PART 20
#mypastDalam keadaan kesakitan tu...sy hanya mampu berdoa... then c christ la yang tolong sy lap2 badan sy... sy betul2 malu sama christ tapii cuma itu yang mampu kasi redah panas badan sy..sy sendiri nda sedar bila masa sy tetidur. .. bila sy bangun saja ...sana la datang balik tu perasaan rindu sama seseorang ...sy berabis menangis ni..
C christ peluk2 sy ...berabis dia kasi tenang sy ni... sy dengar juga dia berdoa time tu...
" fatraaa...ko mesti kuat semangat mau lawaan", bilang christ ni...
Sy berabis pukul2 dada sy tapii c christ berabis tahan ni... then bila sy okey suda ...
" nanti anty sy datang tingu keadaan ko ni ...sy betul2 risau tingu keadaan ko begini", bilang c christ ni.. rupa2nya time sy tetidur tu c christ ada call anty dia yang pandai tingu hal2 begini...Lebih kurang jam 5p.m tu, anty c christ datang...
"Adoiiii gia anak", bilang anty c christ lepas dia nampak keadaan sy begitu...
Sy diam2 saja ni.. sy betul2 rasa sengsara tu time... sengsara tanggung tu kesakitan
" nah, ko minum ni air... ni air boleh kasi tenang hati ko tu", bilang anty c christ then dia kasi hulur sy tu air... sy minum ni...
Bila sy suda rasa tenang baru la kami becerita sama anty c christ. ..
Sy kasi cerita la sama anty c christ macam mana perasaan sy sepanjang sy sakit...
C christ masi setia d sebelah sy sambil dia pegang tangan sy...
" fatraaa kamu kena kasi terbang pugai ni dalam masa yang sama ko kena guna2 juga", bilang anty c christ...
Sy bingung2 time tu bila sy kena bagitau begitu...
" tapii nda apa nanti anty sedaya upaya bantu mana2 yang anty mampu", bilang anty c christ then terus dia baca2 ni...
" fatra, ko tahan saja kalau sakit arr", anty c christ pesan sama sy ni...
Nda lama tu... sy masi sedar sy ketawa kuat2 ni then macam sy hilang ingatan...Sedar2 saja , keadaan gelap gelita suda... anty c christ pun tiada suda... c alley d sebelah sy ni...
" c christ d mana?", sy tanya c alley sebab sy nda nampak kelibatan c christ ni d ruma.. ..
" dia balik ruma dia sekejap...dia mau pigi mandi sama ambil barang", bilang c alley...
"Oh", sy cakap ...
"Okeyy suda ko fatraa?",c alley tanya ni... dia pun ambil berat ni sama keadaan sy...
"Nda suda sy rasa macam tadi pagi",sy cakap sama c alley sambil senyum..
Sy bersyukur juga sebab keadaan badan sy nda suda macam tadi pagi. ..sekarang badan sy ada ringan suda...lagipun tu lebam d tangan sama kaki mau behilangan suda... siapa nda gembira bila keadaan diri ada perubahan semakin membaik...
"Alley,sy rasa mau mandi ni", sy bagitu alley...
"Bulii juga tapii mesti sy kasi kawann...sebab tu anty ada pesan nda buli kasi biar2 ko 1 orang",bilang c alley ni...
Time sy mandi tu, c alley tulung cuci rambut sy...
" fatraa, kurus suda ko ...padahal, nda sampai 3hari ko sakit", bilang c alley ni...
Sy diam saja ni bila c alley cakap begitu... lepas sy siap mandi terus sy p pakai pakaian...
Nda lama tu c chirst muncul ni...
Senyuma saja dia ni...
" syg ok juga?",c christ tanya sy...
Time tu sy susa mau kasi bayangkan dengan kata2 ba perasaan sy time tu...
Macam sy rasa ni mau berhenti nafas sy bila kena panggil macam tu...
" ok juga", sy jawab saja ni...
Then c christ duduk d sebelah sy...
" anty pesan dia suru ko minum tu air dalam tu botol yang dia bagi tadi...kasi kuat tu semangat, jangan lupa berdoa... tu yang kena guna2 tu anty suda buka...sebab nda berapa kuat tapii tu PUGAI ada kuat sikit sebab sebelum ni pun syg suda kena pugai... jadi kalau rasa lain2 tu, jangan syg telampau ikut kata hati", bikang c christ ni... makin rancak pula dia panggil sy syg😏😏😂...
" ba...tapi kenapa juga ko makin rancak panggil sy syg ni?", sy tanya c christ soalan paling bonus😂😂..
" yaa...sebab sy sayang ko then sy mau jaga ko sampai hari tua", selama ba c christ cakap begitu. ..
" jadi kalau sy bawa syg kahwin jangan lagi tolak supaya sy senang mau jaga syg", sambung c christ... tu jantung time tu terus bebunga2 ba...
Sy senyum saja ni tingu c christ cakap begitu...Dari hari ke hari sy semakin sihat tapii kadang2 pandai datang juga tu perasaan rindu sama orang yang sy sendiri nda tau siapa...
"Kalau ada perasaan macam tu tiba2 muncul...jangan layan tu perasaan", bilang anty c christ...
Sy masi ingat pesan tu anty... jadi sy akan cari kesibukan supaya sy cepat lupa tu perasaan ba... sebab cepat hilang tu perasaan kalau nda d layan... rutin harian sy pun macam biasa suda sebab sy rasa diri sy sihat suda dari tu hari...
Nasib baik juga sy dapat bos yang nda cepat melenting and faham sama keadaan staff dia... kalau ada maslaah senang mau bincang ba sama tu bos...
Tinggg...
Ada bunyi msj masuk...
Bila sy buka saja... sy betul2 tekejut ba tingu tu msj... mau sesak tu dada sy ba baca tu msj...
📨 KO BELUM PULA MATI TU!!
Kena sent tempat sy... dengan perasaan sy berombak d dada... sy dapat keberanian reply tu msj...
📩 APA BA KO MAU SEBENARNYA NI... GANGGU2 HIDUP SY!!
lepas sy taip tu.. sy terus klik butang sent... panas betul sy time tu...
📨KO TAU APA SY MAU DARI KO!!
. sebab kalau no baru kan memang ada tu yang suda kita cakap kita bukan tu orang yang dorang cari tapii mati2 juga cakap kita orang yg dorang cari tu...
Sy berabis lawan tu perasaan sy time tu... bila sy suda rasa tenang baru sy call c christ...
Sy bagitau la pasal msj yang kena sent tu...
" jangan ko layan,jangan reply", bilang c noel ni...
After sy end call terus sy ss tu msj then sy kasi delete tu msj...begegar tali perut sy ..
Lepas habis kerja... c christ bawa sy jalan2 mau kasi tenang fikiran..
Sy rasa, semakin lama semakin sy terbuka hati mau terima lamaran c christ... tapii bila sy teringat balik pasal fero.. sy takut chirst nda mampu terima masa lalu sy... macam2 dalam fikiran sy... so, sy kasi batal tu niat sy mau bagitau chirst yang sy mau terima dia... sy perlukan ruang untuk cari kekuatan mau bagitau christ pasal tu...To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST (COMPLETED )
ActionTp ni cerita mmg 100% kisah benar Mgisahkan kehidupan seorang gadis yg masi d bayangi dgn kisah silam dia..bermula dr kisah dia d rogol oleh Abg sdri seawal umur 10 thn...x d percaya kluarga sdri..d pulaukan..hilang keyakinan diri,suka menyendiri...