PART 3

412 25 4
                                    

PART 3
#mypast

SY bersusa payah bangun kasi bagus2 tu pakaian then sy sambung balik nangis ni...sy nda sedar berapa lama sy menangis time tu...
" Fatra, kenapa ko menangis ni?", tiba2 sy dengar mami sy tegur ni...sy pusing belakang sy nampak mami sy.. sebab sy memangis bertiarap ba... sy cepat2 bangun ni pigi peluk mami sy...tapi sy masi menangis time tu...
" cuba kasi tau mami ko kenapa menangis", bilang mami tanya sy ni sambil dia pigang bahu sy...
Sy dua hati ni mau bagi tau... mami peluk sy ni..

..." ko fikir dorang mami sama dadi percaya cakap ko kaitu...sebab ko tu masi budak2 mana dorang percaya"...

Masi terngia2 d telinga sy tu apa abg fero cakap sama sy...sy betul2 takut dorang nda percaya apa yang sy cakap nanti pasal abang fero sebab c fero kan rapat sama mami..tapi dalam masa yang smaa sy takut sama perbuatan abg fero... sampai bila sy akan jadi mangsa dia..
"Fatra, mami tanya ni", bilang mami ni sambil dia kasi goncang2 bahu sy... macam sy baru tersedar ni... cepat2 sy sekat tu air mata sy then sy pelan2 tarik nafas dalam2 ..sy hembus ..time tu sy betul2 bernekad mau kasi tau perbuatan abg fero terhadap sy selama ni sama mami.. biar la apa yang berlaku sekalipun yang penting sy bagitau dorang..

" mami...abg fero rogol sy", sy cakap ni...dengan penuh beranian dan sy bagitau apa semua abg fero buat sama sy...
" mami nda percaya la abg ko sanggup buat ko sampai begitu", punya tinggi suara mami sy... sy tunduk saja ni...sy tau kalau suda naik suara mami sy memang nahas jadinya...
" yang betul ba mami", sy berabis pertahankan apa yang sy bagitau mami tapii mami mana peduli sy tu...
" feroo....sini ko", mami panggil abang fero pigi bediri sana dekat sy...
"Mami mau tanya ni sama ko...betul ka apa yang c fatta bagi tau mami", bilang mami menanya ni...sy diam saja time tu...
" deii, tipu saja c fatra tu mami...sy main2 saja sama dia tadi mana ada sy buat sampai begitu.. menipu saja dia tau tu", bilang abg fero ni .punya sakit hati sy,sanggup dia menipu demi menyelamatkan diri dia yang bersalah...
" pembohong betul ko ni fatra ...begitu penyayang abg ko sama ko ...ko pigi tuduh lagi begitu..jangan ko salah faham sama perbuatan abang ko tu", bilang c mami then mami pigi ambil rotan... menitis air mata sy time tu... mami sy sediri nda percaya cakap sy...pedih hati sy.
" kecil2 suda biasa menipu orang tu", bilang mami ni teriak2 macam orang gila...
"Mami betul apa sy cakap tu", sy masi cuba mempertahankan diri...tapiii mami nda peduli suda..

Berabis dia rotan sy then tuduh sy pembohong...
Lepas mami sy puas rotan sy, sy masi sana memangis kesakitan then time tu la sy nampak abg fero berabis kasi ketawa sy...
" kan sy suda cakap dorang mami tidak akan percaya cakap ko tu.berapa kali sy mau cakap sama ko..ko tinggu la sendiri mami mana percaya sama ko tu", bilang abg fero pigi bisik sy...

sy betul2 benci ni orang...
Sy lari masuk bilik  ni...sy berabis menangis time tu...hati sy betul2 sakit bila sy kena tuduh macam tu padahal sy cakap apa yang betul..apa lagi sy nampak abg fero bagi sy senyuman kemenangan, macam kena hiris2 hati sy time tu... sy berabis memangis sampai sy nda sedar berapa lama sy menangis... bila sy bangun mau tengah malam suda ni...sebab keadaan sunyi suda d ruang tamu...cepat2 sy pigi kunci bilik ni...

