PART 4
#mypast3TAHUN KEMUDIAN
ADALAH lebih baik menghindari dari terus mendekatii,agar tiada hati yang semakin terluka .. mungkin itu la keputusan terbaik yang sy patut ambil untuk menjauhkan diri dari family sy sendiri..
Ya,melangkah ke tingkatan 1 ...dengan sedapa upaya sy berfikir untuk buat keputusan demi kebaikan semua pihak termasuk diri sy sendiri..Sy apply tinggal asrama.. supaya sy jauh dari orang2 yang nda percaya plus nda suka sy dan yang paling utama yang kasi rosak sy....
pagi tu sy pigi sana bakal tempat sy sekolah nti kalau start study suda.. sy pigi check nama sy... sepanjang perjalanan tu, sy berdoa supaya sy dapat masuk asrama..yeahhh!!sy lumpat2 kegembiraan ni..
Nama sy adalah salah satu terselit d antara semua senarai yang bakal2 tinggal d asrama...
Sy sampai d ruma ..cepat2 sy pigi mandi then lepas siap mandi tu sy lama befikir ni keputusan yang bakal mengubah corak perjalanan hidup sy sebagai anak dan pelajar...Setelah sy habis fikir... sy keluar pigi ruang tamu ni sebab sy tau dorang mami sama 2orang adik sy bekumpul sana d ruang tamu...
Sy pigi d duduk sana sebelah mami sy ni...
" mami, boleh ka sy becakap sama mami", sy cakap ni , tu pun sy takut2... ya la suda memang sy tau mami sy nda suka sy...
" kenapa lagi tu?? Ko mau tuduh lagi abg ko yang bukan2?", bilang c mami ni ...tpi dari cakap dia becakap pun memang dia becakap dengan sinis ba sama sy..Time tu macam sy mati kutu suda depan dorang ni..
'Cuba gia kamu becakap sama orang yang memang kamu tau nda suka kamu...betul2 rasa jangkal ba kan'😢Sy sedih ba kena layan begitu tapii sy berabis tahan tu air mata supaya nda keluar time tu...sy nda mau dorang nampak sy terlalu lemah d depan dorang... yang paling tepat lagi, sy nda mau dorang fikir sy mau minta simpati...
" kenapa ko diam? Tadi cakap ada mau bagitau mami", bilang mami ni tapi memang kedengaran kasar la...
" eee...begini mami.. sy masuk tingkatan 1 sudakan minggu depan.."
" jadi apa masalah dia?", bilang mami tanya ni padahal sy belum lagi habis cakap suda kena potong cakap sy...
" ee..ee..e sy mau tinggal asrama ...lagipun nama sy ada suda tersenarai yang d tinggal asrama", sy cakap ni ..sy berabis kasi kuat hati sy time tu...
Tapii mami sy diam saja ni dengar apa yang sy cakap...
" arr mami...sy tinggal asrama", sy ulang lagi apa sy cakap ...Time tu sama juga sy kena krik2 oleh mami sy...
Sy befikir ni macam mana lagi sy mau cakap... sy nda mau lagi hidup macam keadaan sekarang yang bikin tekanann sy...tambahan pula sy suda dipulaukan oleh mereka2 warga ruma mami sama dadi...abg2 and kakak2 sy lain suda kerja d bandar then ada juga yang ikut pasang hidup masing2... cuma kakak sy no dua saja yang belum kahwin tpi dia pun kerja d bandar...
" sy tingal asrama arr mami", nda putus2 sy ulang apa yang sy cakap sma mami sy...Sebelum mami sy bagi sy jawapan... tiba2 abg fero keluar dari bilik tidur dia... terus sy tunduk ni... sy geli ba nampak dia ni...bikin jijik tu perbuatan dia sama sy... tu la yang jadi penyumbang utama kenapa sy hidup umpama 'kera sumbang' dalam keluarga sendiri..
