PART 15

314 21 4
                                    

PART 15
#mypast

LEPAS kejadian yang noel curi2 masuk d kem sampai kedapatan oleh jurulatih... sy lebih berhati2...sy nda akan jalan 1 orang pigi mana2 ... kawan2 sy pun semua bagus sama sy ni... dorang sentiasa kasi kawan sy...
Sejak tu kejadian memang banyak pelatih kenal sy .. malu juga la sebab gara2 perbuatan noel ni... tapii sy masi bersyukur sebab masi ada kawan2 yang protect sy dari tu ' physo '😏😏... kalau la ko dapat baca ni story noel, sy mau ko tau sy menyesal kenal orang macam ko!!...

cepat masa berlalu, mau dekat2 suda kami habis d PLKN tapii Begitu2  saja keadaan sy d kem tu, cuma nda lagi la noel pigi kacau2 sy...kalau nda ada kelas tu... kami kena suri  bekumpul d satu dewan.. Ada yg kira dating ada juga aktiviti Karaoke d sana untuk kasi isi masa lapang kami...time Sy stay sama dorang kawan2 sy tu sana la ba tu mata sy mau tesilik c christ...
Sy tapap mata sy ni...tapii sana la ba juga tu mata curi2 tingu si christ...
⚡⚡⚡⚡⚡
Kitaiii😂😂 macam kena renjatan elektrik mata sy sama c christ ni betembung...rupanya dalam diam c christ  pun curi2 juga tingu sy ni... 😂😂😂
Panas muka sy ni bila sy kedapatan kami saling besilik2... ( malu ba sebenarnya)
Tapi dalam semua aktiviti kan c christ la banyak bantu sy ni... selain kawan2 sy... dia betul2 ambil berat sama sy even dia tau past life sy...
Then, sy masi Ingat lagi masa ada aktiviti flyingfox..
C christ la yang bagi sy semangat betul sbb sy ada masalah gayat ba..
Lebih2 lagi sy nampak ni kawan sy tesangkut sana d tengah2 tu tali...
" ko buli juga tu fatra", nda putus2 ni c christ bagi sy semangat...
" tapii sy risau ni tesangkut sana tengah2..macam c .....", sy cakap ni... begagar lutut ba sy time tu... tpii  syukur juga la sy nda tesangkut macam dalam fikiran sy tu...
" tingu, nda juga apa2", bilang c christ ni...
Then, c christ ajar sy ni Cara mau bekayak semua..
( i miss the moment😭😭)

One day,Sy kena histeria d Sana ni d kem..
tu Kem kan memang kami yg duluan rasmi bh jadi kalau cakap kejadian aneh tu memang banyak kejadian2 pelik berlaku ni..dan sy la salah seorang yang tekena...sy betul2 nda sangka sy terkena ni..memang ramai la yang kena time tu..
Time sy kena histeria lebih kurang jam 6 ptg ba... baru jak kami siap Mandi then bersiap2 ni pigi makan..
Tiba2 ni sy rasa  badan sy mau berat, then sy pigi la duduk d katil kawan sy ...sy tunduk ja ni...
" fatra ko kenapa ni?", bilang kawan sy pigi tegur sy tapii
Sy kasi krik2 saja ni kawan sy tegur...
Terus tu kawan sy pigi  buka stokin sy..
" ko pun kena suda ni ko punya tapak kaki sejuk betul", bilang tu kawan sy ckp.. cepat2 tu kawan Sy panggil kawan2 yang lain ...
So,start dari Sana sy nda sedar sedar suda apa yang berlaku...

Keesokannya sy tanya ni kawan sy pasal kejadian tu malam tapi menurut kawan sy kasi Cerita la...
sy kena kasi baring then datang tu cikgu kami ..then tu cikgu pegang sy tapi berabis sy tolak kunun tu cikgu..
" ko banyangkan saja la begitu besar badan tu cikgu ..padahal ko kecil saja kan ko dpt tolak tu cikgu juga", bilang tu kawan sy kasi cerita 😂
Sampai kena panggil ba  pelajar lelaki ..Kira tahan betul yang roh pigi kacau sy tu...sebab macam2 doa kena baca masa tu sampaikan Ada yg baca surah yassin Kali tu..tapi masi juga sy teriak2 lawan sapa sj yg pegang sy...
" eee,ko tau ka smpai ada yg ko cekik ba...kesian betul", bilang tu kwn sy....Sy diam saja ni dengar cerita dorang..
"Ko tau ka fatra,si christ pun nangis lagi ba suruh ko cepatt sedar tapi  ko  masi lagi ni tunjuk2 kami semua...betul2 bikin seram sebab tu mata ko merah time tu ", bilang lagi ni 1 kawan sy...berabut2 ba dorang ni kasi cerita...
" Pastu kan ko ketawa pun yg suara garau ... bikin seram tingu keadaan ko time tu oh", bilang ni kawan  sy...
Bila sy sedar kan time tu jam 10 lbh P.M suda ba...
Punya lama sy nda sedar ...
Bayangkan la dari jam 6 petang lagi nda da makan...bila sy sedar kan  memang sy rasa betul2 lemah ni badan sy... betul2 sy rasa lapar ni..
Time tu Baru sy  rasa tu sakit2 d badan sy,
Baru terasa pedih luka2 d kaki ...bingung2 ni sy befikir time tu...
Yang sy tau time tu,bila sy sedar saja c christ  sama2 yang pelatih lain ni sana d sebelah sy suda...
Sy bangun saja , sy tingu Kira kanan masi Ada yg blum sedar dari histeria..
Time sy kena histeria tu mana la ba sy sedar  kena bawa p dewan... semua kami kena kumpul satu Kali ba...
" ko tau fatraa time c christ mau dukung ko tu...berabis ba ko gigit2 dia... kesian sybtingu c christ oh...kalau sy tu kan... memang2 sy kasi ampas saja ko oh", bidakk betul ni kawan sy 1 orang ni... tu mulut dia ba memang main lepas saja...😂😂 ikit suka hati saja apa ayat yang dia mau bagii..
Kesian c christ kena bagi gigitan jerung...
Time tu bila sy sedar ja
" ko mau makan ka?", first c christ tanya ni...
Then sy angguk2 saja sebab begagar ba sy kelaparan...
Ya christ betul2 ambil berat sama sy ni.. sy rasa betul2 d hargai tapii sy masi takut2 ba sebab pengelaman yang berlaku sama sy sebelum ni..
Kalau la masa boleh d undurkan memang sy nda mau jumpa lelaki macam noel... tapii siapa la sy mau ubah masa lalu sy ba kan... apa yang sy mampu buat, akan lebih berhati2 d masa akan datang...
Bukan semua lelaki jahat ba sebenarnya tapii kita sebagai perempuan kena hati2 la... ada juga tu lelaki yang mula2 baik dia mengalahkan 'malaikat' tapii last2 dia la manusia yang bertopengkan 'saitan'..kaum hawa kena hati2 sama orang jenis begini..

To be continue
Stay tuned

MY PAST (COMPLETED )Where stories live. Discover now