Lepas tu kejadian,abg fero semakin bermaharajalela d ruma...tambah2 lagi dia suda berhenti sekolah  then dia tulung2 mami sy d ladang...asal time cuti berabis tu dia bagi alasan supaya dia tinggal d ruma... tapii sy sedih keluarga sy sendiri kasi pulau sy lepas sy bagitau tu perbuatan abg sy sendiri...

Sy bangun awal pagi hari tu then sy ada jumpa sama dadi...disebabkan dadi penuh dengan kesibukan memang jarang kami adi2 tejumpa dia...
" haiii dadi good morning", sy tegur dadi ni tapi langsung dadi sy nda layan sy ba... tingu muka sy pun langsung tidak ba..
"Dadi ", sy panggil lagi ni. . Langsung dadi sy nda tingu sy...tambah sakit hati sy ni...
Kalau d ruma pun memang mami sy nda layan sy dan sekarang dadi sy pun langsung tidak layan sy suda...

" mami, abg fero pigi kacau lagi sy semalam", sy kasi tau mami ...
" nda payah la ko menipu sana fatra...mami malas suda dengar segala penipuan ko tu", bilang mami ni... sy boleh nampak mami sy betul2 nda suka sy...so, start dari sana sy cuba jaga jarak antara kami bila sy d ruma... sy simpan saja semua tu kesakitan dalam hati...

D sekolah selalu tu kawan2 sy tegur perubahan sy...
" fatra ko kenapa suka ni sendiri2 suda sekarang ni...ko nda suda berkawan sama kami ", bilang tu 1 kelas sy...tapi sy senyum saja sama dorang... takkan la sy mau buka aib sy sendiri d depan dorang...

" tiada apa juga ba", sy cakap ni then sy berusaha berlagak macam tiada apa2...
Ya memang sy cemburu kawan2 sy lain sebab dorang boleh bermanja sama ibubapa dorang dalam usia macam sy padahal sy ni suda d pulaukan oleh keluarga sendiri...kena tuduh pembohong lagi...
Kalau d ruma pun sy sendiri2 saja... kalau time makan tu selalu dorang mami sy mengelak sy makan sama2 dorang tu... so, makan pun sy sendiri2 saja bertemankan air mata..

Pernah sekali tu sy dengar mami sy pakat adik2 sy supaya nda rapat smaa sy...
" jangan la kamu pigi bekawan sama c fatra tu...nti dia ajar tu kamu mau membohong", bilang mami sy sama tu 2orang adi sy...then dorang pun asal sy pigi bekawan sama dorang memang dorang cepat2 tu lari dari sy dan mengelak nampak sy...

Dari sana sy hidup berdikari ni ...kalau sy sakit pun memang sy sendiri2 saja mau jaga diri sendiri...
" fatra kenapa ko nda mau bangun ni...ko nda pigi sekolah ka?", bilang mami sy ...
" mami sy rasa sy demam ni ",sy cuba meraih perhatian dari mami sy...
Terus mami sy keluar dari bilik then dia jalan... nda lama tu dia pigi bagi sy panadol saja ...jangan harap la mau kena hantar pigi hospital... tapi sy suda juga kan biasa dorang tidak ambil peduli pasal sy..

Sepanjang 3tahun tu sy tempat abg fero kasi puas nafsu dia...then sy memang dipulaukan dalam family sy time tu...abg fero terjebak dengan 'cd blue' dari kawan2 dia yang memang nda sekolah suda macam dia... ya mami sy percaya sama abg fero sebab d depan dorang mami sama dadi,abg fero berlagak seorang anak yang baik...
Apa yang mami sy cakap semua dia ikut tapi dorang mami nda dapat terima hakikat yang anak dorang tu 'gila sex'... dan sebenarnya dia la manusia yang bertopengkan saitan!.
Sebagai orang tua kita kena pantau setiap tingka laki/perbuatan anak kita... jangan sampai anak yang lain terpulau gara2 kita menangkan nak yang sepaptunya berpelru diberi pengajaran... kadang2 kita kena ambil perhatian juga setiap luahan anak2 kita.. kena open mind terima seadaanya setiap luahan itu...then cuba siasat betul atau tidak... kesian baitu budak kecil teraniaya oleh orang tua sendiri...

To be  continue
Stay tuned

MY PAST (COMPLETED )Where stories live. Discover now