabis juga mau lawan sambil menangis dan merayu supaya apa fero nda kasi apa2 sy tapii apakan daya kudrat budak kecil tidak sama macam kudrat orang remaja macam abg fero...
" bubb!".
Sakit kepala sy terantuk d dinding bilik..
Abg fero berabis tolak sy sampai tebaring sana d katil then dia terus tindih badan sy..tambah lagi sy nda buat mampu buat apa2 selain menangis...

sy melawan juga tapii sy nda mampu...
" abg tolong laa...sy nda suka kena buat begini", sy becakap sambil menangis suda... tapii mana abg fero peduli suda apa yang sy cakap.. macam hantu suda dia.

" kalau ko bising2 sy kasi sumbat tu kain d mulut ko suma", bilang abg fero ni mengugut sy...
" abg sakittt", sy teriak meronta2 time tu tapiii abg fero berabis tampar sy..
Setiap kali sy meronta , time itu la abg fero tampar sy.
Sampai lebam2 muka sy..sy nda mampu buat apa2...
Sy cuma mampu menangis dengan apa yang berlaku sama sy... dengan penuh kesiukan dia ratah badan sy..
( sy nda mampu kasi details setiap apa tu aksi or bunyi sebab sy sendiri nda mampu buat apa yg dia buat sama adi dia...so, kamu boleh bayangkan ba kan)

sy sana menangis penuh dengan kesakitan.. sakit hati plus sakit segala badan dia buat sy begitu..
Lepas dia puas ratah badan sy dengan penuh kesiukan sana dia tampar lagi sy..
" cepat2 pakai seluarr", dengan suara keras abg fero cakap begitu... betul2 sy sakit hati dengar lepas dia buat begitu sama sy😭😭... mau rasa bunuh dia pun ada time tu... sy berabis menangis ni dalam tu bilik..sy menangis pukul2 tu tilam...menyesali plus sedih dengan apa yang berlaku sama sy..
Sebelum abg fero keluar dari tu bilik sepat lagi pigi cium sy... then dia gengam rahang sy dengan kasar
" even ko bagitau dorang mami and daddy atau sesiapapun. ..mana mungkin dorang percaya sama ko tu...sebab ko hanya budak kecil yang nda dorang percaya.. jangan kasi malu diri sendiri", sinisnya dia cakap begitu d telinga sy...
Betul2 deras air mata sy menitis time tu...siapa sangka abg sy sepatutnya jadi pelindung adik2 dia , jadi seorang yang berperangai saitan!...

To be continue 😘 😘

MY PAST (COMPLETED )Where stories live. Discover now