PART 5
#mypastTIDAK d nafikan, agar sukar mencorak langkah seterusnya tapii sy percaya dengan keputusan untuk tinggal d asrama adalah 1langkah yang bakal mengubah corak hitam yang suda terpalit dalam kisah hidup sy.. i will fight for my self..
Pepatah mengatakan'DI MANA ADA KEMAHUAN, DISITU ADA JALAN'.
Ya sy percaya itu...
Bila sy masuk tingkatan 1, banyak benda baru sy harus belajar...termasuk la sy berjauhan sama keluarga, sedangkan selama ni sy mana pernah berjauhan sama dorang...
Cuma itu la, sy suda biasa hidup sendiri2 kan sebelum ni..
so,hal itu macam perkara biasa suda bagi sy... cuma bezanya sy ramai kawan suda sejak sy melangkah ke sekolah baru... sy nda suda rasa sy keseorangan...Sy sangat2 gembira dengan kehidupan baru sy..
sepanjang orentasi d asrama or sekolah ramai kawan sy jumpa ni dan sudi berkawan sama sy..siapa ba kan yang nda happy kalau dapat kawan baru... suda la selama ni sy berseorangan.. mula2 tu memang rasa jangal juga sebab sy tidak biasa tapii lama2 biasa juga sy..
Dari orentasi tu sy dapat banyak kakak angkat... dorang sendiri yang offer sy jadi adi angkat dorang.
Sy bersyukur juga,sebab Kakak angkat sy ni bagus betul ni sama sy...sy nda pernah rasa tersisih d samping dorang semua d asrama tu... we like a family."Fatra mari kita pigi church ", bilang kakak angkat sy ni sama sy time hujung minggu tu.. time tu sy macam terkejut ni sebab selama ni sy mana pernah pigi church.. langsung tiada yang bimbing sy dalam hal itu...
Sy segan sama dorang tapii ya mungkin tu la perubahan yang harus sy lakukan.."Ba sy ikut kamu", cepat sy menjawaab ni.. sebab ramai kawan2 sy pun sokong pendapat tu... tpii time tu hati sy memang happy la sebab bayangkan la kawan ba yang ajak...sedangkan family sy sendiri kasi pulau sy..
Sy ikut la dorang pigi church then sepanjang perjalanan tu sy diam saja...
" fatra kenapa ko diam?", tu kakak angkat sy tanya sy ni...
" oh, tiada juga kak", sy jawab.. padahal dalam hati memang rasa terharu yang amat sangat...Time sy melangkah masuk d dalam tu church, menitis air mata sy..berabis sy tahan tapii tu air mata tidak pandai dingar , mau keluar juga..
ya la setelah sekian lama sy nda pigi church .. so, today i meet god..
Sana la sy memang fokus sepanjang dalam church tu... sy mengadu semua yang tersimpan dalam hati sy selama ni...Sungguh pun sy betul2 tertekan dan pendam sendiri masalah sy, sy nda pernah luahkan sama siapa masalah yang sy hadapi selama ni... sy malu plus sy nda mau heboh2 pasal masalah and aib diri sy...
Sy ambil keputusan pendam sendiri2 saja semua.. lebih baik sy simpan sendiri2...Sejak sy tinggal asrama banyak yang berubah dalam diri sy... memang sangat jauh berbeza.
sepanjang 3tahun yang lalu seakan-akan 'keceriaan'itu suda terkubur seiring dengan kenangan hitam tapii sejak sy melangkah ke asrama,sy umpama orang yang baru di lahir kembali... ada keceriaan d wajah saya... l
Lagipun sy langsung tidak suda bertemu dengan abg fero a.k.a abg saitan ..
d asrama la sy lebih banyak belajar hidup berdikari. .." fatraaa... mari ba kita makan sama2", bilang tu 1kawan sy yang sama2 tinggal asrama...
Sy diam2 ni...
Sebak d hati mengenangkan masa saya di abaikan oleh keluarga sendiri .sedangkan d sini ,masi ada kawan2 yang sudi ajak makan, bermain mahupun belajar bersama..Tidak di nafikan,timbul juga perasaan cemburu dalam hati sy bila tinggu kawan2 sy lain every weekend mesti akan di lawat oleh ibubapa mereka...
Sedangkan sy langsung tidak di hiraukan oleh orang tua sendiri..Every time sy cuma mampu melihat kemesraan mereka dari jauh ...sebab sepanjang sy d sini mami or dady sy nda pernah lawat sy ni...
" fatraaaa. ...mari duduk sini ada bekalan sama makanan mami sy bawa tadi", bilang lagi tu kawan... dorang nda pernah kedekut sama sy ..asal ada makanan memang dorang nda pernab lupa bawa sy makan sama2... betul2 terasa diri d hargaii... sy betul2 terharu sama kawan2 and kakak2 angkat sy ni... bukan mau puji diri sendiri tapii kawan2 and kakak angkat sy 'cakap sy ni comel '..kembang kempis juga hidung sy dengar tpii ya itulah kenyataannya yang selalu sy dengar dari mulut2 dorang... sebab tu sy ramai kakak angkat😂... jangan kamu kecam arr..