Sy tersilik tu mata abg fero tingu sy dengan pandangan miang...tambah sy benci dia.." kenapa kunun c fatra tu mami?", abg fero tanya mami sy ni...eeee betul2 bikin gerigitan oh.😠😠.. depan mami sy memang dia la paling baik d mata dorang mami sama dady...
Biasalah anak kesayangan dorang kan.. pandai ba abg fero ni ambil hati dorang mami sy... apa dia cakap semua kena percaya bulat2... 'everything perfect' la katakan.." c fatra mau tinggal asrama kunun untuk sesi taun depan", bilang mami ni sambil dia jeling sy dengan pandangan yang nda suka... sy faham juga ba jelingan tu...sebab tu la sy mauntinggal asrama...
" apa?", pura2 lagi ba abg fero buat2 tekejut...
"Ya dia mau tinggal asrama", bilang mami ni...
" ada hati mau tinggal asrama? Padahal diri sendiri pun belum pandai mengurus", bilang abg fero ni...
Mami sy diam saja time tu...sy beranikan diri tingu abg fero dengan pandangan tajam...
" nda payah mami kasi benar dia tu tinggal asrama", bilang abg fero...
"yaiii budu! Mau juga kunun halang2 orang", sy cakap dalam hati ni..Mami diam saja time tu..macam dia mau befikir2 ni...
Sy time tu berabis berdoa supaya kena kasi benar tinggal d asrama. ..sekurang2nya sy nda terus berada dalam cengkaman abg fero..
Sebab tu 'abg saitan'kan makin lama ...makin gila s*x..
Sy mau lari dari semua itu..." ko fatra belum ko tau urus diri sendiri mau2 lagi tinggal d asrama...macam la tiada kenderaan sendiri", bilang abg fero ni sambil dia kasi naik2 tu suara dia kunun...
sy time tu memang tahan kegeraman tu perangai abg fero dalam hati saja... kalau sy cakap pun mana la sy kena percaya...suda d tuduh cakap bukan2 pasal abg fero oleh mami sy sendiri ..nda ada cara lain sy lari dari tu 'manusia bertopengkan saitan' yang duduk d depan sy...
" mami sy suda ambil keputusan mau tinggal asrama...apa pun keputusan mami, sy tetap dengan keputusan sy...lagipun bukan senang mau apply2 tu", sy beranikan diri saja cakap begitu...
" nda payah kasi benar dia tu mami...belum pandai urus diri sendiri pun dia tu", bilang abg fero ni mau menghasut mami supaya nda kasi benar sy...time tu sy berabis befikir ni apa lagi alasan sy supaya sy dapat tinggal d asrama...
" mami kalau sy tinggal asrama nda la susa2 dady ambil hantar sy...lagipun bukan dadi sentiasa ada masa mau hantar dan ambil sy d sekolah nanti", sy cakap dan sangat berharap tu jadi 1 langkah sy akan d benarkan oleh mami sy...Time tu macam2 alasan abg fero bagi mami sy supaya sy nda kena kasi benar ba... punya sakit hati sy time tu...tapi sy masi tunggu apa keputusan mami sy...
" ngam la juga c fatra tinggal asrama sebab susa tu dadi kamu mau ambil hantar dia nanti...dadi kamu tu sentiasa sibuk", bilang c mami ni.. abg fero sana la ba berabis mau halang supaya sy tinggal asrama tapi nasib baik keadaan time tu menyebelahi pihak sy... mami nda peduli sama apa abg fero cakap... berabis kan mau cucuk2 mami supaya nda kasi benar sy...Perasaan sy time tu hanya tuhan yang tau bertapa sy gembira yang memang nda mampu diungkap dengan kata2...lagipun pemergiaan sy ini pun adalah untuk kebaikan bersama juga..
Adakah hidup sy berubah?To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST (COMPLETED )
ActionTp ni cerita mmg 100% kisah benar Mgisahkan kehidupan seorang gadis yg masi d bayangi dgn kisah silam dia..bermula dr kisah dia d rogol oleh Abg sdri seawal umur 10 thn...x d percaya kluarga sdri..d pulaukan..hilang keyakinan diri,suka menyendiri...