" fatraaa...ada orang mau jumpa ko", sy dengar ni nama sy kena panggil...
Dup..dap..dup..dap
punya kuat jantung sy bedenyut... tekejut juga sy sebab tiba2 ada mau jumpa sy ,sedangkan selama ni tiada yang mau jumpa sy pun...Sy melangkah Dengan pertanyaan yang sarat d kepala...cepat2 sy turun ni ...sy pun mau ambil tahu juga siapa yang datang mahu jumpa sy ni...
"jangan saja 'abg fero la..", sy berdoa dalam hati ..
Sy kasi cepat2 langkah sy mau pigi jumpa tu urang..." haii, fatraa..sihat juga", kakak sy yg no.2 datang pigi lawat sy... terhappy juga sy..
" sihat juga kak", sy jawab ni...sy salam dia...
"Fatra kakak minta maaf, kakak singgah sekejap saja ni", bilang kakak..
Sy angguk2 saja.
Walaupun hanya sekejap kakak sy datang melawat time tu tapii ya sekurang2nya sy nda rasa keseorangan ." kak,boleh ka nanti cuti sy balik tempat kakak?", sy tanya kakak .. actually, sy susa hati ni kalau balik d ruma dadi... bukan apa tapii takut jadi 'tempat pemuas nafsu'lagii oleh abang sendiri...
sy cuba dengan sedaya upaya menghindari kes itu berlaku lagi... sy benci tingu abg fero ...kan dia suka tingu sy dengan pandangan miang dia tu... macam sy mau cungkit tu biji mata dia ..." buli juga tiada masalah...cuma faham2 la kakak ni selalu sibuk...jadi memang tiada kawan ko d ruma", bilang c kakak...
Kegembiraan sy time tu tidak mampu di ungkap dengan kata2..
sy lebih rela sendiri2 tempat kakak sy dari pada jadi mangsa saban hari oleh abg fero... kakak sy faham juga sebab ada kesukaran kalau mau balik kg... mau tunggu lagi bas penuh baru balik kg...lagi2 jalan kg kmi tu jalan garabol tambah2 lagi dadi sy ni bz memanjang..
" ba...nti cuti sy balik sana la", sy cakap ni...
" ba fatra kakak balik suda ni...ni belanja ko", bilang c kakak ni sambil dia hulur sy duit... even kami ni nda rapat tapii sekurang2nya kakak sy no.2 masi kasi hulur duit belanja... kakak2 sy yg lain ni semua suda bekeluarga so, faham juga keadaan dorang... lagipun masing2 ikut laki dorang...so, memang segan la mau balik tempat dorang... kalau balik tempat kakak sy dekat lagi dari balik kg...
" thank kakak", sy ucap ni sambil ambil tu duit yang kakak sy hulur...
"Welcome. ..ba kakak balik dulu.. bagus2 ko sini fatra", bilang c kakak ni...
sy terharu ba sebab kakak datang lawat sy... so, dari form1 hingga form 3 sy nda pernah balik kampung suda... kalau cuti memang sy balik tempat kakak sy yg no. 2 ...Siapa bilang sy nda rindu family sy... rindu memang rindu la tapi kalau dorang sendiri nda pernah ambil peduli pasal sy... buat apa juga sy mau balik sana... takkan sy offer diri sy lagi minta talan tu harimau jagaan mami sy kan..😂😂 even suda sy kena buat begitu oleh abg fero tapii sy masi sayang diri sy...
Sy akan cuba sedaya upaya menyelamatkan diri..
Seba tu sy langsung nda pernah suda balik d kg...sy ambil keputusan nda ambil tau pasal dorang d kg...pertengahan tahun time sy form 1 tu.. ya, sy rapat sma 1lelaki ni, lagipun dia classmate sy juga. di mana ada sy, sana la ba juga muka dia... bagaikan belangkas sy sama kawan sy ni selalu bekepit...
nama dia ni c noel...
noel ni anak orang berada tambah lagi dia anak tunggal.. so, sepanjang sy kenal dia memang dia betul2 bagus sama sy, ambil berat pasal sy... tapii kami ni nda lebih darii bestfren tau, jangan salah sangka...sy langsung nda ada perasaan sinta sama dia ... tapii banyak pihak yang salah sangka sama hubungan kami ni... sampai pernah tu kami kena panggil oleh guru disiplin gara2 kami selalu bekepit...😂
To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST (COMPLETED )
ActionTp ni cerita mmg 100% kisah benar Mgisahkan kehidupan seorang gadis yg masi d bayangi dgn kisah silam dia..bermula dr kisah dia d rogol oleh Abg sdri seawal umur 10 thn...x d percaya kluarga sdri..d pulaukan..hilang keyakinan diri,suka menyendiri...